2015-03-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Du tänker att dom börjat gräla och han viftar med ett vapen som sedan går av pga misstag. För att sedan ha ihjäl dom andra som vittnen då eller?? Ja den teorin känns väldigt troligt om dom nu är vänner. Det verkar vara där dom flesta inte får ihop det, alltså varför man dödar sina vänner.

Det kanske rent av var så att dom skulle köpa ett vapen pga att det var så ballt i Thailand att skjuta. Sen råkade någon dra av ett skott i bilen av misstag som dödade den första och istället för att rädda liv så fortsätter idioten panga vittnen. Bilder visar på hur häftigt dom tycker det är med vapen så det är inte omöjligt att dom blivit för balla för sitt eget bästa och råkat skjuta varandra.
Nja... Det är en teori. Dock tror jag fortfarande att det fanns något bakomliggande bråk. Tror inte dom vara glada och vänliga för att sedan döda vittnen till en vådaskjutning av sin bästa vän. Även om det inte är omöjligt. Sen kan dåden fortfarande vara planerade. Men med sådan dålig hantering finner jag det troligt att något (troligen första) skott är ett vådaskott. Tanken kanske var att skrämmas bara. Vet icke... I vilket fall tror jag det fanns en konflikt. Oavsett om det skedde vådaskott eller ej.
Tror polisen har mer än att MGM funnits på platsen... Dvs arga sms eller dyligt.

Vet inte vad jag ska tro om detta. Det är så många oklarheter med händelseförloppet. Även om man inte ska gotta sig i andra olycka så är det väldigt intressant och man väntar med spänning på FUP.
En i en bil, dom andra en bit bort... En av dem i Fosterställning. Kan sista skottet som kom med fördröjning vara avsett för personen i fosterställning? Personen i bilens skott kanske inte hördes i allt tumult... Många funderingar har man. Jag tror att personen i fosterställning sköts sist då den kanske levde trotts tidigare skott, eller fallit till marken av rädsla. Men vi får väl se...

Just den ställningen förbryllar mig då folk påstår att alla bör dött direkt och att det gick väldigt fort. Därför tror jag den personen sköts sist. Ställningen tyder på någon som vet vad som skall hända. Fy fan va hemskt egentligen. Hoppas GM åker dit som fan.
Citera
2015-03-11, 13:06
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaruzelski
Göta Petter, detta bådar inte bra för åtalet! Hoppas att åklagaren inte "missar" fler viktiga detaljer!
Åtminstone kommer inte Daniel Edsbagge att göra fler misstag i detta mål eftersom han avsäger sig det.
Citera
2015-03-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ok. Siffran var mest ett talesätt men jag vidhåller att det är en NORM att inte inneha vapenträning i Sverige. Misstänkt gärningsman är inget undantag från detta verkar det som baserat på info i tråden. Men om du på allvar tror att han är jägare, värnpliktig från 70-talet, polis eller sportskytte så är det noterat. Jag tror det är en amatör vi har att göra med men din teori är noterad.

Vet inte hur det är med gm men när jag gjorde lumpen var det många invandrare som låg inne. Dom med dubbla medborgarskap gjorde det för annars fick dom göra det i sina hemländer och där var det både farligare och längre utbildning
Citera
2015-03-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Vad ska de då in i en domstol att göra? Menar du att vad de ska "yrka på" bestäms av de du angav eller menar du att de som beslutar om att de ska sättas i häktet är de ovan du angav?

Jag var nog lite snabb i min faktagranskning. Vill minnas att jag började svara på en fråga/påstående om att nämndemän hade med restriktionerna att göra vilket de inte har...
Citera
2015-03-11, 13:09
Medlem
Idag vid 10:15 i centrala Uddevalla såg jag polishusvagn åka kan det varit bröderna som satt i den eller hur transporteras brottslingar vanligtvis?

