2015-03-10, 09:09
Medlem
Halalgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Samtidigt som hela Uddevalla kommun hör smällen...
Bättre kaliber för "sniping" är isf .223 (5.56x45) har själv en studsare 30.06 (7.62x63)Inte alls samma träffsäkerhet som med mindre kaliber. Dock större anslagsenergi med 30.06
Citera
2015-03-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleo2440

Slutligen: Intressant läsning, det skrämmer mig hur många naiva Svenssons som uttalar sig om saker dom aldrig varit i närheten av. "Vart fick dom vapnet ifrån? Man tar bara med sig vapen om man ska släcka! Hur kan man skjuta nån i huvudet?" osv.... Vakna upp lite!!!! Vapen bärs ALLTID av tyngre kriminella och bär man vapen så vet man också hur man skjuter mest "effektivt". Jisses va otäckt naiva befolkningen är. Detta är en vanlig knark-och gänguppgörelse med lite ovanliga inslag. En vardag i den tunga kriminalitetens värld helt enkelt...

Krimminella som dessa i en småstad bär nog sällan vapen. Dom är nog snarare vana att bli stannade och kontrollerade flera gånger i veckan.
Citera
2015-03-10, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Stämmer detta som en ledarskribent skriver?

http://folkbladet.se/opinion/mordare-med-offerkanslor-7832179.aspx

Stämmer vad? Hur menar du?

mvh
Citera
2015-03-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
så Hybbe på flashback är din enda källa.
Dock beklagar jag när jag trodde det var du som började spekulera om tidningsbud. Med tanke på att vi endast har det från Hybbe så skulle jag välja att refererar till en 'obekräftadt tidningsbud'

Det stämmer. Media har haft med detta med tidningsbudet. Av någon anledning har de tagit bort det. Har letat men hittar inget nu. Fanns med i rapporteringen i helgen.
Citera
2015-03-10, 09:17
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
En bra länk som bör läsas i sin helhet men det här tycker jag var uppriktigt skrivet och ovanligt att läsa i MSM.

"Däremot oroas jag mer av en film från mordplatsen som visas i danska tv 2. En stor grupp människor med synliga rötter i Mellanöstern "stormar" platsen där poliser och rättsläkare arbetar bakom avspärrningsband. Poliserna får värja sig med batonger. En kvinna skriker att det är "polisens fel". Stämningen är upprörd. Filmklippet ger en ögonblicksbild av ett slags kollektiv och utanförskapsdoftande offerkänsla. Vilket bör betraktas som en samhällsfarlig tendens som bör tas på största allvar. Det är vi mot dom ända in i kaklet liksom. Sådana gruppofferkänslor sliter på samhällstanken. Vilket skapar grogrund för nya förtryckare att växa till sig mot en fond av ändamålsenliga offerkänslor."

Men välkommen till det nya mångkulturella "Sverige" då. Det här landet är totalförstört av massöverinvandringen.Uppgörelser som denna är bara början på fullskaliga klankrig mellan ointegrerbara bidragssuktare m medeltida värderingar/ideologi och kultur. När bidragspengarna tagit slut inom ett par år....ja,då börjar samhällskollapsen på allvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Det är ännu mer vidrigare ifall de är GM som står och skriker polisen dödade dem
Om det är så att GM skrek "Polisen dödade dem" så menar väl GM att polisen dödade BO indirekt dvs polisen tog droger från BO som tillhörde GM? BO fick för detta betala med sina liv?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halalgris
Bättre kaliber för "sniping" är isf .223 (5.56x45) har själv en studsare 30.06 (7.62x63)Inte alls samma träffsäkerhet som med mindre kaliber. Dock större anslagsenergi med 30.06

308 är väl känd för att ha en väldigt flak bana. Far har 222 och han skryter alltid om träffbilden. Föredrar dock en genomgående kula och det är inte säkert med sån liten kaliber
Citera
2015-03-10, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Krimminella som dessa i en småstad bär nog sällan vapen. Dom är nog snarare vana att bli stannade och kontrollerade flera gånger i veckan.

Sant. Dock så stoppas inte enbart folk som är kända sen tidigare/är kriminella utan samma unga svartskallar blir ofta stoppade, t.om flera gånger i månaden av olika poliser. Det heter "alkotest" och får samtidigt irrelevanta frågor. Detta är något som jag har bevittnat många gånger.
Citera
2015-03-10, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jag tror inte det var planerat i den bemärkelsen att döda. I så fall skulle nog MGM sett till att vara ensam med den BO han ville åt. Mer att MGM skulle använda vapnet i övertalningssyfte.

Svårt att se en anledning som gör att han ska ha planerat att ta livet av alla tre. Mer att något urartade. Och om han tänkte "Nu jävlar ska jag döda XX. Skitar om han har sin polare och en tjej med, dödar dem också" Då borde det inte vara något stort gräl innan utan bara smälla direkt.

