2015-03-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Johanna Gillerstedt har sannerligen inte legat på latsidan i lik(e)fiske. Det stod alltså singel på FB fram till och med mordet men tanken på att köpa en Louis Vuitton-väska för Expressens snyftartiklar var antagligen för stor. Nu har bimbon lagt upp en omslagsbild på Alaa, fiskar efter likes den vägen och förväntas stå i sorgefokus under den obegripliga minnesmanifestation SSU-packet arrangerar på Onsdag.

Ja asså vad i helvete håller hon på med? Har media jagat henne så hårt och kanske betalat henne för att exponera sig så mycket? Hon lär ha befunnit sig i ett chocktillstånd - hennes namn och bild fanns på Expressens förstasida samma jävla dag. Jag tycker det är helt sinnessjukt beteende.

Ang det där med att hon ändrat sin relationsstatus till singel kan väl fan inte vara sant? Det låter alldeles för otroligt
Citera
2015-03-09, 21:30
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Hotbild mot bröderna: http://www.expressen.se/gt/uppgifter-hotbild-mot-misstankta-broderna/
De sitter ju i en jävligt taskig situation nu ifall de försöker rädda sina egna skinn.

Ifall de är skyldiga men på något sätt ändå friges kommer det med största sannolikhet gå åt helvete för dem såvida inte polisen hittar några andra gärningsmän. De är nog redan stämplade som skyldiga i MÅNGA kretsar. Ifall de faktiskt är oskyldiga och inga andra gärningsmän hittas så tycker jag synd om dem, för det kan nog gå riktigt illa ändå. Är nog säkrast att erkänna.
Citera
2015-03-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Johanna Gillerstedt har sannerligen inte legat på latsidan i lik(e)fiske. Det stod alltså "singel" på FB fram till och med mordet men tanken på att köpa en Louis Vuitton-väska för Expressens snyftartiklar var antagligen för stor. Nu har bimbon lagt upp en omslagsbild på Alaa, fiskar efter likes den vägen och förväntas stå i sorgefokus under den obegripliga minnesmanifestation SSU-packet arrangerar på Onsdag.
Håll dig till ämnet för H...vete!!
Citera
2015-03-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjanson
Men man kan väl för böveln ändå göra sig omaket att ta upp sin lur och ringa 112 och säga att det ligger två personer här som inte verkar må helt prima.

Sedan hade hen kunnat fortsatt sin viktiga tidningsrunda.
Varför tar du för givet att tidningsbudet hade en lur med sig. Det är nog bara generation yngre som konsekvent aldrig lämnar den hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men det var ju inte så svårt. Det är ju bara en av bröderna de hämtar. Den andre komer dit med vapen åkandes på moppe

Jag antar att polisen vet säkert att de tre BO åkte för att hämta en av GM på flygplatsen och att de var deras sista bilresa. Jag har inte sett någon uppgift om exakt när morden inträffade men jag antar att morden skedde nattetid. Jag har svårt att förstå varför tre personer skulle nattetid åka för att hämta en person från flygplatsen. Som någon annan redan påpekat så kan man även undra vad som hände med bagaget. Jag är inte helt såld på förklaringen att GM kanske reste med lätt bagage, tvättade sina kläder i Thailand - om det nu var där han semestrade - eller köpte nya kläder allt eftersom. Enbart taxfree-påsarna borde ha varit svåra att hem på en moppe. Men om det trots allt är så att de tre BO dödades när de var i färd med att skjutsa hem denna GM och att denna GMs bror kom till mordplatsen lite innan eller samtidigt för att vara med på morden så måste dessa två GM ha planerat det hela. Att motivet skulle varit en skuld på 15 000 kronor känns helt osannolikt.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
De sitter ju i en jävligt taskig situation nu ifall de försöker rädda sina egna skinn.

Ifall de är skyldiga men på något sätt ändå friges kommer det med största sannolikhet gå åt helvete för dem såvida inte polisen hittar några andra gärningsmän. De är nog redan stämplade som skyldiga i MÅNGA kretsar. Ifall de faktiskt är oskyldiga och inga andra gärningsmän hittas så tycker jag synd om dem, för det kan nog gå riktigt illa ändå. Är nog säkrast att erkänna.
Ska mycket till att någon vågar hämnas, stannar för det mesta vid hot.
De som mördades var inga tunga kriminella, deras polare lär knappast ha viljan att riskera 10-15 år netto för att få ta hämnd.
Citera
2015-03-09, 21:34
Medlem
Tycker mer att polisen vill ha mer tid för bevis på bordet än vad kompis brosh säger

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fgt%2Fu ppgifter-hotbild-mot-misstankta-broderna%2F
Citera
2015-03-09, 21:34
Medlem
Flashbackministerns avatar
Ngt säger mig att dom kommer skylla på varandra i en rättegång.. Åklagaren kommer inte kunna bevisa vem som höll i vapnet
Citera
2015-03-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Håll dig till ämnet för H...vete!!

Det har väl jävligt mycket med ämnet att göra?

Håller med att hennes beteende är vidrigt. Så många människor man förlorat genom åren där vissa folk helt plötsligt dyker upp och ska försöka "uppmärksamhetsfiska" på sorgvågen. Tröttsamt att se. Respektlöst att göra. Sörjer gör man i ensamhet eller med sina nära och kära, inte i offentlighetens ljus.
Citera
2015-03-09, 21:37
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula

Skrev de inte vila i frid eller något liknande till varandra? I så fall så är det ju därför. Kommer de ut är de rökta.
Citera
2015-03-09, 21:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag antar att polisen vet säkert att de tre BO åkte för att hämta en av GM på flygplatsen och att de var deras sista bilresa. Jag har inte sett någon uppgift om exakt när morden inträffade men jag antar att morden skedde nattetid. Jag har svårt att förstå varför tre personer skulle nattetid åka för att hämta en person från flygplatsen. Som någon annan redan påpekat så kan man även undra vad som hände med bagaget. Jag är inte helt såld på förklaringen att GM kanske reste med lätt bagage, tvättade sina kläder i Thailand - om det nu var där han semestrade - eller köpte nya kläder allt eftersom. Enbart taxfree-påsarna borde ha varit svåra att hem på en moppe. Men om det trots allt är så att de tre BO dödades när de var i färd med att skjutsa hem denna GM och att denna GMs bror kom till mordplatsen lite innan eller samtidigt för att vara med på morden så måste dessa två GM ha planerat det hela. Att motivet skulle varit en skuld på 15 000 kronor känns helt osannolikt.

Planet landade runt 19.30 men det kanske är efter läggdags för dig?
MGM kan ha haft ett dussin incheckade kollin för allt vi vet, ingen har sagt att de inte först körde hem till MGM för urlastning och att de sen skulle vidare gemensamt.
Citera
2015-03-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Varför tar du för givet att tidningsbudet hade en lur med sig. Det är nog bara generation yngre som konsekvent aldrig lämnar den hemma.

Röksignaler då.

Som tidningsbud känns dock en telefon som ett ganska behändigt redskap om det händer något.
Men vad fan vet jag.

Vekt gjort var det hur som helst i min värld.
Du får dock vara av en annan åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in