Här är en bild på hur den såg ut: http://cdn08.dayviews.com/50/_u1/_u9/_u9/_u5/_u3/_u6/u1995366/62598_1235486082.jpg (aldrig sett en polishusvagn tidigare i Uddevalla)
P.S. bilden är lånad från google
Citera
2015-03-11, 13:09
Medlem
leffe.js avatar
En flickvän säger om en av de anklagade bröderna– Han var med mig hela natten. Vi låg och sov och vaknade på morgonen till nyheten att någon dött.. Stämmer det så får väl åklagaren det svårare, men om hon ljuger... Då skall hon klämmas åt ordentligt, när det gäller ett så här allvarligt fall.
Nu har de häktats och då måste väl även denna dams trovärdighet ifrågasättas? Eller hur går turerna här?
Citera
2015-03-11, 13:10
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Nja... Det är en teori. Dock tror jag fortfarande att det fanns något bakomliggande bråk. Tror inte dom vara glada och vänliga för att sedan döda vittnen till en vådaskjutning av sin bästa vän. Även om det inte är omöjligt. Sen kan dåden fortfarande vara planerade. Men med sådan dålig hantering finner jag det troligt att något (troligen första) skott är ett vådaskott. Tanken kanske var att skrämmas bara. Vet icke... I vilket fall tror jag det fanns en konflikt. Oavsett om det skedde vådaskott eller ej.
Tror polisen har mer än att MGM funnits på platsen... Dvs arga sms eller dyligt.

Vet inte vad jag ska tro om detta. Det är så många oklarheter med händelseförloppet. Även om man inte ska gotta sig i andra olycka så är det väldigt intressant och man väntar med spänning på FUP.
En i en bil, dom andra en bit bort... En av dem i Fosterställning. Kan sista skottet som kom med fördröjning vara avsett för personen i fosterställning? Personen i bilens skott kanske inte hördes i allt tumult... Många funderingar har man. Jag tror att personen i fosterställning sköts sist då den kanske levde trotts tidigare skott, eller fallit till marken av rädsla. Men vi får väl se...

Just den ställningen förbryllar mig då folk påstår att alla bör dött direkt och att det gick väldigt fort. Därför tror jag den personen sköts sist. Ställningen tyder på någon som vet vad som skall hända. Fy fan va hemskt egentligen. Hoppas GM åker dit som fan.

Väldigt intressant iallafall. Man kan fråga sig om vilken konflikt som kan urarta när misstänkta befunnit sig i Thailand. Det skulle inte förvåna mig om det i slutändan handlar om någon tjej. Vissa är så bisarrt dramatiska idag så varför inte.
Citera
2015-03-11, 13:10
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiitherspoon
Idag vid 10:15 i centrala Uddevalla såg jag polishusvagn åka kan det varit bröderna som satt i den eller hur transporteras brottslingar vanligtvis?

Här är en bild på hur den såg ut: http://cdn08.dayviews.com/50/_u1/_u9/_u9/_u5/_u3/_u6/u1995366/62598_1235486082.jpg (aldrig sett en polishusvagn tidigare i Uddevalla)

Det där är ett mobilt kontor. Det används inte för fångtransport.
Citera
2015-03-11, 13:12
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
En flickvän säger om en av de anklagade bröderna– Han var med mig hela natten. Vi låg och sov och vaknade på morgonen till nyheten att någon dött.. Stämmer det så får väl åklagaren det svårare, men om hon ljuger... Då skall hon klämmas åt ordentligt, när det gäller ett så här allvarligt fall.
Nu har de häktats och då måste väl även denna dams trovärdighet ifrågasättas? Eller hur går turerna här?

Juridiskt kan hon säga vad hon vill. Hon är inte under ed.. Domen från omgivning är desto hårdare.
Citera
2015-03-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth80
Jag var nog lite snabb i min faktagranskning. Vill minnas att jag började svara på en fråga/påstående om att nämndemän hade med restriktionerna att göra vilket de inte har...
Jag trodde det var så att det är åklagaren som yrkar på häktning (utifrån vad de fått fram av polisarbetet) och får förklara för tingsrätten varför han tycker att MGMs ska häktas och sen får MGMs advokat säga varför han inte tycker de ska häktas och sen avgör tingsrätten om det ska ske häktning eller inte. Och i tingsrätten sitter vanliga människor som nämndemän vilka ej får ha juridisk utbildning. Det var typ det jag undrade stämde
Citera
2015-03-11, 13:15
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiitherspoon

Transporteras oftast i en vanlig skåpbil, med tonade rutor.
Eller var för sig i spaningsbil.
Citera
2015-03-11, 13:18
Medlem
leffe.js avatar
Citat:
Juridiskt kan hon säga vad hon vill. Hon är inte under ed.. Domen från omgivning är desto hårdare.

Är det inte försvårande av utredning då? Finns det inget straff för det? Om hon hade varit nära anhörig(inom familjen) så behöver man väl vad jag förstått inte ange någon, men hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in