2015-03-10, 18:37
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-bobber
Mitt första inlägg här, ber om ursäkt för eventuella formaliafel.

Den logiska röda tråden tycker jag är intressant. Med antagande om att Landvetterhistorien stämmer i stora drag:

Bilen står snyggt parkerad, varför just där och inte närmare MS flickväns hem? Tyder på att de stannat "med avsikt" men ändå inte att det var planerat i förväg att stanna just precis där. Endera har det uppkommit något tjafs i bilen eller så har de mött upp någon precis där. (Om de inte var på väg till någon som bor nära där bilen parkerats men det verkar inte sannolikt, åtminstone inget som framkommit i tråden som tyder på det)

Tjafs i bilen och stannat spontant just där på grund av tjafset? Ja det kan absolut vara så men om det är så att MS kommer direkt från en säkerhetskontroll; var kommer i så fall vapnet ifrån? BO kan ju ha haft det med men att MS själv skulle övermannat och sen knäppt tre pers låter inte logiskt.

Båda bröderna MS är misstänkta på sannolika skäl och om jag förstått det rätt är rubriceringen mord. Tyder på att bägge varit aktiva i gärningen. Hur kommer brorsa 2 som inte varit med i bilen från Landvetter in i bilden? Han torde ju inte bara hämtat eller gömt sin brorsa utan själv varit aktiv.

Min logik lutar åt att det blivit tjafs i bilen. MS har sms:at sin brorsa. Brorsan 2 har hoppat på moppen med pickan i fickan. De mötte brorsa 2 där bilen är parkerad. Brorsa 2 lämnar över pickan till brorsa 1. Brorsa 1 påhejad av brorsa 2 dammar av ett antal skott i sina antagonister och i farten skjuter han även den i sammanhanget olycksalige men naive ET.

Brorsorna hoppar på moppen och drar iväg men behöver inte åka särskilt långt då både flickvän och egen lägenhet finns i området.

Nu vart jag virrig. Bägge har MS som förkortning. Vilken är vilken?
Citera
2015-03-10, 18:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han kan ha skjutit sig själv och sedan gömt vapnet innan han har dog. Tror inte det gick till så men det är en möjlighet.

Detta måste vara det mest osannolika förfarandet jag någonsin har hört talas om.

Det är nog så enkelt att en av bröderna har skjutit ihjäl de tre med ett skjutvapen. Förhoppningsvis så finner polisen detta vapen innan det är dags för rättegång.

Förmodligen så kommer att båda bröderna skylla på varandra, men de kommer att ge olika uppgifter om hur det har gått till och klanta till det rejält i förhör.
Citera
2015-03-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachetes
BO hette INTE Randi!!
Och hade INTE bruten näsa. Han hette Rawand!
Randi är hans bror så därav tror jag den spoilern vi säg förut är påhittat av ngn som vill tro sig veta allt i "maffiavärlden".
Eller så var det Randi som var egentliga problemet
Han om någon har stor käft enligt folk

tror inte näsan var bruten, han har nog opererat näsan, men tanken på stödet som finns på fotot o tejpen på nåt annat foto
Citera
2015-03-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Okej ber om ursäkt om det är som du säger. jag har ändrat inlägget. Nån som har pålitlig info om hur många manliga vänner th¤relius hade på FB?

gå in på hennes fb o kolla bara?
Citera
2015-03-10, 18:44
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Vore ju konstigt om advokaten pratar om sånt med gmg vänner men inte pressen/media

Det finns rätt tydliga regler för vad som får sägas och inte. En del skarvar lite och säger saker till anhöriga för att lugna dem (en del ringer flera gånger om dagen och vill veta allt mellan himmel och jord).
Citera
2015-03-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
tror inte näsan var bruten, han har nog opererat näsan, men tanken på stödet som finns på fotot o tejpen på nåt annat foto

Vet du... Jag skäms nu för att vara för snabb med svar. Ja han är opererad.
Kom på det när jag läste det du skrev.
Är många kurder just nu som åkt och opererat den.
Citera
2015-03-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
En 18årig tjej med inga killkompisar på fb och ett antal vänner under 100, använd hjärnorna. klart som fan att han kontrollerade henne
För det första har hon killpolare och för det andra finns det många brudar som inte addar alla. Vet både tjejer och killar som har under 100 vänner varför ska man adda folk man inte känner?
Dessutom har det ingen relevans för den här tråden! BP eller brottet i övrigt att inget att göra med hur många vänner en av BO har på facebook. Dessutom är det väl så att vissa konton/användare kan man inte ens se i vänlistorna
Senast redigerad av ulvan 2015-03-10 kl. 18:50.
Citera
2015-03-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
+1
Nej har både kommit upp att MGM misshandlat sin flickvän , att både BO1&2 misshandlat sina flickvänner tidigare i tråden . Väldigt mycket rykten men eftersom det är blattar vi snackar om så är de ju enligt sann flashbackanda självklart att de alla har misshandlat sina flickvänner.
Förstår inte hur någon kan tro att RA och AF som åkt dit för gängmisshandel, olaga hot mot tjänsteman, drogmissbruk osv, skulle få för sig att slå sina flickvänner. Man måste ju vara rasist för att påstå något sådant, stackars AF och RA.
Citera
2015-03-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znizz
Någon som tror att de kan ha varit så kalkylerande att hämtningen från flygplatsen enbart var för att lämna DNA i bilen, och att någon av bröderna var den som försökte "storma" BP för att även där lämna DNA?

Skulle förklara den oro ena BO kände inför hämtningen som är nämnd tidigare i tråden, men att det inte skedde just då, men att planen redan var satt i verk?

Sedan träffas de upp på natten och slutför det hela, med planen att vara tidigt på BP och alltså då lämna DNA?

Kopplingen med Skövdehärvan tror jag stenhårt på.

Någon kalkylerande verksamhet tror jag inte på.
Är någon eller några av kompisgänget inblandade 40k-härvan kan det vara ett tungt vägande skäl att få tyst på de övriga.
Det är inte så lätt att radera minnet på en kompis utan yttre våld.
Citera
Medlem
T0xicitys avatar
Vet inte om minnessidan för Alaa Farraj på facebook har länkats här: https://www.facebook.com/pages/Till-minnet-av-v%C3%A5ran-%C3%A4ngel-Alaa-Farraj/1556016688002856?fref=ts
Citera
Medlem
Någon skrev om att Skövdeligan som åkte fast lämnade av ett stort parti med narkotika i Uddevalla, med polisens spanare bakom sig. Detta fick till följd att narkotika för stora pengar försvann, för polisen beslagtog det. Detta skulle ha utspelat sig när bröderna var i Thailand. Det här innebar att både de misstänkta bröderna (GM) och BO var jävligt stressade för pengarna skulle ändå fram för den förlorade leveransen. Att polisen hade beslagtagit partiet spelar ju ingen roll för de som ska ha betalt, eller hur?
Citera
Medlem
Willow1s avatar
TÄNK OM.......

man utför morden på grund av att man själv blivit hotad. Bättre att förekomma än förekommas.
Om vi bara för en sekund vänder allt upp och ned
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in