2015-03-09, 22:12
Medlem
kapten-steves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Beror på hur bevisföringen ser ut. Kan det styrkas att den ene mannen är den som tryckt på avtryckaren så kommer denne dömas för mord, medan den andra blir dömd för medhjälp. Detta, om de tekniska bevisen är starka, är nog den mest sannolika utgången då jag har svårt att tänka mig att de turats om med skjutandets. Däremot så kan det ju vara som så att båda haft var sitt vapen och att båda dödat minst en person. I så fall kan båda dömas för mord. Men min extreme spekulativa gissning är att en åker ditt för mord och den andre för medhjälp.
Hoppas att dem har en stor hög med bra bevis nu då som dem inte vill berätta om!
Citera
2015-03-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Joo men nu pratar vi ju om tre livlösa människor som ligger på backen inte ett gäng på 15 stökiga araber som vill slåss.
Du det räcker med två st för att machokulturen att vara aggressiv mot allt och alla kickar in
Citera
2015-03-09, 22:14
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Enligt vittnen som Aftonbladet har pratat med hade en av bröderna besökt mordplatsen tidigare samma dag. Han tröstade sörjande som kommit för att ta farväl av Alaa Farraj, 21, Rawand Aziz, 22, och hans 18-åriga fickvän.
Aftonbladet har tagit del av flera filmer som visar hur han kramar om människor som tagit sig till platsen.
– Jag är 100 procent säker på att det är han, säger en vän till mannen när Aftonbladet visar ett av filmklippen.

Vidrigt, om de nu begått morden. Andra som gjort typ samma var väl Lennart kannibal som gick på sitt offers begravning, för att inte tala om Mats Alm. Trevlig klubb att ansluta sig till.
Citera
2015-03-09, 22:16
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubatsturken
Jag frågar ju dig. Du verkar ju veta allt om heroinmarknaden, herr Mytoman. Grafen var en komisk överdrift men du verkar inte vara kapabel att förstå detta.

Vet inte vad du själv får för dig att du bidrar med i tråden. Kanske är du lika skadad av knark precis som personerna som är inblandade i soppan med tanke på ditt hysteriska beteende. Leverera det du påstår att du vet - annars knip.

Utan fakta är ditt påstående om heroinets marknad ren spekulation ... så sluta kasta sten i glashus.

Nej jag vet inte allt, men jag vet uppenbarligen mer än dig. Handlar det om försäljning på mindre orter som Uddevalla så är det till 99% narkomaner själva som hämtar upp och säljer skiten inte några sliskiga Tony Montana wannabes.

Och om han mot all förmodan skulle ha haft med sig heroin i väskan så handlar det knappast om någon liten mängd. Om så är fallet så finns det bara på två platser i närheten som han kan bli av med det på, nämligen Oslo och Göteborg, i vilka heroinet kontrolleras av i stort sett samma människor. Dessa herrar skulle aldrig tillåta att någon liten skit kommer och börjar sälja på deras "territorium", så därför anser jag att risken är minimal att han skulle ha haft med sig det i väskan. Men du kanske kan berätta vad som talar för att han hade det?

Jag brukar för övrigt inte droger men jag reagerar "hysteriskt" när folk sitter och skriver eller säger en massa skit utan att styrka sina egna påståenden en enda gång men spyr galla över andra, beter man sig som en idiot så ska man få höra det.
Citera
2015-03-09, 22:16
Medlem
De två MGM sitter ju på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden som bör kräva något med substans; ett vittne eller teknisk bevisning. Vad anses i dessa fall uppfylla kraven för sannolika skäl? Att deras telefoner har varit i närheten vid tidpunkten för morden? Fingeravtryck i/på bilen? Ägodelar upphittade i bilen? Ett anonymt tips?

Mina exempel ovan känns ganska svaga tycker jag. Förstår att polisen inte vill gå ut med informationen nu, men förr eller senare blir den infon offentlig. Om "senare", hur länge kan detta vara sekretessbelagt?
Citera
2015-03-09, 22:17
Medlem
kapten-steves avatar
Jag är en sån människa som ibland undrar; Vad gör den människan just precis nu?
Undra vad GM gör precis just nu?
Är det dem två bröderna som sitter inlåsta, och vad gör/tänker dem på just nu isåfall. Om dem ens är skyldiga.

Och om det inte ens är dem, vad gör den riktiga GM just nu? Sitter och läser i denna tråden kanske?

Lite kvällstankar man har...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nej. Man kan inte bli dömd för medhjälp om det inte finns en huvudgärningsman. De döms rimligen för mord, gemensamt och i samförstånd.

Jo, det kan man

Stockholms tingsrätt har idag fällt de fyra personer som var åtalade för medhjälp till brott mot upphovsrättslagen. - See more at: http://www.domstol.se/templates/dv_press____10382.aspx#sthash.CLSLJ0O5.dpuf
Citera
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Enligt vittnen som Aftonbladet har pratat med hade en av bröderna besökt mordplatsen tidigare samma dag. Han tröstade sörjande som kommit för att ta farväl av Alaa Farraj, 21, Rawand Aziz, 22, och hans 18-åriga fickvän.
Aftonbladet har tagit del av flera filmer som visar hur han kramar om människor som tagit sig till platsen.
– Jag är 100 procent säker på att det är han, säger en vän till mannen när Aftonbladet visar ett av filmklippen.
Finns den videon ute i tråden? Följer så gott man kan men alltid missar man nåt, speciellt en så här lång.
Citera
2015-03-09, 22:18
Medlem
Kadodis avatar
Nån som har en omaskerad bild på dom? Är det ens ok att lägga upp?
Citera
Medlem
Bissingers avatar
Hoppsan
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2651675-ens-barn-ar-alltid-ett-barn
Citera
Medlem
Aftonbladet har fått tagit del av en film där man ser en av de misstänkta besöka mordplatsen och krama om sörjande timmar han greps:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20440873.ab
Citera
2015-03-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bissinger
Hoppsan
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2651675-ens-barn-ar-alltid-ett-barn

Japp och Aftonbladets stora bilder säger sanningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera