2015-03-12, 11:34
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norfinswe
Någon här som realistiskt vet vad för straff grabbarna kan förvänta sig ??
Känns ju som livstid skulle vara det realistiska, men någon här som skrev 4-6 år. Det kan ju inte vara möjligt?
Skulle tippa på 14-16 år, för unga för livstid.
Citera
2015-03-12, 11:35
Medlem
Citat:
Känns ju som livstid skulle vara det realistiska, men någon här som skrev 4-6 år. Det kan ju inte vara möjligt?

Lagens hårdaste straff dvs livstid.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Tycker mobil telefoner är svag bevisning tänk dig du står utanför banken med din mobil och någon rånar banken polisen griper dig för ha hade en mobil telefon i närheten av banken
om jag hade ett kriminellt förflutet och tidigare har begått bankrån så vore det kanske inte så konstigt !
dessa bröder är ju inte några duvungar och har ett brottsregister sedan tidigare och åklagaren kan tydligen bevisa att de befunnit sig på platsen för ett trippelmord via spårning av deras mobiler.
Citera
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Tycker mobil telefoner är svag bevisning tänk dig du står utanför banken med din mobil och någon rånar banken polisen griper dig för ha hade en mobil telefon i närheten av banken
När polisen griper en misstänkt har de ju mobilnummer denna har tilgång till och det blir dessa numer som analyseras, inte alla andre mobiltelefoner som har rört sig i närheten
Citera
2015-03-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Skulle tippa på 14-16 år, för unga för livstid.

Inte om de inte har psykiska störningar
Citera
2015-03-12, 11:36
Medlem
Citat:

Blir dom fällda för mord skulle jag tippa på 12-14 år beroende på deras relativt låga ålder men visst kan det finnas omständigheter som gör att en livstidsdom kan bli aktuell. Skulle nog tippa på att åklagaren i första hand kommer yrka på just detta mest för att få rätten att döma ut det hårdaste tidsbestämda straff vid en fällande dom.

Det är väldigt svårt att spekulera i då jag inte vet alla omständigheter, det kan finnas förmildrande sådana också, vad vet jag.
Citera
2015-03-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickmonkey
ET var en ganska normal svensk tjej, kanske lite naiv och lättledd.

Hon var god vän med min dotter.

Då hoppas jag verkligen du håller koll så din dotter inte hamnar i samma umgängetskrets.

Skulle tyvärr kunna få henne dödad
Citera
2015-03-12, 11:37
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Det hjälper inte alltid, tro mig!
Citera
2015-03-12, 11:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu är det ju tre personer som är mördade och man kanske kan tänka sig att det tar lite längre tid med föredragningen av den anledningen ?
Jo, man måste ju ta hänsyn till brottets komplexitet också. Den första häktningsförhandlinen tog en bra stund, men den misstänktes advokat använde ju inte det som argument för att bevisläget skulle vara svagt, vilket ibland annars händer.
Citera
2015-03-12, 11:38
Bannlyst
Citat:

Är den tekniska bevisningen stark nog kan MGM få förklaringsbörda. Låt oss säga att det verkligen går att knyta GM till brottsplatsen med vittnen och telefoni bortom rimligt tvivel så blir annan utsaga från GM en börda.

Kort och gått visst får man ljuga men inte i absurdum. Bättre att hålla käften men tro mig de här snubbarna golar. Oj så de pratar!
Citera
2015-03-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG

Psykiska störningar borde rimligtvis ge längre straff. För ju sjukare den brottsliga är desto mer vård* behöver brottslingen.

*det heter kriminalvård av en anledning
Citera
2015-03-12, 11:39
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

tror inte att dessa individer ser det kommande sociala straffet värre ett frihetsberövande i form av fängelsestraff på 12-14 år
detta är ju inte normalsvenskar det är fråga om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in