2015-03-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Lite märkligt om snubbarna har avrättat personerna efter att inte fått pröjs för drogerna, om det nu skulle vara motivet, hur i helsike får dom nu pröjs?En tanke bara som slog mig nu, det måste nog vara ett annat motiv.

Man kan ju spekulera i att viljan att återbetala sin skuld hos övriga låntagare ökar när de vet vad det kostade att köra amorteringsfritt hos Salibafinans?

Ren spekulation men det är inte orimligt att det mer handlade om att ingjuta lite betalningsviljan hos kunderna snarare än att inte få betalt..

Det förutsatt att det ens fanns en skuld eller att det var bröderna som mördade..

Annars så tycker jag att vi kan lugna oss tills det framkommer bevis eller något som styrker att det skulle vara bröderna. Jag vet att många i tråden gillar tesen att det skulle vara bröderna då deras hudfärg passar åsikterna och för visso även är statistiskt tilltalande. Hur som så är det ingen nytta att peka ut någon innan vi har fakta på bordet..
Citera
2015-03-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Du reggar dig här i Februari, och kastar dig detaljrikt in i denna tråd-debatt, med ett stort antal antaganden i ditt första inlägg, som indikerar att "bröderna är oskyldiga". Och har misstänkt bakgrund, dessutom, som du skriver.

Ursäkta, jag kan ha fel, men det luktar anknuten 'blatte-GM-ursäkt' så det osar. Ingen koppling i övrigt.

När jag reggade mig på forumet hör inte hit, jag skrev ner mina funderingar och mina egna erfarenheten med o sitta anhållen på sannolika skäl. Grejen var att jag och min polare var anhållna på samma grunder som den 3:dje men dem bestämde sig för att häkta den 3:e redan dagen efter men inte oss.

Jag tror att polisen inte yttrar sig för att dem inte har något att komma med.
De finns bevis mot bröderna att dem var med varandra samma kväll, att dem har suttit i samma bil och ev telefontrafik. Detta räcker nog för att anhålla någon på sannolika skäl, men de räcker inte för att häkta.. Kanske är de så att polisen väntar på teknisk bevisning, men den ända som jag kan tänka mig dem får då är att de finns spår i bilen efter bröderna. Jag tror de finns andra gärningsmän bakom de här, där BO efter kontakt med MGM blivit ombed att möta upp dessa på BP.

Jag är varken blatte eller känner dessa killar som sitter anhållna.
Citera
2015-03-10, 16:54
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det kanske beror på vem som har startat grupperna och vilka som har behörighet att bjuda in folk. Har någon som inte har så många vänner på sin vänlista startat en grupp kan det vara svårt för den att bjuda in andra än sina egna få vänner om man ställt in på att det bara är gruppskaparen som får bjuda in vänner i gruppen. Vänner till BO-A behöver alltså inte ens fått en inbjudan till någon grupp.
Tjejen, ET, kommer från kustsamhället Kungshamn, där "alla känner alla". Och därifrån har sympatierna strömmat in, via grupper, via hennes systers FäjsBåck-sajt, och även enskilda andra tjejkompisar, även via kyrkan m fl.

Enligt Bohusläningen: "Misstankarna har iaf inte försvagats" (Polisen)

Senare under tisdag uppgav Timmersjö att 21-åringen suttit i polisförhör under i stort sett hela dagen, och gör det fortfarande sent på eftermiddagen.

21-åringens advokat, Rolf Skårman, låter meddela via sin assistent att han kommer vara upptagen "i minst flera timmar till".

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3828537-misstankte-trippelmordare-i-polisforhor

----

Det finns förhoppningsvis fakta+indicier, som gör att GM trasslar in sig, och ju längre förhör, desto mer pressad, ju värre för denne (eller båda). Försvarsadvokatens "upptagen i flera timmar till" tyder imho att det finns en hel del i polisens beviskedja, ledande till trassel med försvaret. Vore han oskyldig, varför då så komplicerat scenario? Att en oskyldig skulle dömas för ett bisarrt trippelmord tror jag inte (oavsett Thomas Quick-fallet, unikt), polisen har ju också att ta hänsyn till detaljer som talar till den misstänktes fördel.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-10 kl. 17:07.
Citera
2015-03-10, 16:57
Medlem
Ostfralla2000s avatar
http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/

GW verkar ju vara väldigt säker på att det är bröderna som har gjort det, och att dom kommer bli fällda. Annars skulle han väl inte våga prata om det på det sättet som han gör?
Citera
2015-03-10, 16:58
Medlem
NorthPorts avatar
Pratade nyligen med en vän som är polis i staden. "Det kommer att bli en mycket trevligare och lugnare stad nu". Det är alltså fler än jag som har en positiv syn på det som har hänt. Uttalandet säger nog det mesta om alla inblandade.

Det kan aldrig komma nåt gott från getknullarfolk.
Citera
2015-03-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av areyouize
Jag säger inte att bröderna har begått brottet nu.
Men det jag sitter och tänker på medans jag följt fallet och läst runt i tråden är:
Varför klipper man 3 folk på ett sånt idiotiskt sätt?
Vad för cp skadade grova motiv finns det för att mörda 2 av sina vänner och en helt oskyldig tjej?
Obetald skuld? Hur stor den än är finns det ALLTID bättre lösningar att ta tag i än att mörda 3 människor.
Krävs bara att tänka efter och använda sig lite av logik och tänka på påföljderna.
Ofattbart om det nu är bröderna som är skyldiga.
Är väldigt nyfiken vad för motiv som ligger bakom detta.

