Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Olsson
Nej, inte i ett löst sammanhang, men tillsammans med ett annat påstående som rör 50 år så finns en viss logik och jämförelse. Och i de tidigare inläggen jämförs det med några lirare som har mer än 10 års vänskap tydligen.
Nej det finns ingen logik i att blanda "barndomsvän", "vänner i mer än 10 år" och "45 år gammal" i samma stycke, jag är ledsen. Det går väl att misstänka att de faktiskt var barndomsvänner, men det är absolut inte självklart att det är det han menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ostfralla2000
Jag är seriös, trögis

Ok, det är ju om möjligt ännu mer ologiskt i så fall eftersom de då inte längre var vänner. Det är inte jag som sysslar med anti-logik tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hackebeilchen
Nej, det har hänt, t o m i Sverige, men är otroligt osannolikt. En man sköt sig själv i pannan med sitt gevär kaliber .22. Kulan gick in i hjärnan men han dog inte. Så gick han hem och väntade på att dö i några dagar. Det skedde inte. Då tog han sin älgstudsare med grövre kaliber, gick ut i skogen och sköt sig. Av någon märklig anledning hade han slängt bort geväret kaliber .22 så polisen trodde först att det var mord maskerat till självmord men undrade över varför det var två kulor. Så kollade de. Han hade inga fiender, inga skulder ingenting. Om jag minns rätt fanns inte geväret kaliber .22 i registret, för de var länge licensfria. Men till slut hittades geväret eller åtminstone drog man slutsatsen att det var ett extremt ovanligt självmord.
Men som sagt, det är det enda fall som jag någonsin har hört om. Det skedde någonstans i Norrland på 70-talet eller 80-talet. Mördaren eller en av mördarna i Uddevalla har troligen inte lyckats med något liknande.
Det är ju inte på något sätt jämförbart med detta. Alla tre har ju dött på samma ställe, ganska omgående efter skjutningen. Om det nu hade varit en av BO som faktiskt var GM så hade vapnet givetvis funnits på kastavstånd från mordplatsen, eller i yttersta fall så hade GM gått och blodat ned hela vägen fram och tillbaka från där han gått och gömt vapnet för att sedan traska tillbaka för att dö på mordplatsen. Dessutom hade BO/GM i så fall haft krutrester på händerna.
Totalt uteslutet m a o.