2015-03-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Pallar man ställa till med fest när man kommit hem från Asien hyffsat sent på kvällen är ju frågan.
Det är alldeles för oklara omständigheter om detta, om TB kommit hem någon dag tidigare så är det ju inte alls omöjligt.

Ganska så svårt att spekulera i dessa saker då jag personligen inte har tillräckligt med information från vänner etc... Ska se om jag kan få fram lite information utav vissa personer jag känner till
Citera
2015-03-11, 12:34
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chey15
Det var väl en missade ruta som åklagare missade att kryssa i men är åtgärdat nu?
Båda har restriktioner?
Stämmer fint. Båda har restriktioner.
Citera
2015-03-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Apa 1, M*rtin kan ha varit hos Tur*l Bab*bejli på Bävedalsvägen 6 medan brodern M*rk har alibi, om en svagt sådant, av flickvännen AS genom att ha varit på Vintervägen.

Vore nog bra om någon hårdför snut kunde förklara för brödernas bekantskapskrets att mened är ett allvarligt brott.
Citera
2015-03-11, 12:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan de verkligen fällas på bara mobilindicierna, även om dessa är starka så är det ju inte helt säkert att de gjort det? Behövs det mer? Fruntimret knäcks nog till slut... Förresten, är det inte så att par inte behöver vittna mot varandra eller mot sig själva om det kan skada deras sak? Kanske måste vara gifta? Eller, har jag sett för mycket amerikanska TV-serier...?

Enbart att mobiltelefonerna befunnit sig där och då räcker absolut inte till en fällande dom.

Men jag är lite frågande till hur pass avgränsat område vi talar om här. Kan de befunnit sig i området, och kopplat upp på samma master, men inte varit just där skottlossningen ägde rum?
Citera
2015-03-11, 12:37
Medlem
allegragellers avatar
Med tanke på att polisen gått ut med uppgifter om att de har bestämt de häktades mobilpositioner vid tillfället för trippelmorden: när ska krimmosarna lära sig detta, att mobilerna kartlägger varje rörelse, att det inte funkar att råna, mörda, våldta med mobilen på fickan!?
Citera
2015-03-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Så är det.

Om du är höger hänt och har ett Vänster dominant öga eller tvärt om behöver man blunda med ett öga om man skjuter ett reflexskott
Citera
2015-03-11, 12:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enbart att mobiltelefonerna befunnit sig där och då räcker absolut inte till en fällande dom.

Men jag är lite frågande till hur pass avgränsat område vi talar om här. Kan de befunnit sig i området, och kopplat upp på samma master, men inte varit just där skottlossningen ägde rum?
Nej, men du kan då inte hävda att du var i typ Vänersborg.. Mobilens position är viktig för utredningen, som del i en bevisning.
Citera
2015-03-11, 12:39
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-bobber
Nu ska vi se..

Vem av bröderna brothers är det som åläggs restriktioner och inte?

Och visst är det så att det är M*rks åk som gått ut i blaskan och sagt att hon var med honom hela natten?

M*rtin saknar alibi (vad vi vet) och han har synts tidigare under kvällen i krokarna tillsammans med en L*sa av Brandbil123?
Om nu inte detta kan vara ett bevis på hans oskuld. Hon ser det faktiskt i hans ögon

"Aftonbladet har även träffat flera personer som befann sig på den fest i centrala Uddevalla som den andra brodern ska ha kommit till under natten mot lördagen.
– Han kom vid halv tre-tiden på natten. Han var precis som vanligt. Hade det varit något med honom så hade jag märkt det. Jag känner ju honom. Jag hade sett det i hans ögon, säger en kvinna som var på festen."
Citera
2015-03-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-bobber
Nu ska vi se..

Vem av bröderna brothers är det som åläggs restriktioner och inte?

Och visst är det så att det är M*rks åk som gått ut i blaskan och sagt att hon var med honom hela natten?