Ja, för eftertänksamhet är ju yngre kriminellas starka sida

De får inte tillbaka skulden, men de kanske behåller sina liv istället. Vad hade du valt? Skjuta din polare som fuckat upp ordentligt eller låtit något värre hända både dig och dina polare?

Om du vet något om kriminalitet överhuvudtaget så tror jag du vet svaret.

Men ja, jag är precis som dig fruktansvärt nyfiken på vad som har hänt och varför
Senast redigerad av defor 2015-03-10 kl. 17:04.
Citera
2015-03-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
När jag reggade mig på forumet hör inte hit, jag skrev ner mina funderingar och mina egna erfarenheten med o sitta anhållen på sannolika skäl. Grejen var att jag och min polare var anhållna på samma grunder som den 3:dje men dem bestämde sig för att häkta den 3:e redan dagen efter men inte oss.

Jag tror att polisen inte yttrar sig för att dem inte har något att komma med.
De finns bevis mot bröderna att dem var med varandra samma kväll, att dem har suttit i samma bil och ev telefontrafik. Detta räcker nog för att anhålla någon på sannolika skäl, men de räcker inte för att häkta.. Kanske är de så att polisen väntar på teknisk bevisning, men den ända som jag kan tänka mig dem får då är att de finns spår i bilen efter bröderna. Jag tror de finns andra gärningsmän bakom de här, där BO efter kontakt med MGM blivit ombed att möta upp dessa på BP.

Jag är varken blatte eller känner dessa killar som sitter anhållna.
..men på sättet du skriver gör att det ser ut för mig att du är kompis med MGM
Senast redigerad av ulvan 2015-03-10 kl. 17:03.
Citera
2015-03-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Man kan ju spekulera i att viljan att återbetala sin skuld hos övriga låntagare ökar när de vet vad det kostade att köra amorteringsfritt hos Salibafinans?

Ren spekulation men det är inte orimligt att det mer handlade om att ingjuta lite betalningsviljan hos kunderna snarare än att inte få betalt..

Det förutsatt att det ens fanns en skuld eller att det var bröderna som mördade..

Annars så tycker jag att vi kan lugna oss tills det framkommer bevis eller något som styrker att det skulle vara bröderna. Jag vet att många i tråden gillar tesen att det skulle vara bröderna då deras hudfärg passar åsikterna och för visso även är statistiskt tilltalande. Hur som så är det ingen nytta att peka ut någon innan vi har fakta på bordet..

Rätt så rätt .
Personligen tror jag ej det är bröderna som har utfört trippelmordet men jag tror dom är inblandade i allra högsta grad . Jag är verkligen inte rasist som de flesta andra här men jag kan ändå sätta min vänstra näve på att GM i detta fallet inte är av svenskt ursprung.
Citera
2015-03-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av areyouize
Jag säger inte att bröderna har begått brottet nu.
Men det jag sitter och tänker på medans jag följt fallet och läst runt i tråden är:
Varför klipper man 3 folk på ett sånt idiotiskt sätt?
Vad för cp skadade grova motiv finns det för att mörda 2 av sina vänner och en helt oskyldig tjej?
Obetald skuld? Hur stor den än är finns det ALLTID bättre lösningar att ta tag i än att mörda 3 människor.
Krävs bara att tänka efter och använda sig lite av logik och tänka på påföljderna.
Ofattbart om det nu är bröderna som är skyldiga.
Är väldigt nyfiken vad för motiv som ligger bakom detta.

Om det nu är albanska maffian i Skövde som är huvudman för affärerna i Uddevalla, så kan det tänkas att det kom påtryckningar från...Skövdehållet.
Citera
2015-03-10, 17:05
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
så Hybbe på flashback är din enda källa.
Dock beklagar jag när jag trodde det var du som började spekulera om tidningsbud. Med tanke på att vi endast har det från Hybbe så skulle jag välja att refererar till en 'obekräftadt tidningsbud'

Jo, men jag var säker på att detta var en uppgift från polisen i början av tråden men kan inte hitta originalinlägget nu utan bara detta sekundärinlägg.
Men jag tycker också att det får vara sluttjatat om budet nu då det inte tillför något i fallet.
Man kan möjligen diskutera saken i en tråd om civilkurage.
Citera
2015-03-10, 17:08
Medlem
Roligt när hela media-dementi-apparaten drag igång även kring denna historia, allt för att folket ska uppfatta det hela som "något oförklarligt" som hänt. Radiointervjuer med ungdomar på stan som uttrycker bestörtning hur dessa "trevliga killar" kunnat råka ut för något sådant, precis som att de var grabbarna som skötte sig i skolan och hjälpte gamla tanter över gatan. Ingenstans i gammelmedia kan man läsa att alla dessa skjutningar/mord/våldtäkter/mordbränder/upplopp mm. bara är en västanfläkt av vad som väntar oss i en mkt. snar framtid.
Citera
2015-03-10, 17:08
Medlem
Hulls avatar
Det börjar förmodligen bli rätt instabilt i Uddevalla nu. De klaner som finns börjar förmodligen beväpna sig och göra sig redo för att fortsätta rensningen. Det är nog mer än skulder som motiv för det som följer nu. Om jag var dem skulle jag beväpna mig och planera motoffensiv. Anfall är bästa försvar här.

Vi skulle behöva bättre klargörande om vad motivet är. Helst flera erkännanden som passar ihop och därmed klargör vad som hänt och varför. Tills dess befarar jag att situationen kan eskalera.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in