2015-03-11, 16:55
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Människor kan faktiskt dö "knall och fall" också, Du kan vara pigg som en mört ena stunden, och dö sekunden senare. Det gör ju att poliserna inte alls hade behövt märka att han var i behov av läkarvård.

Dessutom är den sannolikheten högre om du har pundat och missbrukat alkohol under större delen av ditt liv. Så vi ska nog inte förringa den möjligheten.

Dessutom ökar väl sannolikheten ytterligare om han varit aggressiv och haft ett galet adrenalinpåslag minuterna innan.

Är du gift med en polis, eller vad är det frågan om? Det handlar om relevans och sannolikheter. Och naturligtvis kan du ha rätt. Men sannolikheten att dom där poliserna helt enkelt spöade upp honom och lämnade honom att dö är så himla mycket högre. Men ja, vi får väl se vad som händer. Det är ju som sagt inte första gången det händer heller.
Citera
2015-03-11, 17:04
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Är du gift med en polis, eller vad är det frågan om? Det handlar om relevans och sannolikheter. Och naturligtvis kan du ha rätt. Men sannolikheten att dom där poliserna helt enkelt spöade upp honom och lämnade honom att dö är så himla mycket högre. Men ja, vi får väl se vad som händer. Det är ju som sagt inte första gången det händer heller.

Du snackar om sannolikheter? Okej.

Hur många människor i handfängsel har polisen slagit ihjäl och dumpat de senaste åren och hur många människor har dött av missbruksrelaterade orsaker de senaste åren?

Vilket är mest troligt? Jag tror då mer på det senare.. Men det kanske bara är jag.
Citera
2015-03-11, 17:05
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Här kan jag, inte ännu i alla fall, ta ställning för polisen - tror de bankat livet ur människan, som hämnd för all skit de troligtvis fått genom åren av denna luspudel. BO var troligtvis en djävligt jobbig sak och poliserna har säkert haft kontakt och sagt att "nu har vi den här sopan i bilen igen - skall vi ta och ge honom en läxa han aldrig glömmer?" - sedan gett honom så allvarliga skador så att han avlidit. Varför annars två bilar för en knarkare/fyllo?

Nej, detta är troligtvis övervåld, misshandel, dråp!
Citera
2015-03-11, 17:05
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Vilket är mest troligt?

Jag orkar inte diskutera mer med dig. Vi tycker helt enkelt olika i den här frågan. Och vi får väl se av utredningen vad som händer...
Citera
2015-03-11, 17:06
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Människor kan faktiskt dö "knall och fall" också, Du kan vara pigg som en mört ena stunden, och dö sekunden senare. Det gör ju att poliserna inte alls hade behövt märka att han var i behov av läkarvård.

Dessutom är den sannolikheten högre om du har pundat och missbrukat alkohol under större delen av ditt liv. Så vi ska nog inte förringa den möjligheten.

Dessutom ökar väl sannolikheten ytterligare om han varit aggressiv och haft ett galet adrenalinpåslag minuterna innan.

Mitt fetade.

Om du vet detta, tycker du då att poliserna borde ha samma insikt som du?
Att lämna någon med så stor sannolikhet att ta skada, så stor att man dör.
Nää, det luktar illa om detta, hur man än vrider det så tycker jag inte poliserna
hanterat detta rätt.
Citera
2015-03-11, 17:07
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Här kan jag, inte ännu i alla fall, ta ställning för polisen - tror de bankat livet ur människan, som hämnd för all skit de troligtvis fått genom åren av denna luspudel. BO var troligtvis en djävligt jobbig sak och poliserna har säkert haft kontakt och sagt att "nu har vi den här sopan i bilen igen - skall vi ta och ge honom en läxa han aldrig glömmer?" - sedan gett honom så allvarliga skador så att han avlidit. Varför annars två bilar för en knarkare/fyllo?

Nej, detta är troligtvis övervåld, misshandel, dråp!

Då är det nog ett par urbota korkade poliser. Allt finns ju dokumenterat, var dom var, när det hände och vilka det var. Skulle de verkligen vilja åka dit för mord tror du? Bara för ett fyllo?
Det är ett galet långsökt tänk..
Citera
2015-03-11, 17:09
Medlem
Citat:

Självklart kan du dö bara knall o fall. Men nu var där en hel del omständigheter som talar för att det handlar om ett mord.

1. Poliser är bland de mest lata jävlar som finns. Att de skulle tagit 30 min med att köra han till nåt avsides ställe för att dumpa av han, 2 patruller t.o.m., är ganska osannolikt. Jag har varit omhändertagen många ggr och har ALDRIG blivit körd nånstans, de slänger ut en genom arrestintaget o stänger dörren.

