Citat:
Ursprungligen postat av
Formsvacka
Människor kan faktiskt dö "knall och fall" också, Du kan vara pigg som en mört ena stunden, och dö sekunden senare. Det gör ju att poliserna inte alls hade behövt märka att han var i behov av läkarvård.
Dessutom är den sannolikheten högre om du har pundat och missbrukat alkohol under större delen av ditt liv. Så vi ska nog inte förringa den möjligheten.
Dessutom ökar väl sannolikheten ytterligare om han varit aggressiv och haft ett galet adrenalinpåslag minuterna innan.
Självklart kan du dö bara knall o fall. Men nu var där en hel del omständigheter som talar för att det handlar om ett mord.
1. Poliser är bland de mest lata jävlar som finns. Att de skulle tagit 30 min med att köra han till nåt avsides ställe för att dumpa av han, 2 patruller t.o.m., är ganska osannolikt. Jag har varit omhändertagen många ggr och har ALDRIG blivit körd nånstans, de slänger ut en genom arrestintaget o stänger dörren.
2. Varför skulle de köra han någonstans bara för han bråka med personalen där? Vad är problemet med att bara kasta ut han o stänga dörren? Vet många som varit jobbiga i arresten och inte fan har de blivit körda nånstans.. är det någon annan som hört om ett liknande beteende?
3. Hela saken med att han är aggressiv plussar ju på motivbilden att polisen skulle ha lackat ur på honom o gett honom en omgång. Och sen ger de ju polisen ett alibi för de eventuella sår och märken de kommer hitta på en obduktion. Han fick dom när han var "aggressiv" helt enkelt.
4. Två patruller? Varför? Har aldrig hört talas om att det skulle behövas för att släppa en handfängslad pundare. Såvida det inte handla om att de behövde dumpa kroppen så mer personal behövdes för att hålla vakt, eller att det var 4 poliser som var så pass snea på honom att de också ville banka på honom.
5. Han hittas 10(!) min efter snuten lämnat honom. Det är en JÄVLA slump att han dör knall o fall just 10 min efter ett väldigt suspekt polisingripande.
Nä det är extremt skumt fall, han har med all sannolikhet blivit mördad. Men att snutar skulle bli dömda för ett mord på en pundare har lika stor sannolikhet som att Putin skulle leda en prideparad snaskande på obamas kotte.