2015-03-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth80
Den här synnerligen långa, tjatiga och tämligen urvattnade tråd inrymmer en uppsjö av mindre genomtänkta teorier men det här måste vara något av det absolut dummaste jag någonsin hört...

Hur förklarar du då att mordvapnet inte hittats än? Det klart GM måste ha gömt det.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Olsson
Nej, inte i ett löst sammanhang, men tillsammans med ett annat påstående som rör 50 år så finns en viss logik och jämförelse. Och i de tidigare inläggen jämförs det med några lirare som har mer än 10 års vänskap tydligen.

Nej det finns ingen logik i att blanda "barndomsvän", "vänner i mer än 10 år" och "45 år gammal" i samma stycke, jag är ledsen. Det går väl att misstänka att de faktiskt var barndomsvänner, men det är absolut inte självklart att det är det han menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Jag är seriös, trögis

Ok, det är ju om möjligt ännu mer ologiskt i så fall eftersom de då inte längre var vänner. Det är inte jag som sysslar med anti-logik tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Nej, det har hänt, t o m i Sverige, men är otroligt osannolikt. En man sköt sig själv i pannan med sitt gevär kaliber .22. Kulan gick in i hjärnan men han dog inte. Så gick han hem och väntade på att dö i några dagar. Det skedde inte. Då tog han sin älgstudsare med grövre kaliber, gick ut i skogen och sköt sig. Av någon märklig anledning hade han slängt bort geväret kaliber .22 så polisen trodde först att det var mord maskerat till självmord men undrade över varför det var två kulor. Så kollade de. Han hade inga fiender, inga skulder ingenting. Om jag minns rätt fanns inte geväret kaliber .22 i registret, för de var länge licensfria. Men till slut hittades geväret eller åtminstone drog man slutsatsen att det var ett extremt ovanligt självmord.

Men som sagt, det är det enda fall som jag någonsin har hört om. Det skedde någonstans i Norrland på 70-talet eller 80-talet. Mördaren eller en av mördarna i Uddevalla har troligen inte lyckats med något liknande.

Det är ju inte på något sätt jämförbart med detta. Alla tre har ju dött på samma ställe, ganska omgående efter skjutningen. Om det nu hade varit en av BO som faktiskt var GM så hade vapnet givetvis funnits på kastavstånd från mordplatsen, eller i yttersta fall så hade GM gått och blodat ned hela vägen fram och tillbaka från där han gått och gömt vapnet för att sedan traska tillbaka för att dö på mordplatsen. Dessutom hade BO/GM i så fall haft krutrester på händerna.

Totalt uteslutet m a o.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Lite kuriosa är att hans bror satt 1,5 år i fängelse (tror jag det var) efter att ha knivhuggit en bekant till mig. Det verkar vara en riktig mönsterfamilj....

Är det Randi du pratar om? Va det runt 2009 nån gång? I så fall satt han bara ett par månader och hade sen fotboja. Har tidigare frågat om någon visst vad det var han var dömd för.
Citera
2015-03-10, 14:22
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Fick ett PM

VIKTIG INFO till samtliga! Stod tidigare i tråden.
Citera
2015-03-10, 14:23
Medlem
Vore spännande och se hur länge bröderna överlever på gatan om åklagaren släpper dom, i så fall är det ju 4 langare mindre som säljer skit till våra barn. Det gör mig fruktansvärt upprörd att det är så lätt att få hålla på.
Senast redigerad av Skuggan3 2015-03-10 kl. 14:30.
Citera
2015-03-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur förklarar du då att mordvapnet inte hittats än? Det klart GM måste ha gömt det.

Är du seriös?

Självklart har GM gömt vapnet, lika självklart som att GM inte är ett av brottsoffren...

För övrigt anser jag inte att klientelet till vilket alla inblandade (oavsett GM eller BO) tillhör har självinsikt nog att begå självmord...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
De båda misstänkta GM måste haft en hotbild mot sig själva. Varför har de tillgång till vapen annars, det är ju inte bara för att skrämma andra till tystnad? GM kanske själva är skyldiga någon pengar uppåt i hierarkin - och när de inte får loss pengar från BO slår det slint i skallen på dem. Efteråt kommer de till insikt och sörjer dem på FB, men de kommer inte att erkänna något förrän de blir överbevisade. Om ens det räcker...

