2015-03-10, 14:28
Medlem
Brødrene skylder penger til albanerne i GB. Oppgjør skal skje så snart de kommer hjem fra Thailand. Møteplass avtales (BP). Pengene er borte og brødrene skylder på BO som henrettes på stedet som en "warning."
Citera
2015-03-10, 14:30
Medlem
Hotbild mot misstänkta trippelmördare http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20442376.ab

Trippelmordet i Uddevalla har väckt stor ilska och sorg.

Nu framkommer uppgifter om att det kan finnas en betydande hotbild mot de två misstänkta mördarna.
Citera
2015-03-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Ja, det är Randi jag pratar om. Jag minns faktiskt inte riktigt när det var, men jag skulle tro att det var sommaren 2007. Han fick åtminstone 1½ års fängelse, sen om han faktiskt satt av tiden vet jag inte. Domen var grov misshandel.

Kan det vara. Tror han hade fotboja 2008. Vad jag vet så satt han bara några månader och sen fotboja ett bra tag.
Citera
2015-03-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DittNamnFinnsInte
Hotbild mot misstänkta trippelmördare http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20442376.ab

Trippelmordet i Uddevalla har väckt stor ilska och sorg.

Nu framkommer uppgifter om att det kan finnas en betydande hotbild mot de två misstänkta mördarna.

Att en ev. häktning görs Göteborg av säkerhetsskäl. är nog med tanke på den stormning som skedde på BP.
De vill inte ha något liknande igen.
Citera
2015-03-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det avlossades sju åtta skott i snabb följd. Vad tror du händer då?

Nej, det är inte som på film.
Jag har nog koll på vapen och verkan ska du se, stöddiga gosse..
Du kanske har missat ett samtal där en 16åring ringde SOS efter flera skott i kroppen, bland annat huvud? Eller poliserna i malexander... Vem lever i en fantasi av oss två egentligen? Är nog du som tittat för mycket på film om du tror att man auto dör av tex några 9mm pang.
NU säger jag inte att det är så, det är en tanke, en teori... en ytterligare tråd bara. Chansen att någon levt minst några minuter ser jag som större än att alla tre dog direkt av sina skott.
Tänk innan du talar kära vän. Dom kan mycket väl dött direkt, men jag tror inte det. Men vem fan dör i fosterställning av ett skott mot CNS eller annat ställe som är direkt dödande? Det får du gärna svara på.
Citera
2015-03-10, 14:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menusch
Kan det vara. Tror han hade fotboja 2008. Vad jag vet så satt han bara några månader och sen fotboja ett bra tag.

Haha, mm det låter som ett lämpligt straff för att knivhugga någon i buken så att de nästan dör. Svenskt rättsväsende är ett jävla skämt.
Citera
2015-03-10, 14:36
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servaresilentio
Brödernas syster lägger upp följande på facebook:

Kan advokaten verkligen veta vilka bevis etc polisen har?

Edit: bild på statusen.
http://postimg.org/image/6mj5aoy15/

Då är det klart att MSG är GM då advokaten inte har motbevis
Citera
2015-03-10, 14:37
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servaresilentio
Brödernas syster lägger upp följande på facebook:

Kan advokaten verkligen veta vilka bevis etc polisen har?

Edit: bild på statusen.
http://postimg.org/image/6mj5aoy15/

Nej, I dagsläget bör han rimligen inte veta vad polisen har för motbevis [sic].
Citera
2015-03-10, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Det har ju skrivits att i bilen på väg till Landvetter ska det ha pratats om att att den ena av manliga BO är skyldig pengar och var rädd för att träffa den ena brodern.

Om detta snacket skedde i bilen till Landvetter, vem har hört det om alla i bilen är döda?
Om detta snacket skedde i bilen till BP istället utan GM, så fortfarande, vem har hört det?

Vem mer var med och hann fly? Eller är detta någonting som hörts tidigare och någon målade upp en bild där det snackades i bilen?
Så är det en eller 2 som åker och hämtar resenärerna, och enl nån artikel var det 4 som hämtades på "GOT" Landvetter Flygplats.
Finns det några fakta så man vet vad som är sant om denna transport.

Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Haha, mm det låter som ett lämpligt straff för att knivhugga någon i buken så att de nästan dör. Svenskt rättsväsende är ett jävla skämt.
Det är Svenska politiker som har bestämt hur Polis och rättsväsende skall agera mot kriminella oSvenskar. Så det är de i regeringen som skall ha skiten.
Senast redigerad av beaver_se 2015-03-10 kl. 14:42.
Citera
2015-03-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Polisen är säker att mordet inträffade mellan 01-02. Detta har säkert att göra med hur kropparna såg ut. De kan ju se hur många timmar en person varit död med tanke på vilka processer som sker i kroppen efter döden inträffat.
Det vet jag mycket väl... Men bara för den sakens skull kan GM åkt tillbaka, av någon orsak. Glömt något? Funderat över avsaknaden av polispådrag. "dog dom inte? shit"..
Eller då att MGM var på platsen EFTER skotten... Kanske inte jätte sannolikt men värt att fundera på då vittnen tydligen hört rörelse vid fyra. Om det nu stämmer. Fyra va väl egentligen dom första uppgifterna? Och det kan ju då ha varit bildörrar eller nåt annat som small.
Citera
2015-03-10, 14:41
Medlem
Dessa teorier om motiv känns troligast för mig just nu:

1) Det fattas stash eller annat som de gömt vid brottsplatsen innan MGM åkte utomlands. MGM flippar.

2) Det fattas stash eller pengar från verksamheten som MGM överlämnat till BO medan han varit utomlands. MGM flippar.

3) Om det är sant att MGM var medlemmar i Brödraskapet så kanske de fick i uppdrag att knäppa BO pga obetalda skulder eller för att han golat i förhör gällande en tidigare situation, t.ex. det som hände i Skövde.

4) De åkte för att möta några högre uppsatta i Brödraskapet på brottsplatsen och det var de som knäppte BO pga obetalda skulder eller för att de golat i t.ex. Skövde-caset. MGM slapp undan straff eller lyckades rädda sig.
Citera
2015-03-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Nej, I dagsläget bör han rimligen inte veta vad polisen har för motbevis [sic].
Vore ju konstigt om advokaten pratar om sånt med gmg vänner men inte pressen/media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in