2. Varför skulle de köra han någonstans bara för han bråka med personalen där? Vad är problemet med att bara kasta ut han o stänga dörren? Vet många som varit jobbiga i arresten och inte fan har de blivit körda nånstans.. är det någon annan som hört om ett liknande beteende?

3. Hela saken med att han är aggressiv plussar ju på motivbilden att polisen skulle ha lackat ur på honom o gett honom en omgång. Och sen ger de ju polisen ett alibi för de eventuella sår och märken de kommer hitta på en obduktion. Han fick dom när han var "aggressiv" helt enkelt.

4. Två patruller? Varför? Har aldrig hört talas om att det skulle behövas för att släppa en handfängslad pundare. Såvida det inte handla om att de behövde dumpa kroppen så mer personal behövdes för att hålla vakt, eller att det var 4 poliser som var så pass snea på honom att de också ville banka på honom.

5. Han hittas 10(!) min efter snuten lämnat honom. Det är en JÄVLA slump att han dör knall o fall just 10 min efter ett väldigt suspekt polisingripande.

Nä det är extremt skumt fall, han har med all sannolikhet blivit mördad. Men att snutar skulle bli dömda för ett mord på en pundare har lika stor sannolikhet som att Putin skulle leda en prideparad snaskande på obamas kotte.
Citera
2015-03-11, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag orkar inte diskutera mer med dig. Vi tycker helt enkelt olika i den här frågan. Och vi får väl se av utredningen vad som händer...

Tyvärr, i slika fall, så utreder polisen sig själv! Olika avdelningar, javisst, men fortfarande polisen. Och med alla djävla politiskt tillsatta chefer som enbart är där dom är för att utöva damagecontrol, kommer inse faran med än mer tappat stöd för polisen och denna förundersökning kommer inte hitta något oegentligt eller fel - så utredningen läggs snart ner. En narkoman, dessutom, drar inte lika mycket resurser som om offret hade varit jihadist och hetat Mohamed.
Citera
2015-03-11, 17:12
Medlem
Citat:
Du snackar om sannolikheter? Okej.

Hur många människor i handfängsel har polisen slagit ihjäl och dumpat de senaste åren och hur många människor har dött av missbruksrelaterade orsaker de senaste åren?

Vilket är mest troligt? Jag tror då mer på det senare.. Men det kanske bara är jag.
Så om du hittar en pundare i 2 delar brevid en tågräls så har han dött av en överdos bara för det är fler som dör av överdoser än som blir överkörda av tåget?

Du vann SM i logik med den argumentationen!
Citera
2015-03-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Så om du hittar en pundare i 2 delar brevid en tågräls så har han dött av en överdos bara för det är fler som dör av överdoser än som blir överkörda av tåget?

Du vann SM i logik med den argumentationen!

Finns väl inga som helst uppgifter om pundarens fysiska kondition ännu Hade han hittats helt sönderslagen hade det ju varit en sak men det finns inga sådana uppgifter.
Citera
2015-03-11, 17:18
Avstängd
Citat:
Då är det nog ett par urbota korkade poliser. Allt finns ju dokumenterat, var dom var, när det hände och vilka det var. Skulle de verkligen vilja åka dit för mord tror du? Bara för ett fyllo?
Det är ett galet långsökt tänk..

Saker har en tendens att spåra ur, förstår du... Fyra testosteronstinna poliser som ännu en gång får ta hand om Peter eller Pekka och är urbota trötta på att han alltid spyr ner deras polisbil. När han sedan också har mage att bli vildsint då de skall kasta ut honom, ja, då skulle jag också kunna gå över gränsen - LÄTT! Behöver inte heller vara planlagt, som sagt, saker spårar lätt ur och då spärrarna släpper så är eftertankens kranka blekhet långt borta - man tänker helt enkelt inte på vad som skall hända sedan när man där står i ett gäng, jaget utplånas/urvattnas ju fler aktörer, och då är det lätt att slå ett par ggr extra.

Att han avled är ju bara en bonus i det långa loppet för poliserna - nu behöver de bara snacka ihop sig så går de fria. Att allt finns dokumenterat kan de använda sig utav i egen vinning, precis med den argumentationen du försökte använda mot mig, nämligen; "varför skulle vi vara så dumma så att vi slår ihjäl någon när vi vet att allt dokumenterats?"

Inget konstigt alls i mitt resonemang - bara det att du inte tänk tillräckligt långt...
Citera
2015-03-11, 17:25
Medlem
Formsvackas avatar
Jaja. Tro på vad ni vill! Vi säger väl att ett par poliser slagit en alkis sönder och samman och sen dumpat honom på en kyrkogård. Kanske vore sannolikt i en thriller från 1995, men i verkligheten, i Sverige. Inte en chans.

Vi får väl se vem av oss som hade rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in