2015-03-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teskedsmannen
Stämmer detta med uppgiften att kvinnan skall ha pratat i mobilen under att bråket pågick?

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3833120-binds-till-mordplatsen-nu-begars-de-haktade

Det behöver företrädesvis inte vara kvinnan utan sannolikt någon MGM och BO1 (den som åkte för mötet i första hand) som kommunicerat med varandra eller annan utanför just denna krets.

Inför mötet sker kommunikation t.ex. BO1 förtäljer typ "vi är snart där" (BP) eller tvärtom om BO1 med sällskap väntade på MGM vid mötesplatsen.

Man har nog strött signaluppgifter, det rör sig om fem personer som kommunicerar säkerligen nästan 24/7 med sina smartphones.

Kan tänka mig att närliggande master indikerar att personerna har befunnit sig inom samma cell vid viss tidpunkt, man har förmodligen med annan cell i den masten och med andra master kunnat följa personernas rörelse och tidpunkter bl.a. via "handshake" som utförs i systemet för att kolla om mobben är kvar i cellen eller byter cell.

Med detta kan man knyta MGM med BO på BP och möjligen även teknisk bevisning på själva BP, man har lämnat/tappat markörer som kan härledas till MGM.
Citera
2015-03-12, 12:00
Medlem
fusuyLoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Här vet du inte vad du snackar om. Något förundersökningsprotokoll sammanställs öht inte om det inte blir ett åtal. Och visst kan någon enstaka detaljerad bild på de mördade sekretessas, men i övrigt finns inga som helst skäl för att sekretessa en FUP om de här morden.

Jaså? Hade för mig att det blir en FUP, men då ingen offentlig handling och den stannar i polisens/tingsrättens ägo. Finns hotbild mot mgm så kan de bli tal om sekretess, för att skydda de som privatpersoner. Rätta mig om jag har fel
Citera
2015-03-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
De flesta föräldrar märker rätt snabbt att de förstör relationen till sitt eget myndiga barn om de lägger i sig och försöker styra och ställa för mycket. Och de allra flesta föräldrar inser att det inte är värt mödan att spärra in sina myndiga barn för att de inte lever som man själv önskar att de gjorde.

Ja det stämmer säkert i många fall och jag förstår vad du menar. Men jag hävdar fortfarande att om man inte försöker få bort sitt barn från destruktiva miljöer så tar man inte sitt ansvar som förälder.

Plus att jag tror det finns många föräldrar som har förlorat sina barn på grund av fel umgänge och kriminalitet, som i efterhand önskade att dom faktiskt gjorde mer. Hellre en dålig relation än en begravning. Om det ändå blir begravning så försökte man iaf. Det måste vara värre att sitta efteråt och fundera över vad man inte gjorde. Som föräldrarna till denna tjejen säkert gör i detta nu. ( Jag vet såklart inte vad dom tänker men i flesta fallen är det nog så)
Citera
2015-03-12, 12:01
Medlem
OM! ET haft kontakt via telefon eller smsat under dådet så borde väl offren hittats tidigare på natten!? Om nu inte den kontaktade såg smsen dagen efter.
Citera
2015-03-12, 12:04
Bannlyst
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3821769-trippelmord-i-uddevalla
Citat:
21-åringen var även han allvarlig men rörde sig, till skillnad från den ett år äldre mannen, på ett sätt som indikerade irritation.

Alltid dessa tolkningar av minsta näspetning under de orangea filtarna drama-drama
Citera
2015-03-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teskedsmannen
Nej men skyddande av brottsling räcker det för om hon bevisat ljuger för polisen.
Maxstraff 4 år

Jag tror inte polisen tar något hon säger på allvar, så risken för att hon kan påverka någon utgång i något av betydelse, är lika med noll. Jag uppfattar inte denna tjej som ett sanningsvittne, bara en förlorad själ.

Det är tragiskt med en tjej som är så vilsen vid så unga år! Finns det inga bra killar över till henne i Uddevalla?

Har hon inga föräldrar eller bröder som kan tala förnuft med henne?
Citera
2015-03-12, 12:10
Medlem
Har en magkänsla av att dessa herrar lär släppas och ingen kommer dömas i detta mål. För så MYCKET bevisning som det fanns i Hässlerödsmålet och ändå ingen dömd hittills för detta. Friades både i tingsrätt och hovrätt..........
Citera
2015-03-12, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte polisen tar något hon säger på allvar, så risken för att hon kan påverka någon utgång i något av betydelse, är lika med noll. Jag uppfattar inte denna tjej som ett sanningsvittne, bara en förlorad själ.

Det är tragiskt med en tjej som är så vilsen vid så unga år! Finns det inga bra killar över till henne i Uddevalla?

Nu vet vi inte vad hon sagt till Polisen jag förutsätter att de talar sunt förnuft med henne och rent upplysningsvis informerar om påföljder för att skydda en brottsling.

Naturligtvis är det ytterst hon och därefter följande föräldrar som skall se till att ungjäveln spottar ut vad hon vet och det utan att tumma en millimeter på fakta. Tyvärr varierar moral och kvalitet mer än man tror i detta samhälle vilket kan kosta henne en frihetsberövning i slutändan.

Vi får se, läser hon här så är hon i alla fall informerad hur snett det kan gå.
EDIT: Och det går ju alltid att gå till Polisen och rätta till sin utsaga, ju förr desto bättre. Viss förståelse kan man ha för nära anhöriga, men inte i detta fallet. Avrättning och trippelmord
Senast redigerad av Teskedsmannen 2015-03-12 kl. 12:15.
Citera
2015-03-12, 12:11
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Som jag skrivit tidigare är det som sticker ut i detta ärende att en ung flicka finns bland offren.
Kan någon mer brottshistoriskt insatt peka på liknande fall?
Är det inte så ovanligt att man skulle kunna tro att flickan var, om inte huvudmålet, så lika viktig att ta kål på som snubbarna?
Man kan ju inte ha förutfattade meningar när man gör en brottsutredning och säga att "flickan kan inte ha varit motivet" bara för att hennes pojkvän har tveksam vandel.
Varför skulle inte flickan kunna vara orsaken till morden?

Leif GW tror att flickan dödades därför att hon kände mördarna och skulle kunnat peka ut dem.
Citera
2015-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Hennes utsaga är i en artikel i media, vad hon sagt när hon hörts av länsman vet vi inte men kan med säkerhet säga att alla vittnesutsagor kommer att nagelfaras.

Kan ju vara motsägande om han skulle ha sovit med henne medan mobilen var ut på en egen vandring i grannskapet eller det finns markör på BP från pojkvännen.
Citera
2015-03-12, 12:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Jo, det är troligt. Fängelse på livstid är normalstraffet för mord i Sverige.
Vi vet för det första fortfarande inte riktigt hur den nya lagen funkar, och vad som står i förarbeten har fått mindre betydelse sedan vi blev så sammanflätade med EU-rätten som vi är nu. Men för det andra har vi ingen aning om ifall domstolarna påverkas av den nya lagstiftningen också när det gäller att döma unga förbrytare till livstid. Visserligen säger lagen att en 21-åring kan dömas till livstid, men lika tydligt säger hittillsvarande praxis att han de facto inte blir dömd till det.
Citera
2015-03-12, 12:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Intressant. Källa?

Tele2 täckningskarta:
http://www.tele2.se/tackningskarta/

Telia, Telenor och Tre har inte den funktionen tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in