Är man inblandad i "firma piller & pulver" finns det alltid en hotbild mot alla i verksamheten, både internt och externt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
De båda misstänkta GM måste haft en hotbild mot sig själva. Varför har de tillgång till vapen annars, det är ju inte bara för att skrämma andra till tystnad? GM kanske själva är skyldiga någon pengar uppåt i hierarkin - och när de inte får loss pengar från BO slår det slint i skallen på dem. Efteråt kommer de till insikt och sörjer dem på FB, men de kommer inte att erkänna något förrän de blir överbevisade. Om ens det räcker...

Vet du hur det känns att hålla i ett riktigt vapen? Det är nästan en sexuell känsla för somliga. Uttrycket "vapenkåt" är faktiskt ganska korrekt. Man kan vara helt laglydig och tycka så.

Att de sedan hade tillgång till vapen kan vi ju tacka Sveriges totalt bakvända vapenlag för, eftersom det snabbaste sättet att alls få ett vapen i Sverige är att vara kriminell, medan det tar månader att få ett gevär och ibland upp till två år att få en laglig grovkalibrig pistol som helt prickfri Svensson.
Citera
Medlem
Brödernas syster lägger upp följande på facebook:
Citat:
Skulle aldrig tveka på er mina bröder!! Sanningen kommer alltid fram!! Pratade precis med advokaten och fick veta att de inte har någon motbevis alls. Ber för er! Smiley heart Martin Saliba Mark Saliba

http://www.expressen.se/gt/de-tva-misstankta-ska-ha-hamtats-av-offren/

Kan advokaten verkligen veta vilka bevis etc polisen har?

Edit: bild på statusen.
http://postimg.org/image/6mj5aoy15/
Senast redigerad av servaresilentio 2015-03-10 kl. 14:30.
Citera
Medlem
Nu har jag inte läst på ett dygn... Detta är säkert redan sagt. Men är det inte ganska så stor risk att det var ytterligare personer på platsen? Om man slår ihop alla vittnesuppgifter och fakta. Är det inte därför en chans att dessa två inte är mördarna, men befunnit sig på platsen?

En annan grej, Sen har det här med bilar på platsen och skottlossning vid fyra tiden... Kan inte BO ringt MGM efter skotten eller under tiden i bilen? Och MGM åkt dit och kollat, lite för sent dock. Dock får jag inte in skotten i den teorin. Om det förekom skott två timmar senare ser jag bara två förklaringar, mupp hittar vapen, vådaskott eller lek. Drar från platsen. Eller GM åker tillbaka av någon orsak...
Tycker bara inte man ska snöa in sig helt på endast dessa fem och den mest florerade tidpunkten. Och olika offers ställningar... Det finns ju flera uppgifter på mer än skott och en moppe vid halv två..
Citera
2015-03-10, 14:25
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menusch
Är det Randi du pratar om? Va det runt 2009 nån gång? I så fall satt han bara ett par månader och hade sen fotboja. Har tidigare frågat om någon visst vad det var han var dömd för.

Ja, det är Randi jag pratar om. Jag minns faktiskt inte riktigt när det var, men jag skulle tro att det var sommaren 2007. Han fick åtminstone 1½ års fängelse, sen om han faktiskt satt av tiden vet jag inte. Domen var grov misshandel.
Citera
2015-03-10, 14:28
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Nu har jag inte läst på ett dygn... Detta är säkert redan sagt. Men är det inte ganska så stor risk att det var ytterligare personer på platsen? Om man slår ihop alla vittnesuppgifter och fakta. Är det inte därför en chans att dessa två inte är mördarna, men befunnit sig på platsen?

En annan grej, Sen har det här med bilar på platsen och skottlossning vid fyra tiden... Kan inte BO ringt MGM efter skotten eller under tiden i bilen? Och MGM åkt dit och kollat, lite för sent dock. Dock får jag inte in skotten i den teorin. Om det förekom skott två timmar senare ser jag bara två förklaringar, mupp hittar vapen, vådaskott eller lek. Drar från platsen. Eller GM åker tillbaka av någon orsak...
Tycker bara inte man ska snöa in sig helt på endast dessa fem och den mest florerade tidpunkten. Och olika offers ställningar... Det finns ju flera uppgifter på mer än skott och en moppe vid halv två..

Polisen är säker att mordet inträffade mellan 01-02. Detta har säkert att göra med hur kropparna såg ut. De kan ju se hur många timmar en person varit död med tanke på vilka processer som sker i kroppen efter döden inträffat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in