2015-03-11, 18:14
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
50? Det går att få fram en ganska exakt position, rörelsemönster mm.
Tekniken är bättre än vad många tro.
Ganska exakt? På en meter när? Jag är lite tveksam till det men det är möjligt att du har rätt.

Det är ju under alla omständigheter endast telefonen som befunnit sig där och inte MGM i så fall.
Citera
2015-03-11, 18:15
Medlem
Greenskys avatar
Nu vet ju inte jag vad som hänt men sker inte sådana här vansinnesdåd om man tar "rippa" eller royhypnol, tror jag är det riktiga namnet.

Jag har själv aldrig brukat annat berusningsmedel än alkohol men jag har hört kriminella snackat om att man blir helt känslolös och kan mörda vem som helst om man intar ovanstående preparat.

Naturligtvis utan eftertänksamhet eller intelligens överhuvudtaget utan kanske helt spontant bara mördade dom?

Hursom! Sånt här får vi vänja oss att leva med då vapen + narkotika nu överflödar vårt land mer än det någonsin gjort tidigare i historien, källa: Min egna intuition.
Citera
2015-03-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
De ska enligt uppgift ha trott att det var smällare. Jag hör själv i bland smällar från omgivningen till min bostad men inte fan går jag ut för att kolla efter skadade var gång.
Detta är en"snygg avrättning" inte ett lallar jobb.
Citera
2015-03-11, 18:18
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Nu vet ju inte jag vad som hänt men sker inte sådana här vansinnesdåd om man tar "rippa" eller royhypnol, tror jag är det riktiga namnet.

Jag har själv aldrig brukat annat berusningsmedel än alkohol men jag har hört kriminella snackat om att man blir helt känslolös och kan mörda vem som helst om man intar ovanstående preparat.

Naturligtvis utan eftertänksamhet eller intelligens överhuvudtaget utan kanske helt spontant bara mördade dom?

Hursom! Sånt här får vi vänja oss att leva med då vapen + narkotika nu överflödar vårt land mer än det någonsin gjort tidigare i historien, källa: Min egna intuition.

Du menar att folk inte dödat på fyllan?
Citera
2015-03-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ganska exakt? På en meter när? Jag är lite tveksam till det men det är möjligt att du har rätt.

Det är ju under alla omständigheter endast telefonen som befunnit sig där och inte MGM i så fall.

En meter kan också vara ett grovt mått, allt beror på var frågeställaren önskar.

Men helt rätt det gäller bara mobilerna. Sen gäller det att koppla rätt hen till dessa.
Citera
2015-03-11, 18:21
Medlem
ArnesBils avatar
Citat:

Mycket riktigt, telefonen var utlånad.

Jag har testat min GPS på mobilen och den prickade in rätt hus och inte alltför långtifrån där jag satt i huset. Det kan inte ha varit mer än några meter fel. Värt och nämna: min telefon är 2-3 år gammal.
Citera
2015-03-11, 18:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Du menar att folk inte dödat på fyllan?

Nej, det menar jag inte, var har du fått det ifrån?
Citera
2015-03-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Har också hört att det är vanligt att yrkeskriminella missbrukar bensodiazepiner. Man kan nog som du säger bli känslokall av det, för det är ett ångestdämpande läkemedel.
Citera
2015-03-11, 18:24
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
En meter kan också vara ett grovt mått, allt beror på var frågeställaren önskar.

Men helt rätt det gäller bara mobilerna. Sen gäller det att koppla rätt hen till dessa.
Jag tror en meter inte alls är för grovt i utredarnas ögon.
Citat:
Ursprungligen postat av ArnesBil
Jag har testat min GPS på mobilen och den prickade in rätt hus och inte alltför långtifrån där jag satt i huset. Det kan inte ha varit mer än några meter fel. Värt och nämna: min telefon är 2-3 år gammal.
...men har man GPS-funktionen aktiverad för jämnan? Vart loggas detta i så fall?
Citera
2015-03-11, 18:26
Medlem
Drygt 500 personer på plats i centrala Uddevalla för att manifestera.
Citera
2015-03-11, 18:27
Medlem
Citat:
De ska enligt uppgift ha trott att det var smällare. Jag hör själv i bland smällar från omgivningen till min bostad men inte fan går jag ut för att kolla efter skadade var gång.

Nej inte jag heller. Ibland har folk egna högtider. Men i det aktuella fallet reagerar jag över att ingen har hört skrik. Speciellt gymnasietjejen borde ha skrikit ganska högt. Då blir det inte lite många decibel.
Citera
2015-03-11, 18:28
Medlem
ArnesBils avatar
Citat:
Jag tror en meter inte alls är för grovt i utredarnas ögon.

...men har man GPS-funktionen aktiverad för jämnan? Vart loggas detta i så fall?
Jag kan bara svara för mig själv och jag stänger av GPS när jag inte har någon användning för den. Majoriteten av alla som använder smartphones har den nog på. Den är ju på som standard så vitt jag vet och de flesta pillar ju inte så mycket med den tekniska biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in