Satt med morgonkaffet och funderade. Har läst det mesta i tråden från start men inte hängt med igår kväll och i natt och har detta avhandlats så slår jag in öppen dörr och står med långnäsa
Något vittne har sagt att det var ett antal snabba skott i följd, därefter uppehåll i några sekunder och ett skott till. Dvs det torde rimligen vara flera skott från/vid ett och samma ställe (om inte GM gick runt samtidigt som han sköt vilket verkar osannolikt). Det ställe där flera skott avlossades torde vara där polisen gjort flera markeringar, dvs där de två som låg utanför bilen fanns. Då har de som sköts utanför bilen skjutits först. Troligen under en livlig diskussion om stålar/droger så rycker en brorsa upp pickan och hotar med den och i mitt i debatten trycker han av. I farten knäpper han även den andre.
Om det är så här har alltså den som är skjuten i bilen skjutits efter det och skjutits med ett skott. Inget fönster är trasigt och då har denne skjutits med öppen dörr. Personen i baksätet har alltså suttit kvar i bilen, troligen i chock. GM har gått fram och öppnat dörren (eller om den var öppen) och skjutit med ett skott. Rena rama assassinen.
Vittnesmålen om var kvinnan låg går isär. Det mest sannolika är att ET satt i bilen. Dels därför att det är mer troligt att två respektgrabbar går ut ur bilen om det ska göras upp. Dels är det mer troligt att om det varit någon av de manliga BO som suttit kvar i bilen hade de i sina onda hjärnor fattat att nu ligger även jag pyrt till och hoppat ut och sprungit åt det andra hållet. Visst kan chock göra mycket även i en småpundares kriminella hjärna men jag tror både AF och RA gjort ett försök att sticka om de satt kvar i bilen och såg vad som föregicks.