2015-03-11, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Som sagt, jag har ett stenhjärta när det gäller sådana som henne. Hon är precis typen som hade nobbat mig själv när jag var i samma ålder, inte för att jag är ful, för jag ser bra ut, och intelligent är jag högt över medel, utan för att jag i hennes ögon hade varit en mes. Hon blev avlivad som den överflödiga DNA-massa hon var och hennes föräldrar kan sitta och lipa utan att det bekommer mig det minsta. Det är indirekt deras fel att hon är död för att de var dåliga uppfostrare. Hennes vänner är förstås av samma skrot och korn. Alltså har jag ett stenhjärta mot dem också.
I sak har du helt rätt. Problemet med svenskar är att deras hjärnor består av 99% empati och 0% förnuft. Sedan finns det en procent kvar för att kunna ta en öl.
Citera
2015-03-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfKloo
Tveksam till om Bröderna verkligen ligger bakom detta dåd.
Någon "högre upp" har tröttnat på langarnas misslyckanden och fixat detta själv eller med torped.
Och bröderna har varit torpederna i så fall. I övrigt tror jag inte på din teori.
Citera
2015-03-11, 08:19
Medlem
Om ett av bo hade skyddsväst tror jag det är han som ligger raklång vid planket med fötterna uppåt. Inget tyder på att han varit i rörelse när han skjutits.
Citera
2015-03-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Det är en tanke som också slagit mig, att klara av att skjuta 3 personer och få dem döda är oerhört svårt (fysiskt). Se på alla Malmö skottlossningar där personerna bara skadas...
För mig är det inte speciellt svårt. Om tjejen sitter i baksätet kliver jag ur bilen och tar sikte på det som är störst på de flyende. Och glöm nu för fan av alla headshots ni skjutit i Halo, Black Ops och Destiny. Man siktar alltid på det som är lättast att träffa. Träffar du så faller personen. Därefter går du fram och sätter två piller i huvudet på honom. Bär den flyende väst sätter man ett par skott i arslet på dom så att dom får syna marken. Därefter gör man som ovan. Går lugnt fram och avslutar jobbet. Kliniskt. Tjejen som sitter förlamad av skräck i baksätet är enklast. Ett skott i huvudet. Därefter överblickar man situationen och drar lugnt därifrån.
Citera
2015-03-11, 08:39
Medlem
gissar på dna av en av bröderna i slag av kastade fimpar på mordplats,samt mobiltrafiken.

Ena brodern sms brodern att BO har fukkat ur rejält med lagret,alt inte har skulden som skulle betalas.
Han ska möta honom vid brottsplatsen,ta med gun,brodern drar dit direkt,typ 50min innan GM och BO anländer för reka läget,e stressad tänder några fimpar för lugna nerverna,tänker ej scenariot som kommer ske o kastar fimparna som vilken normal mäniska gör,ner på marken..
Citera
2015-03-11, 08:42
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
För mig är det inte speciellt svårt. Om tjejen sitter i baksätet kliver jag ur bilen och tar sikte på det som är störst på de flyende. Och glöm nu för fan av alla headshots ni skjutit i Halo, Black Ops och Destiny. Man siktar alltid på det som är lättast att träffa. Träffar du så faller personen. Därefter går du fram och sätter två piller i huvudet på honom. Bär den flyende väst sätter man ett par skott i arslet på dom så att dom får syna marken. Därefter gör man som ovan. Går lugnt fram och avslutar jobbet. Kliniskt. Tjejen som sitter förlamad av skräck i baksätet är enklast. Ett skott i huvudet. Därefter överblickar man situationen och drar lugnt därifrån.

Vid första anblick är det lite halvsvårt att tro att dessa bröder skulle handla så kallblodigt dock. De är ju bara smågangsters i Uddevalla.
Citera
2015-03-11, 08:45
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Det är inte utan att man undrar vad polisen har på bröderna bus. Då de har sagt att de inte fokuserar på motiv ännu utan på att reda ut vem som gjort vad anar man att de har något som knyter dem till brottsplatsen.

Förmodligen har tjejen suttit i baksätet och "messat" att det är jidder på g utanför mellan bröderna och de nu avlidna.
Citera
2015-03-11, 08:53
Medlem
nanatas avatar
Så nu har jag äntligen fått tillåtelse att skriva.
Long time reader first time writer.

Om man söker efter Uddevalla så kommer det upp en tråd utan svar med texten:
"Vapenbröderna" i Uddevalla.
Med två tillhörande pdf filer. Som jag inte kan öppna (fup och dom)
Är det samma bröder?

Är från U-a men bor sedan länge utomlands.
Men jag minns de fyra (mgm 1 och 2 samt bo 1 och 2) från fritidsgården från dalaberg.

Inte ingående men ytligt. Men vad jag minns så tog lillebror ofta skulden när storebror gjorde något bus.
Citera
2015-03-11, 08:56
Medlem
Satt med morgonkaffet och funderade. Har läst det mesta i tråden från start men inte hängt med igår kväll och i natt och har detta avhandlats så slår jag in öppen dörr och står med långnäsa

Något vittne har sagt att det var ett antal snabba skott i följd, därefter uppehåll i några sekunder och ett skott till. Dvs det torde rimligen vara flera skott från/vid ett och samma ställe (om inte GM gick runt samtidigt som han sköt vilket verkar osannolikt). Det ställe där flera skott avlossades torde vara där polisen gjort flera markeringar, dvs där de två som låg utanför bilen fanns. Då har de som sköts utanför bilen skjutits först. Troligen under en livlig diskussion om stålar/droger så rycker en brorsa upp pickan och hotar med den och i mitt i debatten trycker han av. I farten knäpper han även den andre.

Om det är så här har alltså den som är skjuten i bilen skjutits efter det och skjutits med ett skott. Inget fönster är trasigt och då har denne skjutits med öppen dörr. Personen i baksätet har alltså suttit kvar i bilen, troligen i chock. GM har gått fram och öppnat dörren (eller om den var öppen) och skjutit med ett skott. Rena rama assassinen.

Vittnesmålen om var kvinnan låg går isär. Det mest sannolika är att ET satt i bilen. Dels därför att det är mer troligt att två respektgrabbar går ut ur bilen om det ska göras upp. Dels är det mer troligt att om det varit någon av de manliga BO som suttit kvar i bilen hade de i sina onda hjärnor fattat att nu ligger även jag pyrt till och hoppat ut och sprungit åt det andra hållet. Visst kan chock göra mycket även i en småpundares kriminella hjärna men jag tror både AF och RA gjort ett försök att sticka om de satt kvar i bilen och såg vad som föregicks.
Citera
2015-03-11, 08:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium

Du har sett väldigt mycket film ser jag.

Jag tycker istället med tanke på hur nära offren ligger fordonet att det har varit två skyttar och allt har varit planerat.
Citera
2015-03-11, 09:02
Medlem
Är det ingen på fjällvägen som har hundar ? Här jag bor så finns det både dag och natt grannar som går ut med hundar . Mycket konstigt att ingen på fjällvägen inte var ute med hundar just den kvällen ?!
Citera
2015-03-11, 09:03
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanata
Så nu har jag äntligen fått tillåtelse att skriva.
Long time reader first time writer.

Om man söker efter Uddevalla så kommer det upp en tråd utan svar med texten:
"Vapenbröderna" i Uddevalla.
Med två tillhörande pdf filer. Som jag inte kan öppna (fup och dom)
Är det samma bröder?

Nej, det är andra filurer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in