Citat:
Ursprungligen postat av
Silbersky00
Jag tycker Någon av hans vänner ljuger de säger de hade kontakt med Alaa efter festen
Varför ringer ingen eller varför hans tjej inte undrar vart Alaa är hela natten . Något stämmer inte .
Alaas tjej skall enligt tidigare uppgifter inte ha varit i Uddevalla när morden skedde .. vet ej om något annat framkommit som motsäger det dock..
Citat:
Klippt ur Aftonbladet
En vän till Alaa pratade med honom vid 00.30-tiden på lördagsmorgonen - en knapp timme innan polisen misstänker att morden ägde rum.
– Det var ett snabbt samtal. Jag skulle bara kolla vad han gjorde. Han sa att han skulle iväg och fixa något, säger vännen.
En annan vän säger:
– Han var på festen och båda bröderna var där. Alaa drog iväg men sa att han skulle komma tillbaka.
Aftonbladet har även pratat med en vän till Rawand och hans flickvän. Enligt vännen chattade de så sent som strax före klockan ett på natten till lördagen. Vännen märkte inget ovanligt med paret i chattkonversationen.
– Hon sa att de låg i sängen och kollade på film.
Eller också ljuger E.T. för sin kompis - just därför att de skall iväg - eller skjutsa Alaa - till något ljusskyggt ..
Det här med festen verkar väl dock vara rent båg -- såvitt jag läste i förmiddags (har inte uppdaterat mig på eftermiddagen - så kunde polisen inte hitta något belägg för att det varit någon fest .. Har det ändrats?