2015-03-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Det brottet gäller inte för mord så det är ej aktuellt i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Tyngre gubbar har skjutit dessa 3. Drogleveransen som polisen tog veckan innan skulle Martin haft hand om men överlät BO ta hand om detta eftersom han själv var utomlands.

Någon skulle få ta smällen och Martin var med när BO blev konfronterade av tyngre gubbarna. Han blev jävligt överraskad av hur utgången blev.. Han vet så jävla väl vad som hänt men vågar inte säga något

Låter fullständigt trovärdigt och sannolikt!
Citera
2015-03-11, 11:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Men är avstånd inte mer än ett par meter behöver man väl inte så avancerad excersis för att få nån på kornet? Vet man att det var mörkt? Visst vid tidpunkten var det svart som ett kolararsle men även om skytten stod i beckmörker kan BO vart belysta av billyktor och därmed fullt synliga (men inte kunnat uppfatta exakt var GM befinner sig)?
Citera
2015-03-11, 11:06
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servaresilentio
Inte JE som var med på resan, se bifogad bild.

www.anony.ws/i/2015/03/11/ss-Copy.png
Fan vad intressant. Han är skriven vid BP. Bävedalsvägen 6 lgh 1804.
Citera
2015-03-11, 11:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Båda bröderna häktadesannolika skäl för trippelmorden.

Hoppas flickvännen vittnar och åker dit på mened. Hemskt att gå ut i media och ljuga när hennes pojkvän mördad en oskyldig 18-årig flicka.
Ingen har häktats än så vitt jag kan se. Häktningsförhandlingen skulle ju hållas i Gbg imorrorn.
Citera
2015-03-11, 11:09
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ingen har häktats än så vitt jag kan se. Häktningsförhandlingen skulle ju hållas i Gbg imorrorn.

Precis, de har begärts häktade. Men det mesta talar nog för att de blir häktade imorgon
Citera
2015-03-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Kan man ens åka 5 personer i en Audi A3 med bagage från en Thailandsresa?
Om jag åker till Thailand tar jag med mig pass, pengar, ett par extra kalsonger, en extra t-shirt. Det behövs inga resväskor, det räcker med en bögslunga.
Citera
2015-03-11, 11:10
Medlem
Sånnys avatar
Intressanta teorier... Någon skrev tidigare att det skulle vara "tyngre gubbar" inblandade vilket låter troligt... Om jag inte minns helt fel så har väl vittnen hört en bil som rivstartade och att det efter det pratades om två män på moped. Kan ju vara så att det är ytterligare GM inblandade. Riktiga killers med andra ord...
Citera
2015-03-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soccasnurre
Åklagaren yrkar på att den yngre brodern ska åläggas med restriktioner enligt svt. Vad kan det betyda?

Att de tror att han skulle kunna påverka utgången av utredningen om han får möjlighet att kontakta vänner/ familj på utsidan. Exempelvis förstöra bevis eller hota vittnen. Eller att han skulle ändra i sin berättelse om han vet vad som händer utanför.
Citera
2015-03-11, 11:14
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Nu ska vi i och för sig kanske inte ta en bild på nätet som intäkt för någons vapenvana? Dessutom handlar det väl om vilket vapen som faktiskt använts vid mordtillfället.

Skjutregler varierar MYCKET mellan olika gevär/karbiner/automatkarbiner etc. kontra pistol (där du ofta har en mer "centrerad" skjutställning och faktiskt kommer att sikta med bägge ögonen i högre utsträckning, om du inte blundar och lägger an pistolen för bättre stöd) dessutom lär ju skjutavstånd spela in en hel del. Grovrikta kan man göra med vilket öga som helst om avståndet är kort?

Jag säger inte att han HAR vapenvana - bara att det är omöjligt att dra en slutsats av det med en enda bild som stöd för sitt argument.
Tar man upp ett vapen och har vapenvana så kommer ställningen naturligt. Denna ställning visar inte att han hållit eller ens skjutit med ett sådant vapen tidigare. Detta kan jag skriva under på i varje fall.

Hur det är med pistol kan vi givetvis bara spekulera i. Men ett sådant fundamentalt fel som att blunda med fel öga när man håller ett vapen visar att mannen inte är riktigt klar i huvudet. Detta hade vi svenskar t.o.m som prov när vi mönstrade till värnplikten tidigare. Gjorde man detta felet så hamnade man oftast i begåvningsreserven.
Citera
2015-03-11, 11:15
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Så du menar att du är en vapen/ballistik expert pga två rundor i Afghanistan?
Med tanke på vad svenskar gör där så säger det inte så mycket...
Underskatta inte kompetensen hos de svenska soldater/befäl som var insatta i Kabul 2003.
Citera
2015-03-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servaresilentio
Inte JE som var med på resan, se bifogad bild.

www.anony.ws/i/2015/03/11/ss-Copy.png

Blir de dömda och sitter av ett straff som är längre än fem år kan de verkligen säga bye till livet som de känner det. Ser på bilden tre killar som är på väg in i livet, livet leker och de är 21 o 22 men ser ut som 35 minst. När de kommer ut har de på sydländskt vis åldrats, ser ut som 50-åringar, minst, å inte en enda svensk eller utländsk tonårstjej kommer att ägna dem ens en sekund. Då är det nya 20åriga förtidsåldrade sydlänningar som gäller. Spelar ingen roll hur många guldkedjor och nya vita par skor de har, livet är passerat och det enda som återstår är svartklubben runt hörnet dit endast deras likar äger tillträde. Förmodligen har de bara en yrkesbana att ta till, dvs fortsätta på den inslagna vägen. Och farligare än någonsin!
Citera
2015-03-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är det bara jag som noterat att ena brodern blundar med fel öga på bilden när han håller en Ak47?

Att de på något sätt skulle vara vapenvana kan vi nog glömma.

Du skall inte blunda med något öga när du hanterar vapen. Om inte det är sportskytte du pysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in