2015-03-12, 02:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Det framstår inte som han var blå och gulslagen.
Visar obduktionen exempelvis att personen hade blodsocker nivå på typ 0.5 eller 54 och snuten hållit honom frihetsberövad och sedan släppt av honom (henne?) en bra bit från hemmet så att denne effektivt varit förhindrad att själv åtgärda sitt tillsånd genom att antingen ta sitt insulin eller käka något...då är det nog svårt för en åklagare att hitta ursäkt för att slippa åtala för vållande. Han var tydligen gripen med anledning av misstanke om narkotikabrott. Jag har inte sett uppgift om att misstanken realiserades.
Citera
2015-03-12, 02:20
Medlem
Varför efter dumpningen polisen va platset 4 gånger.
Citera
2015-03-12, 02:28
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Saker har en tendens att spåra ur, förstår du... Fyra testosteronstinna poliser som ännu en gång får ta hand om Peter eller Pekka och är urbota trötta på att han alltid spyr ner deras polisbil. När han sedan också har mage att bli vildsint då de skall kasta ut honom, ja, då skulle jag också kunna gå över gränsen - LÄTT!

Då ska man fan inte vara polis heller.
Citera
2015-03-12, 02:35
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Då ska man fan inte vara polis heller.

Nej, det har jag aldrig påstått heller. Men, poliser är människor de också - självklart skall man kunna ålägga dessa ett större register av moral och etik, men verkligheten är inte så enkel... Rinner det över så gör det, polis, eller inte!
Citera
2015-03-12, 03:36
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
Det må vara möjligt men har de inte vid 18 års ålder märkt eller fått diagnos för diabetes så är ju risken för livshotande skador minimal. Hur kan polisen agera annorlunda?

Absolut inte.
Däremot kan man helt enkelt ha relaterat det till annat, så som lågot blodsocker (som vi pratar om i vanliga fall) och hela tiden "avhjälpt" symptomen utan att själv veta om det.
Är faktiskt vanligare än man kan tro.
Citera
2015-03-12, 03:40
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Är du gift med en polis, eller vad är det frågan om? Det handlar om relevans och sannolikheter. Och naturligtvis kan du ha rätt. Men sannolikheten att dom där poliserna helt enkelt spöade upp honom och lämnade honom att dö är så himla mycket högre. Men ja, vi får väl se vad som händer. Det är ju som sagt inte första gången det händer heller.

Fast ska vi prata dödsfall hos gamla knarkare så är nog sannolikheten större att dom dör på grund av att deras kropp ger upp än att poliser slår ihjäl dom.
Så ska man titta på vad som är MEST sannolikt så är det att en gammal knarkars kropp tillslut gav upp. Dom brukar göra det i förtid.
Men absolut, haf jag fel och det kommer fram att polisen slog ihjäl dom, så kommer jag erkänna att jag har helt fel och poliserna ska få sina straff.
Citera
2015-03-12, 03:53
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ecevit
Varför efter dumpningen polisen va platset 4 gånger.
En vild gissning ska du få av mig.

Den här personen var inte okänd av polisen sen tidigare. Man ville helt sonika se till att han nån gång lyfte på arslet och började ta sig därifrån.
Och jag tvivlar inte en sekund på att han var livs levande då, utan bara en grinig knarkare som minsann inte skulle göra som polisen sa. Och förmodligen orkade inte polismännen hålla på att tjaffsa med honom igen, så dom lät honom ligga och kollade till honom några gånger innan dom drog.
Citera
2015-03-12, 05:20
Medlem
styrlunds avatar
Rolf Machnow 2.0...
Citera
2015-03-12, 09:04
Medlem
För jävligt att polis har dödat ÄNNU en person.
Och att de försöker att sopa det under mattan mitt framför ögonen på oss är fan helt otroligt!

Det är ju solklart att man inte tar en sjuk missbrukare (antar heroinist då det var på plattan) som inte fått sin fix och slänger in i en kall cell. Klart att man blir arg då.

"En förundersökning om vållande till annans död inleds omedelbart.
Det borde ju innebära att ni misstänker att han dött på grund av annan persons handåverkan."

Knappast troligt att de menar en polis här. De menar alltså att någon har t.ex kört på mannen. FAST de såg när han kollapsade på gatan och körde förbi han 4 gånger och att något tecken på yttre våld inte finns.

Ännu ett fall där polis tar folks liv OCH går fria.

Kom ihåg det när domen faller eller när ärendet läggs ner. De går fria, möjligen får de en varning för tjänstefel, dvs pekfingret upp och "aja baja inte göra så". För syns skull.
(Ja, jag kan se in i framtiden när det kommer till sånt här)
Citera
2015-03-12, 09:56
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
För jävligt att polis har dödat ÄNNU en person.
Och att de försöker att sopa det under mattan mitt framför ögonen på oss är fan helt otroligt!

Det är ju solklart att man inte tar en sjuk missbrukare (antar heroinist då det var på plattan) som inte fått sin fix och slänger in i en kall cell. Klart att man blir arg då.

"En förundersökning om vållande till annans död inleds omedelbart.
Det borde ju innebära att ni misstänker att han dött på grund av annan persons handåverkan."

Knappast troligt att de menar en polis här. De menar alltså att någon har t.ex kört på mannen. FAST de såg när han kollapsade på gatan och körde förbi han 4 gånger och att något tecken på yttre våld inte finns.

Ännu ett fall där polis tar folks liv OCH går fria.

Kom ihåg det när domen faller eller när ärendet läggs ner. De går fria, möjligen får de en varning för tjänstefel, dvs pekfingret upp och "aja baja inte göra så". För syns skull.
(Ja, jag kan se in i framtiden när det kommer till sånt här)

Lugna sig nu. Varken du, jag eller nån annan jävel mer än rättsläkarna vet hur snubben dog ännu!
Citera
2015-03-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Lugna sig nu. Varken du, jag eller nån annan jävel mer än rättsläkarna vet hur snubben dog ännu!
Att polis helt och hållet ignorerar en kollapsad person på gatan säger ju allt.

Rättar mig själv lite. Det är snarare också lagen som dödar missbrukare. Om lagen hade varit human mot missbrukare så hade man gett den vård istället för straff. Men sedan har ju enskilda poliser ett eget ansvar att agera på ett sätt som ska vara korrekt, vilket inte har skett här.
Resultatet blev en död person.
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2015-03-12 kl. 10:51.
Citera
2015-03-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Att polis helt och hållet ignorerar en kollapsad person på gatan säger ju allt.

Rättar mig själv lite. Det är snarare också lagen som dödar missbrukare. Om lagen hade varit human mot missbrukare så hade man gett den vård istället för straff. Men sedan har ju enskilda poliser ett eget ansvar att agera på ett sätt som ska vara korrekt, vilket inte har skett här.
Resultatet blev en död person.
När ignorerade polisen en kollapsad person påstår du? Det skulle aldrig fungera med vård. 1: det finns redan vård men det vanliga är att den inte sker tvångsmässigt (lvm) utan är frivillig och då missbrukare fullständigt skit i detta så fungerar ju inte vård som påföljd. 2: straff är den konsekvens som blir när man bryter lagen, sen om det blir ett straff med böter eller fängelse som påföljd är ju beroende på brott, men ringa narkotikabrott blir ju vanligen böter. Så låga straff för brott angående narkotika som vi har i Sverige skulle jag säga är humana, om inte löjligt låga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in