2015-03-11, 01:37
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Flickvänner har talat ut i media och en har sagt enligt media att hon och MGM sov hela natten. Media har skrivit att 4 personer (däribland GMG) hämtades från flygplatsen av BO och att de kom till Uddevalla 19.00
Klart, säger hon något annat vet hon att hon är död. Mgm hade mkt tid att ljuga ihop sin historia, bevisligen är de dock inga hjärnkirurger så lär antagligen inte bli så svårt att slå hål på deras historier.
Citera
2015-03-11, 01:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
re Hacken

Men vad som är "goda skäl" att göra det ena eller andra beror väl på sammanhanget.

Människorättsaktivister tycker fransmän är barbarer för att de inte vill kriminalisera fydisk bestraffning av barn.
Gängmedlemmar kan tycka visst beteende av annan i kretsen är goda skäl men en granne eller jobbarkompis som råkar bete sig som ett asshole inte anses som "goda skäl" att dra på sig ett betydande fängelsestraff.
Citera
2015-03-11, 01:49
Medlem
Citat:
Hur kan hon säga att de var glada? Och sen säga att hon skulle ha sett i brorsan ögon om han gjort nåt. Hon verkade du varken fatta eller se att BO var rädda för att hämta de på flygplatsen
Märkte nu att jag läst och skrivit fel. Det var en på festen som sagt det där med att man skulle ha sett det i brorsans ögon. Alltså inte hans flickvän som sa det.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20447115.ab
Citera
2015-03-11, 01:49
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Ja, alltså det är ju bull så det skriker om det.

Undrar om flickvännen mår bra av att ljuga såhär om ett trippelmord

Hon är tillsammans med en snubbe som leker kriminell. Vad tror du hon får för resultat på ett IQ-test?
Citera
2015-03-11, 01:52
Medlem
Jag får en känsla av att början till slutet har startat i bilen mellan Landvetter och Uddevalla om något som är mellan bröderna (MGM) och ett av offren som hämtade sällskapet. Kan ha uppdagats redan när MGM var i Thailand och nu ville man ha svar.
Skuld, drogparti, annan oförrätt.

Det har i någon artikel framkommit att det enkelt uttryckt var irriterat i bilen under färd och då ställer man sig frågan, var kommer den uppgiften ifrån.

Kan endast kommit från de som åkt i bilen och vilka skulle förtälja detta till sin omgivning senare efter ankomst Uddevalla. Jag tror det är chauffören (BO) som förtäljt detta och därför ej heller ville åka till "mötet" ensam utan fick kompisen och dennes flickvän att medfölja. Kan vara så att just kompisen (BO2) var lika insyltad i anledningen för "mötet" men ingen av de tre kunde ana vad som väntade dem. De är vad jag förstår fem personer i bilen från Landvetter, bröderna, en av flickvännerna, BO1 och en person till, har inte klart för mig vem den sista är.

Den ena broderns flickvän som intervjuats i media uttrycker av någon märklig anledning i sammanhanget att det var trevlig stämning i bilen vad det nu har med själva mordet att göra. Kanske för att det i media figurerat motsatsen, irriterad stämning och hon vill tillrättalägga.

Irriterad stämning är ju väldigt töjbart men förmodligen högt tonläge och kanske ilska över något de har gemensamt i affärsverksamheten. De har iaf haft god tid på sig att skaffa fram skjutjärnet om det är GM som länsman burat in.
Citera
2015-03-11, 01:57
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag får en känsla av att början till slutet har startat i bilen mellan Landvetter och Uddevalla om något som är mellan bröderna (MGM) och ett av offren som hämtade sällskapet. Kan ha uppdagats redan när MGM var i Thailand och nu ville man ha svar.

Det har i någon artikel framkommit att det enkelt uttryckt var irriterat i bilen under färd och då ställer man sig frågan, var kommer den uppgiften ifrån.

Kan endast kommit från de som åkt i bilen och vilka skulle förtälja detta till sin omgivning senare efter ankomst Uddevalla. Jag tror det är chauffören (BO) som förtäljt detta och därför ej heller ville åka till "mötet" ensam utan fick kompisen och dennes flickvän att medfölja. Kan vara så att just kompisen (BO2) var lika insyltad i anledningen för "mötet" men ingen av de tre kunde ana vad som väntade dem. De är vad jag förstår fem personer i bilen från Landvetter, bröderna, en av flickvännerna, BO1 och en person till, har inte klart för mig vem den sista är.

Den ena broderns flickvän som intervjuats i media uttrycker av någon märklig anledning i sammanhanget att det var trevlig stämning i bilen vad det nu har med själva mordet att göra. Kanske för att det i media figurerat motsatsen, irriterad stämning och hon vill tillrättalägga.

Irriterad stämning är ju väldigt töjbart men förmodligen högt tonläge och kanske ilska över något de har gemensamt i affärsverksamheten. De har iaf haft god tid på sig att skaffa fram skjutjärnet om det är GM som länsman burat in.

Citat:
"Det har i någon artikel framkommit att det enkelt uttryckt var irriterat i bilen under färd och då ställer man sig frågan, var kommer den uppgiften ifrån."

Detta är från polisens teori vilket känns bäst att gå på. Sen kan man spinna vidare på den. Dom har förmodligen gått igenom meddelanden och platser dom varit på genom mobilerna.
Citera
2015-03-11, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Vem är den 5.e i bilen? Är det andra brorsans flickvän eller är det AJ eller någon annan?
Citera
2015-03-11, 02:00
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Vem är den 5.e i bilen? Är det andra brorsans flickvän eller är det AJ eller någon annan?

Enligt polisens teori är det ju bara 4. De två männen och tjejen som BO och en av GM som hämtades från Landvetter, eller är jag ute o cyklar nu?
Citera
2015-03-11, 02:08
Medlem
Har jag fattat rätt om det jag har läst i diverse media? Sägs det att ena brorsan var hemma och sov hela natten och har alibi av en person som sov hela natten? Och den andra brorsan har alibi från flera personer men bara from kl 2.30 då han dök upp på festen? Har jag missat något?
Citera
2015-03-11, 02:10
Medlem
Citat:

Kan man ens åka 5 personer i en Audi A3 med bagage från en Thailandsresa?
Citera
2015-03-11, 02:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Jag läste i någon av nyhetssiterna att en boende yttrat att polisen varit där och verkat leta efter något någon natt en dryg vecka innan. Ryktades det om att något skulle hända? Och just där?
Citera
2015-03-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Enligt polisens teori är det ju bara 4. De två männen och tjejen som BO och en av GM som hämtades från Landvetter, eller är jag ute o cyklar nu?

Det var en tidigare teori men nu har en av flickvännerna gått ut i media där det står att hon sagt nåt som tyder på att RT hämtade 4 personer dvs de två bröderna, flickvännen och ytterligare en vän och att de kom hem vid sjutiden på fredagskvällen. Media kan iof ha skrivit fel eller missuppfattat henne också men kolla länken nedan så får du se
Kolla här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20447115.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in