2015-03-10, 13:50
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grundarens
Läs igen:

Offt; min morbror (då 45 år gammal) blev mördad av sin barndomsvän som var på fyllan, dom hade mer än 10 års vänskap i ryggsäcken, så det är inget som står i vägen tydligen när det slår slint!

För att det ska kunna klassas som en barndomsvän så får de ju ha minst 30 års vänskap "i ryggsäcken". Jag tror inte riktigt du förstår vad "barndomsvän" betyder.
Citera
2015-03-10, 13:51
Medlem
Citat:
Kan man bara få det bekräftat så är det värt ett försök att kontakta flygbolaget.

Fritidsresor var de någon som berättade.
Citera
2015-03-10, 13:52
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Är du dum i huvudet eller? Det är väl fan ingen barndomsvän om dom lärt känna varandra vid 35 års ålder..

Ditt avskum, är du läskunnig eller!!! Dom hade MER ÄN 10 ÅRS VÄNSKAP! det talas så mycket om MGM och BO är kompisar sedan 10 år tillbaka och skall därför inte kunna ha ihjäl varandra. Det jag menar är att min morbror och dennes GM har alltså över 35 års vänskap! Shit de är som att skriva till ett barn. Ditt rötägg
Citera
2015-03-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han kan ha skjutit sig själv och sedan gömt vapnet innan han har dog. Tror inte det gick till så men det är en möjlighet.
Nja jag vet inte om jag ens skulle säga att det finns en teoretisk möjlighet att det kan ha gått till så. Jag tror att vi kan utesluta just den teorin faktiskt.

Handlar det om att en person har mördat två och sen tagit livet av sig med samma vapen så har en fjärde person varit på platsen och tagit med sig vapnet därifrån.
Citera
2015-03-10, 13:54
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Det här har väl nämnts, men 22-åringen (Rawand?) hade tydligen fina planer för framtiden (ur AB:s artikeln om "Finaste ängeln"):

Om det nu vore en ny laserman kan vi kanske tänka oss att denne på nåt vis klurat ut Rawands planer att uppfylla jorden med sin avkomma och därmed bestämt sig för att sätta ett definitivt stopp för denna degenerering? Eller så hade vi bara tur igen!

Lite kuriosa är att hans bror satt 1,5 år i fängelse (tror jag det var) efter att ha knivhuggit en bekant till mig. Det verkar vara en riktig mönsterfamilj....
Citera
2015-03-10, 13:55
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ok. Har det framkommit i denna tråd vilket flybolag och flight MGM flög med?
Direktflyget från phuket 19:30 fredag kväll (Fritidsresor) kom en i tråden med, som sedan såg MGM vid bagageupphämtningen. Då många sagt att han varit i thai så är sannolikheten stor att det var detta plan!
Citera
2015-03-10, 13:58
Medlem
De båda misstänkta GM måste haft en hotbild mot sig själva. Varför har de tillgång till vapen annars, det är ju inte bara för att skrämma andra till tystnad? GM kanske själva är skyldiga någon pengar uppåt i hierarkin - och när de inte får loss pengar från BO slår det slint i skallen på dem. Efteråt kommer de till insikt och sörjer dem på FB, men de kommer inte att erkänna något förrän de blir överbevisade. Om ens det räcker...
Citera
2015-03-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han kan ha skjutit sig själv och sedan gömt vapnet innan han har dog. Tror inte det gick till så men det är en möjlighet.

Den här synnerligen långa, tjatiga och tämligen urvattnade tråd inrymmer en uppsjö av mindre genomtänkta teorier men det här måste vara något av det absolut dummaste jag någonsin hört...
Citera
2015-03-10, 14:01
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
"Polisen vet vilken typ av vapen som använts vid trippelmordet. Men än har man inte hittat mordvapnet."

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3828537-polisen-vet-vilket-vapen-som-anvants
Citera
2015-03-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Direktflyget från phuket 19:30 fredag kväll (Fritidsresor) kom en i tråden med, som sedan såg MGM vid bagageupphämtningen. Då många sagt att han varit i thai så är sannolikheten stor att det var detta plan!

Tack!

Jag ska genast försöka få fram flightnummer och sedan kontakta Fritidsresor.
Citera
2015-03-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Känns som ett vettigt motiv.

Men det har förekommit uppgifter här i tråden talar emot det. Bland annat skulle bo (af) haft högre status och stått högre upp i hierarkin än gm.

Om BO haft högre status, är ju det också ett starkt motiv för GM.
Citera
2015-03-10, 14:04
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth80
Den här synnerligen långa, tjatiga och tämligen urvattnade tråd inrymmer en uppsjö av mindre genomtänkta teorier men det här måste vara något av det absolut dummaste jag någonsin hört...

Han kaaan ju skjutit sig i bukområdet. Förblött långsamt medan han irra omkring efter ett bra gömställe för pickan å sen tagit sig tillbaka till BP, lagt sig ner å inväntat sista andetaget....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in