Citat:
Ursprungligen postat av
StrainHunter021
Jag tvivlar starkt på att du skulle klara av att avliva 3 människor. Och dt är nog du som ska "glömma alla headshots". Du har har ju sett för många amerikanska actionrullar.
Tvivlar även på att du ens avfyrat ett riktigt vapen, än mindre mot en levande människa.
Kan av egna erfarenheter upplysa dig om att dom ända som psykiskt klarar av att utföra en sådan gärning är antingen hårdhudade soldater eller kompletta psykfall (har träffat på båda sorter).
Detta är anledningen till att jag tidigare i tråden frågat (utan att fått något svar) HUR & VART dom blev skjutna. En "normal" person är nästan aldrig kapabel att kallt avrätta 3 personer.
En kan dra många slutsatser och avfärda andra bara genom att veta sättet dom blev skjutna på.
Hur jag vet detta?
2 vändor i Afghanistan (-03 & -07) för svenska ISAF (nu RSM) med placering i Mazar-e-Sharif.
Mer säger jag inte, du får dra dina egna slutsatser.
MEN som sagt, en "normal" människa är oftast inte psykiskt kapabel till att kallblodigt avrätta 3 människor. Nu var dom ju dessutom 2st som var inblandade i dådet o sannolikheten är stor att, om inte BÅDA, så iaf den ena av dom redan har brytit ihop psykiskt av vad dom gjort och sitter säkert o gråter dagarna i ända, totalt förstörd! Förmodligen så sjunger han, eller båda 2, som en lärka.
Detta är nog ganska snart uppklarat ska ni se.
Men jag är fortfarande intresserad av att veta hur & vart dom sköts.....
Citat:
Ursprungligen postat av
RollinDeepWbg
Så du menar att du är en vapen/ballistik expert pga två rundor i Afghanistan?
Med tanke på vad svenskar gör där så säger det inte så mycket...
Tycker Strainhunters inlägg är tänkvärt och fattar inte hur RDW (och några till) lyckats få det till att svårigheten med att kallblodigt skjuta ihjäl tre människor, främst skulle hänga på kunskaper om att använda vapen och ammunition.
De allra flesta människor hade aldrig kunnat utföra något som detta, oavsett sett hur dödliga vapen de haft tillgång till.
Ni i tråden som träffat mgm, anser ni att de, eller någon av dem, har ett psyke som eventuellt skulle kunna få normala spärrar att släppa till den grad, att de/han skulle kunnat avrätta de tre?