2015-03-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejvirre
Känner lite spontant så att om du vet något så borde du ringa polisen med en gång. Eller är det jag som bara tänker helt fel?

Nej du tänker helt rätt, men majoriteten av denna tråd är bladingar från Uddevalla som precis just nu upplever den coolaste veckan i sina liv.
Dom har aldrig tänkt rationellt och kommer antagligen inte att göra det i framtiden heller,
då hade dom antagligen inte bott "50m" från brottsplatsen allihopa.
Citera
2015-03-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Tredje gången jag skriver det här i tråden nu men den tredje GM är en svensk och fortfarande på frifot. Om han inte redan är mördad så är han antingen utomlands eller sitter och är livrädd i en förortslägenhet i Sverige.

Första gången jag frågar, vet du mer och vill dela med dig?
Till exempel hur du vet eller misstänker det?
Citera
2015-03-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Citerar lite:

De anhörigas skitsnack blir bara värre och värre! Var de inte på fest?
Jag fattar inte att hon kan veta att han var där hela natten om hon låg och sov hela natten
Citera
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Var det verkligen M*S* som var den ende som sköt? Det är möjligt men det borde varit mer effektivt att låta flera attentatsmän få egna mål för att göra det så fort som möjligt, om det är planerat i förväg.

Varje släktmedlem har då förmodligen fått var sitt mål att likvidera. Frågan är vem det är som bestämt att dessa två ( tre ) skulle vara de första att dödas. När de minst anar det kan det komma ytterligare dåd och då blir det knepigt för aina att lösa eftersom det blir för många trådar att nysta i.

Vi får hoppas att det inte blir fler dåd inom kort så att vi kan få ett slut på dem så fort som möjligt. Det som verkar positivt för oss är att den svagare klanen verkar acceptera läget och väntar på aina.

Det här var knappast planerat så då faller dina teorier. Jag tror den lille med det väldigt lilla självförtroendet var det som bestämde att här skall det skjutas. Han har inga andra argument att komma med. Han kan helt enkelt inget annat.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför uttalar hon sig i media ens? Får man betalt när man kontaktar gammelmedia?
Det är mer sannolikt att de kontaktat henne och övriga anhöriga. De svenska anhöriga har troligen tidigt fått rådet att inte prata med media - för att skydda dem från offentligheten.
Männens anhöriga och flickvän har endera inte fått rådet eller tänkt att "vi skall inte låta oss tystas" ...

Det känns lite som skillnaden man kan se vid begravningar -- i Sverige är det oftast ganska tysta ceremonier där människor kan gråta men sällan vrålar ut sin sorg..

I andra kulturer är det vanligare att just vråla ut sorgen ..
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Det är en tanke som också slagit mig, att klara av att skjuta 3 personer och få dem döda är oerhört svårt (fysiskt). Se på alla Malmö skottlossningar där personerna bara skadas...

Det är knappast bara headshots i det här fallet, om det nu är några alls.

Flera vittnet berättar om 4-5 skott, varav det sista kom med några sekunders mellanrum från de första.

Skyddsväst är ett rykte, som polisen inte bekräftar.

För övrigt verkar det gå åt rätt håll i utredningen. Idag har händelseförloppet klarnat ytterligare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20447115.ab

Citat:
Har misstankarna stärkts?

–De har inte försvagats. Under dagen har bilden av händelseförloppet klarnat, men jag vill inte gå in på hur, säger han.
Citera
2015-03-10, 23:31
Medlem
Uppgiften om skyddsväst är intressant. Stämmer det kan man fråga sig varför de bär dessa om det inte fanns en upplevd hotbild. Kan de känt sig hotad av någon annan än de intagna bröderna? Gängkonflikt?

Av bilderna att döma så har jag svårt att tro att de bär skyddsvästar, de ser inte så ut..
Citera
2015-03-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Blir bara mer o mer övertygad om att det har med fallet att göra . Dem var som sagt i Uddevalla och lämnade massa större vikter samma dag som polisen hade span på dem och tog allt .
En utav dessa leveranser kanske tillhörde GM och kanske hade BO tagit över hans affärer under Thailands resan . Han kommer hem får reda på i bilen att saker har gått snett och det blir bråk .

Om GM är inblandad i detta, kan det räcka med att BO fått reda på det. BO har kanske nämnt det i bilen från flyget. GM blir livrädd att detta ska föras vidare och vill rädda sitt eget skinn.
Citera
2015-03-10, 23:33
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Skyddsväst är ett rykte, som polisen inte bekräftar.

Varför skyddsväst? De hade ju hämtat dem på flygplatsen tidigare på dagen ... GM hade säkert skyddsväst tillsammans med ladd och paranoia.
Citera
2015-03-10, 23:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag fattar inte att hon kan veta att han var där hela natten om hon låg och sov hela natten

Nej. Därför så kommer heller inte ett sådant alibi för broderns del att vara vattentätt.

Polisen vet nog var han höll sig någonstans under natten. För brodern är nog inte raketforskare direkt, och hade förmodligen sin mobil med sig under natten. Skulle inte förvåna mig om han var så korkad att han är inblandad i mordet och till och med hade mobilen påslagen.
Citera
2015-03-10, 23:34
Medlem
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2652859-utredningen-kommer-ta-tid:

Fortfarande inget mordvapen funnet alltså.

Nej, men de framgår ju att dem har blivit skjutna, dem vet ju vilket vapen de handlar om istortsett.

Men om vi leker med tanken..

1. Möter bröderna och BO blir skjutna och bär inte skyddsväst.

2. Dem hade skyddsväst på sig, varför skulle dem bära skyddsväst om dem bara skall möta bröderna? Om dem bar skyddsväst, och blivit skjutna så lär ju dem ju blivit skjutna i huvudet.
Kan bröderna hantera ett vapen under dem omständigheterna som var, mörkt, och springande offer och samtidigt springa efter och skjuta dem i huvudet?
Jag tror de krävs mer än en dag på skjutbanan för att kunna springa efter två offer och sätta kula i huvudet på dem.

Dem kan första ha blivit skjutna i benen för att sedan falla, men de krävs ändå hyfsad skicklighet tycker jag att träffa benen på springande offer, för att sedan gå fram och skjuta det dödande skottet. ( kan förklara tiden mellan dem sista skotten )

Har bröderna psyke nog att kallblodigt skjuta sina bästa vänner, med flera dödande skott? för att sedan en av dem återgå till en fest och låtsas som ingenting? Är bröderna skickliga nog att kunna släcka 3 liv på så kort tid?

Jag tror fortfarande att de finns fler inblandade, bröderna tog mopeden, men vilka körde bilen som for ifrån platsen i hög hastighet?
Citera
2015-03-10, 23:35
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Första gången jag frågar, vet du mer och vill dela med dig?
Till exempel hur du vet eller misstänker det?

Eftersom jag inte var på plats eller ens i närheten av Uddevalla den veckan så kan jag inte veta. Däremot misstänker jag att det är så, avvaktar lite innan jag kommer med något. Jag kan ju ha fel också men mitt största frågetecken är vapnet och mopeden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in