M*rtin saknar alibi (vad vi vet) och han har synts tidigare under kvällen i krokarna tillsammans med en L*sa av Brandbil123?
Ja och det var någon "vän" som sa i tidningen att han kunde intyga att MGM varit hemma. Och senare skrevs det att MGM varit på fest. Vet inte hur mycket som är sant och falskt i det folk säger. Tror att det i allmänhet är ganska många som ljuger för polisen (speciellt yngre) om de tror att de kan hjälpa någon som de tror är oskyldig. Är de kompisar och inte tror att MGM är skyldiga så vill de väl försöka hjälpa de på sitt sätt. Själv hade man nog kontaktat polisen direkt men det kanske är en mognadsfråga eller beror vilken attityd som råder i dina kretsar. Tror yngre har en annan mentalitet än oss från en annan generation. Jag tror att vi som är över 25 vänder oss till polisen för att hjälpa till medans en del yngre anser att om de vänder sig till polisen, eller berättar för mycket så har de golat. Jag kan ha fel med det är så det känns.
Citera
2015-03-11, 12:40
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Det är bra att någon tar upp detta. I min värld är detta ganska så centralt för händelseförloppet just när det börjar skjutas. En annan sak som är ganska viktig är att MGM håller fingret på avtryckaren på samtliga posing bilder med vapen. Att skjuta vådaskott pga detta är vanligare än man tror, Detta KAN vara en förklaring till personen i bilen, om nu MGM är skyldig och satt i bilen. Så med dålig vapenhantering är faktiskt inte vådaskott allt för långt borta som teori, om man tittar på dom första skotten så klart.. Stress, skrik, bråk och fingret på avtryckaren är en väldigt dålig kombo.

Du tänker att dom börjat gräla och han viftar med ett vapen som sedan går av pga misstag. För att sedan ha ihjäl dom andra som vittnen då eller?? Ja den teorin känns väldigt troligt om dom nu är vänner. Det verkar vara där dom flesta inte får ihop det, alltså varför man dödar sina vänner.

Det kanske rent av var så att dom skulle köpa ett vapen pga att det var så ballt i Thailand att skjuta. Sen råkade någon dra av ett skott i bilen av misstag som dödade den första och istället för att rädda liv så fortsätter idioten panga vittnen. Bilder visar på hur häftigt dom tycker det är med vapen så det är inte omöjligt att dom blivit för balla för sitt eget bästa och råkat skjuta varandra.
Citera
2015-03-11, 12:43
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja och det var någon "vän" som sa i tidningen att han kunde intyga att MGM varit hemma. Och senare skrevs det att MGM varit på fest. Vet inte hur mycket som är sant och falskt i det folk säger. Tror att det i allmänhet är ganska många som ljuger för polisen (speciellt yngre) om de tror att de kan hjälpa någon som de tror är oskyldig. Är de kompisar och inte tror att MGM är skyldiga så vill de väl försöka hjälpa de på sitt sätt. Själv hade man nog kontaktat polisen direkt men det kanske är en mognadsfråga eller beror vilken attityd som råder i dina kretsar. Tror yngre har en annan mentalitet än oss från en annan generation. Jag tror att vi som är över 25 vänder oss till polisen för att hjälpa till medans en del yngre anser att om de vänder sig till polisen, eller berättar för mycket så har de golat. Jag kan ha fel med det är så det känns.

Jag läste någonstans i tråden om att endast en fick restriktioner av åklagaren. Kan det inte vara så att sen personen egentligen bara är misstänkt för medhjälp och det endast är en som har skjutit? Då behöver personen inte nödvändigtvis befinna sig på platsen.
Citera
2015-03-11, 12:43
Medlem
trottwells avatar
Restriktioner

"Enligt häktningsframställningen begärde Daniel Edsbagge bara tillstånd till att ge restriktioner till en av männen, men det visade sig vara ett misstag.
– Det är inte korrekt. Jag missade kryssa i det. Men det är nu korrigerat. Båda männen vill jag ha restriktioner på. Där finns ingen skillnad"

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3830756-broderna-begars-haktade-for-trippelmordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in