2015-03-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
in där? Menar du aftonbladet då eller? Eller menar du expressen?

Vem ställer upp på massa mediaintervjuer direkt efter en närstående bragts om livet? Respektlöst mot alla inblandade. Ink. BO
Instagram snackades de om
Citera
2015-03-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Instagram snackades de om

Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ska mycket till att någon vågar hämnas, stannar för det mesta vid hot.
De som mördades var inga tunga kriminella, deras polare lär knappast ha viljan att riskera 10-15 år netto för att få ta hämnd.
Häktningsförhandlingen "skjuts upp" på grund av hotbild mot MGM:

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-hotbild-mot-misstankta-broderna/

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2651661-hotbild-mot-misstankta-mordare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Det rinner en bäck längs med lelången som knappt är 100 meter från platsen. En bit upp längs ån, i höjd med Norrskolan, finns ett rör (med storlek som man kan gå in i) där vattnet kommer ifrån. Men jag betvivlar att de slängt in det där. Polisen säger så lite, skulle de säga att de har mordvapnet ifall det vore hittat?

Det kan vara kastat ut i Bjursjön. Ca 5 minuters mopedåkning från mordplatsen.
Citera
2015-03-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Det stod singel innan, sen ändrade hon det.
Det står singel där så vad giddrar ni om?
Citera
Medlem
Hur kommer det sig att AB/expressen gått ut med namn på de två manliga offren men inte den avlidna kvinnans?
Citera
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Ngt säger mig att dom kommer skylla på varandra i en rättegång.. Åklagaren kommer inte kunna bevisa vem som höll i vapnet

Då blir båda dömda.
Citera
2015-03-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjanson
Röksignaler då.

Som tidningsbud känns dock en telefon som ett ganska behändigt redskap om det händer något.
Men vad fan vet jag.

Vekt gjort var det hur som helst i min värld.
Du får dock vara av en annan åsikt.
Varför skulle det hända något när man delar ut lite tidningar....Skulle det vara ett högriskyrke?
Citera
2015-03-09, 21:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Är du säker på det så han inte bara fick siffran av slumpen? Såhär står det på Wikipedia:
För personnummer utfärdade fram till 1990 anger de två första siffrorna i födelsenumret (dvs de tre siffrorna efter födelsedatumet) vilket län personen fötts i (eller var mantalsskriven i den 1 november 1946, då alla folkbokförda personer tilldelades personnummer inför införandet 1 januari 1947). Sedan 1990 tilldelas dock födelsenumren slumpmässigt och utan länsanknytning. Förändringen innebar även att utlandsfödda inte längre hade födelsenummer som började med 93-99, vilket med tiden hade börjat upplevas som känsligt eftersom det kunde orsaka diskriminering. Dock gäller fortfarande regeln att tredje siffran i födelsenumret är udda för män och jämn för kvinnor
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer_i_Sverige
Jag har läst artikeln och säger att den stämmer inte fullt ut .. Vore ju rätt konstigt om mina söner och andra pojkar i samma ålder från samma område fick lika nummer av en "slump" ...
Citera
2015-03-09, 21:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Då blir båda dömda.

För medhjälp till mord gissningsvis. Lägre straffskala än mord.
Citera
2015-03-09, 21:51
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perik252
Hur kommer det sig att AB/expressen gått ut med namn på de två manliga offren men inte den avlidna kvinnans?

Ingen av kvinnans nära här väl velat att dom ska gå ut med det. Männens nära har antagligen gjort det, Johanna lär ju ha gjort det iaf.
Citera
2015-03-09, 21:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perik252
Därför att de fått godkännande att visa namn och bild av killarnas anhöriga - medan tjejens sannolikt sagt nej - eller kanske inte ens vill prata med pressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in