2015-03-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth80
Även om så är fallet, att Mark har ett alibi måste det ändå anses konstigt att han inte trots att han begärs också åläggs med restriktioner. Jag har aldrig hört talas om ett mål som berörs i media i vilket den häktade inte åläggs med restriktioner eftersom han på sätt exempelvis kan ta del av det anhöriga eller vänner säger i media...

Kan det vara så att m*rk kommer att släppas imorgon? Är hans ens anhållen för misstänkt mord? Kan det inte bara vara misstankar om medhjälp till mord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Ok. Han har bara dålig smak vad det gäller kompisar, så kan det vara. Men hur tror du det kommer sig att morden sker precis utanför där han bor? Bara ännu en slump.
Råka hamna på bild med två misstänkta mördare, den enes flickvän och mordet sker där han bor. Han kan förstås vara oskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av veskahn
Tar mig friheten att besvara ditt inlägg eftersom jag känner personen i fråga. Att han är skriven på en lägenhet vid BP är mest sannolikt som du skriver, en slump. Att han "råkade" hamna på bild med de misstänkta bröderna och den enes flickvän kan ju förstås bero på att han var i Thailand med dem!
Kände mig tvungen att besvara ditt inlägg eftersom jag har kännt honom ett bra tag och vet att det är en reko kille som håller sig på rätt sida lagen.

Håller med veskhan till 99% men är lite kluven. Att han bor precis utanför brottsplatsen kan ju vara en anledning till att det var just på den platsen brottet ägde rum OM han var med i bilen. Men sen så är de ju ett ganska billigt område för folk att bo på och det kan vara just en slump att det hände där.

Kan det vara så att det var Tur*l Bab*bejli (a) som hade festen? Då kan det vara ett svar på varför MG och BO valde att mötas upp på den platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja det är det som är relevant. Vad de gjorde innan tycker jag är mindre relevant. Var man var på klockslaget som dådet ägde rum är det viktigaste.

Gällande alibit "att de sov" tycker jag att det är konstigt att kalla det alibi. Hur kan den som sov veta att den andra sov. Hur kan man berätta vad en annan har gjort om man själv har sovit.
När jag sover så vet jag inte vad andra gör. Jag är ändå ganska lättväckt men ibland kan man vakna på morgonen och den man sover med har sprungit på toa hela natten utan att man ens har märkt något.

Ja, det är lite svagt alibi. Snart kommer väl nästa idé om att han hade lånat ut telefonen eller tappat den, så om hans telefon kan kopplas till närheten av BP så var det absolut inte han.

-
Citera
2015-03-11, 12:22
Medlem
Nu ska vi se..

Vem av bröderna brothers är det som åläggs restriktioner och inte?

Och visst är det så att det är M*rks åk som gått ut i blaskan och sagt att hon var med honom hela natten?

M*rtin saknar alibi (vad vi vet) och han har synts tidigare under kvällen i krokarna tillsammans med en L*sa av Brandbil123?
Citera
2015-03-11, 12:24
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servaresilentio

Kan det vara så att det var Tur*l Bab*bejli (a) som hade festen? Då kan det vara ett svar på varför MG och BO valde att mötas upp på den platsen.

Pallar man ställa till med fest när man kommit hem från Asien hyffsat sent på kvällen är ju frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Yrkade inte åklagaren på restriktioner eller är det så att det är tingsrätten (nämndemännen där är väl vanliga människor utan juridisk utbildning) som tagit nåt beslut som varken polis eller åklagare ville?

"Beslut om restriktioner av personens frihet och om häktning fattas av undersökningsdomaren med åklagarens samtycke, eller av förundersökningsavdelningen."
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Den tredje GM, var befinner han sig nu? Han kan väl inte vara kvar i Uddevalla efter att media har gått ut och varnat för hämndaktioner? Den tredje GM ska vara svensk.

3 GM??
Var det inte 2?
Citera
2015-03-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Kan det vara så att m*rk kommer att släppas imorgon? Är hans ens anhållen för misstänkt mord? Kan det inte bara vara misstankar om medhjälp till mord?

Enligt bajsmedia är båda bröderna häktade på sannolika skäl för mord. Det är detta som gör det så otroligt märkligt att endast en av dem ålagts med restriktioner (om så nu är fallet)..
Citera
2015-03-11, 12:27
Medlem
Det var väl en missade ruta som åklagare missade att kryssa i men är åtgärdat nu?
Båda har restriktioner?
Citera
2015-03-11, 12:28
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth80
Enligt bajsmedia är båda bröderna häktade på sannolika skäl för mord. Det är detta som gör det så otroligt märkligt att endast en av dem ålagts med restriktioner (om så nu är fallet)..
Enligt den massmedia jag har tagit del av är de begärda häktade, med häktningsförhandlingar imorgon torsdag.

Var har du läst att de redan är häktade?
Citera
2015-03-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Enligt den massmedia jag har tagit del av är de begärda häktade, med häktningsförhandlingar imorgon torsdag.

Var har du läst att de redan är häktade?

Fel av mig. Jag menade att det begärts häktade på sannolika skäl. Jag var bara förundrad över att bara en av dem skulle ålagts med restriktioner då - lät fel.
Citera
2015-03-11, 12:31
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veskahn
Tar mig friheten att besvara ditt inlägg eftersom jag känner personen i fråga. Att han är skriven på en lägenhet vid BP är mest sannolikt som du skriver, en slump. Att han "råkade" hamna på bild med de misstänkta bröderna och den enes flickvän kan ju förstås bero på att han var i Thailand med dem!
Kände mig tvungen att besvara ditt inlägg eftersom jag har kännt honom ett bra tag och vet att det är en reko kille som håller sig på rätt sida lagen.
Tack för svaret. Jo det är nog rätt att de var i Thailand tillsammans, med tanke på fotot

Känns lite konstigt att han som laglydig kille åker på semester med knarklangare och annat. Hur har de kommit i kontakt med varandra om han inte är från Uddevalla, pluggar och är stannar för röd gubbe. Vad har de för gemensamma nämnare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in