De som får mig att tro att det inte var planerat är valet av plats, antalet döda och flyktsättet. Det var nog mer en "olyckshändelse" orsakad av de inblandades mentalitet.
Enda olyckshändelserna här går på två ben och är bruschoooor...

mvh
Citera
2015-03-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Om det är så att GM skrek "Polisen dödade dem" så menar väl GM att polisen dödade BO indirekt dvs polisen tog droger från BO som tillhörde GM? BO fick för detta betala med sina liv?!
I de videorna som jag har sätt har jag inte sett någon utav bröderna. Men har inte kollat noggrant
Citera
2015-03-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelus-Apatrida
Sant. Dock så stoppas inte enbart folk som är kända sen tidigare/är kriminella utan samma unga svartskallar blir ofta stoppade, t.om flera gånger i månaden av olika poliser. Det heter "alkotest" och får samtidigt irrelevanta frågor. Detta är något som jag har bevittnat många gånger.
Det där handlar mer om att driva runt planlöst sent på kvällen än deras etnicitet. Att svennar inte i samma utsträckning blir stoppade beror på att de helt enkelt inte driver omkring planlöst sent på kvällen.
Citera
2015-03-10, 09:32
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleo2440
I dessa kretsar är det mycket vanligt att man har vapen med sig överallt. Man skjuter sällan spontant, det planeras i varierande grad under ett tidsförlopp. Man bygger upp ett scenario typ "Fuckar dom upp en gång till så släcker vi dom" osv. Sen byggs det på. Här va nog måttet rågat redan när de träffades, sen är GM ena riktigt klumpiga tomtar som säkert trott att dom visste va dom gjorde. BO är inga änglar heller, de visste mycket väl hur det går till i dessa kretsar. Bruden är lite ovanligt, man tar inte med sig brudar på en deal, men hon kan ha varit en del av historien i bakgrunden, det vet vi inte.

Hur som helst så är det två busar mindre i världen och två som förmodligen ska kosta skattepengar några år framöver i fängelset. Jag är mer orolig över hämndaktioner familjer emellan, muslimer och kristna från mellan-östern brukar ta ganska hårt på sånt här och vill göra upp själva. "Öga för öga" brukar va ett motto och då kan vi nog förvänta oss minst 2 BO till snart, denna gång i GM:s familjer...

Personligen så anser jag att det är till största delen invandringens fel att vi överhuvudtaget har denna grad av gängrelaterad brottslighet och tung kriminalitet idag. Invandrare skjuter mer gärna och har ingen respekt för lag och ordning. Svenskar är lite "snällare" och skjuter oftast bara när inget annat har "hjälpt" så att säga. Och för att klargöra direkt: Jag stödjer INGEN form av kriminalitet! Jag har sett skiten i undre världen så jag vet vilka as som finns i Sverige o hur det går till!!!

Svenska rättssystemet klarar inte av att hantera straffpåföljderna, de är alldeles för naiva och släpper ut folk hejvilt alldeles för tidigt. Inga problem att begå brott idag när påföljderna är så milda! Detta nyttjas med ett leende av invandrare då det i deras länder är mycket mer allvarligt och mycket längre straff på t.ex misshandel och mord. De kommer till Sverige o ser chansen att kunna göra väldigt mycket och riskera väldigt lite. Därför skjuter dom också oftare och "lättare".

Ni kan sluta tycka synd om BO (undantag för bruden kanske), de va kriminella och vem vet hur mycket dom har gjort som dom aldrig åkt dit för?? Och de visste mkt väl att de va rökta på ett eller annat sätt, det är jag säker på. Sånt vet man i den undre världen. Att då ta med sig bruden till det som senare blev BP, visar bara på hur jävla dumma och ointelligenta dom va. Som man bäddar får man ligga!!!

Slutligen: Intressant läsning, det skrämmer mig hur många naiva Svenssons som uttalar sig om saker dom aldrig varit i närheten av. "Vart fick dom vapnet ifrån? Man tar bara med sig vapen om man ska släcka! Hur kan man skjuta nån i huvudet?" osv.... Vakna upp lite!!!! Vapen bärs ALLTID av tyngre kriminella och bär man vapen så vet man också hur man skjuter mest "effektivt". Jisses va otäckt naiva befolkningen är. Detta är en vanlig knark-och gänguppgörelse med lite ovanliga inslag. En vardag i den tunga kriminalitetens värld helt enkelt...

Konstigt, jag känner tunga kriminella som ALDRIG bär vapen.
Skulle heller inte påstå att vare sig BO lr GM var särskilt "tunga". Det är nog inte många här som tycker synd om de två manliga BO.
Även om många invandrare står för mycket problem och skit här, tror du inte svenskar hade gjort det om det inte var några invandrare här..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in