2015-03-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Jag tycker Någon av hans vänner ljuger de säger de hade kontakt med Alaa efter festen
Varför ringer ingen eller varför hans tjej inte undrar vart Alaa är hela natten . Något stämmer inte .

Klippt ur Aftonbladet

En vän till Alaa pratade med honom vid 00.30-tiden på lördagsmorgonen - en knapp timme innan polisen misstänker att morden ägde rum.
– Det var ett snabbt samtal. Jag skulle bara kolla vad han gjorde. Han sa att han skulle iväg och fixa något, säger vännen.
En annan vän säger:
– Han var på festen och båda bröderna var där. Alaa drog iväg men sa att han skulle komma tillbaka.
Aftonbladet har även pratat med en vän till Rawand och hans flickvän. Enligt vännen chattade de så sent som strax före klockan ett på natten till lördagen. Vännen märkte inget ovanligt med paret i chattkonversationen.
– Hon sa att de låg i sängen och kollade på film.

Okej nu står det i media att BÅDA bröderna är på festen. Var inte den ena av bröderna hemma och packade upp väskan enligt MGMs kompis
Citera
2015-03-09, 19:26
Medlem
Ludolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Många "experter" på mobiltelefoni som inte har en aning om hur det fungerar.

* Triangulering fungerar bara "live". Det sparas ingen historik som gör att man i efterhand kan se var en mobil varit exakt.

* Cellhistorik (i vilken cell mobilen befunnit sig) sparas, men bara en väldigt begränsad tid.

* Samtalshistorik sparas (dvs även vilken cell man ringt ifrån / till)

Sorry för off topic. Vi kan lägga ner mobildiskutionen nu.

Har själv varit med och letat en person som försvann. Efter att polisen ringt ett samtal till Irland!!! fick man senast registrerade position och kunde lokalisera personen. Och nej, det var inte till Telia, 3, Telenor eller någon annan operatörs outsourcade kundtjänst man ringde.
Citera
2015-03-09, 19:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag tycker Någon av hans vänner ljuger de säger de hade kontakt med Alaa efter festen
Varför ringer ingen eller varför hans tjej inte undrar vart Alaa är hela natten . Något stämmer inte .
Alaas tjej skall enligt tidigare uppgifter inte ha varit i Uddevalla när morden skedde .. vet ej om något annat framkommit som motsäger det dock..

Citat:
Klippt ur Aftonbladet

En vän till Alaa pratade med honom vid 00.30-tiden på lördagsmorgonen - en knapp timme innan polisen misstänker att morden ägde rum.
– Det var ett snabbt samtal. Jag skulle bara kolla vad han gjorde. Han sa att han skulle iväg och fixa något, säger vännen.
En annan vän säger:
– Han var på festen och båda bröderna var där. Alaa drog iväg men sa att han skulle komma tillbaka.
Aftonbladet har även pratat med en vän till Rawand och hans flickvän. Enligt vännen chattade de så sent som strax före klockan ett på natten till lördagen. Vännen märkte inget ovanligt med paret i chattkonversationen.
Eller också ljuger E.T. för sin kompis - just därför att de skall iväg - eller skjutsa Alaa - till något ljusskyggt ..

Det här med festen verkar väl dock vara rent båg -- såvitt jag läste i förmiddags (har inte uppdaterat mig på eftermiddagen - så kunde polisen inte hitta något belägg för att det varit någon fest .. Har det ändrats?
Citera
2015-03-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Helt sjukt att en av bröderna som sitter anhållna har skrivit "vi ses på andra sidan broder <3 " på sin Facebook.
Om det nu är dem som är skyldiga så är det riktigt Sjukt. Men antar att det var ett sätt att försöka vilseleda polisen så att inga misstankar skulle riktas emot dem?

Vilket jäkla geni han måste vara isåfall. En så genomtänkt plan kommer polisen aldrig att knäcka.
Citera
Medlem
Citat:

Klippt ur Aftonbladet

En annan vän säger:
Det är superskumt att JG inte ens är i Uddevalla. Polisen borde gräva djupare i det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Vem fan vaknar inte av pistolskott? Sen var det väl inte så jävla sent på kvällen/natten tycker många borde väl varit vakna en fredag kl 01:30.
Finns säkert många som inte vaknar av pistolskott. Sover man riktigt djupt (kanske tagit sömntablett) är inte det något konstigt.

En fredag klockan 01.30 kanske folk redan supit till och börjat slagga djupt eller så tänker de att det är fredag och folk håller på och slänger smällare etc eller så inser man att det faktiskt skjuts men vill inte bli inblandad. Då väljer man att ignorera.
Citera
2015-03-09, 19:29
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeck
Ville bara tillägga. Istället att smutskasta någon ni inte känner prata med någon som åtminståndet vet något om det hela överhuvudtaget. Seriöst vilket jävla mafia, vilka jävla pengar? För det första så finns det ingen mafia i Uddevalla, för det andra så har den store broder hatad alla gäng rörelser. Ja, alla inc offer var inblandade i tokigheter när de var i små, men det har inget att göra med huvud saken. Det är väldigt många som blir inblandade i misshandel, narkotika osv, speciellt i sådan ålder. Fråga någon från Uddevalla som har umgåtts med ''bröder'' eller ''offer'' istället, så får ni en mer trovärdig information.

Enligt mordet: Det sägs versioner här att EN person som har dödat 3? De flesta pistoler brukar ligga på 7-10 + 1 skott laddat, för att säkra sig så brukar man göra MINST 2 skott på kroppen och en säkring i huvud. Det alltså betyder MINST 9 skott om man vill inte få en överlevande vittne. Mordet hade begått vid en hus där många skulle ha vaknat efter en serie ovanliga ljud, det alltså tyder på att mördare med stor sannolikhet använde ljuddämpare. Jag vill inte påstå stilla på en version, men för mig så tyder det på att personen som hade gjort det hade planerat att göra det långt innan det hände, det är ingen missförstånd mord iallafall. ''alltså lägg ner med att fappa HollyWood skit''

Vapen bilder Ni som tramsade om invandrare och socialen vet nog inte att man kan göra massa saker utomlands så länge man kan betala för det. Förresten så kostar det inte mycket alls. En 5 åring flicka kan betala och hyra en saiga eller gevär i många länder som inte ingår i EU.

Enligt personlighet: Jag känner både bröder och två offer (förutom tjejen), jag flyttade ur Uddevalla för ca 2-år sedan, så kan inte ta anspråk om vad som pågick där de senaste veckor. Har varit där sist för mer än 1 månad sedan. Men kan är säker på att ''bröder'' skulle aldrig ta livet av Alaa och Rauand, de hade umgåtts sedan 10-11. Store bror var aldrig snål på pengar och hade tillgång till pengar också, konflikten enligt skuld är omöjlig. Finns mer saker som kan nämnas men tror inte man ska nämna dem inför random publik som sitter ock skryter här.

Det är en sorg för en stor del av folk, speciellt i Uddevalla, jag själv kunde varken tro på det första dagen. Behåll era trams till dagen när ert nära blir mördat. Tro inte på skvallerpressen och rykte, låt polisen göra sitt jobb.

Mycket möjligt GM använde sig utav en 'ljuddämpare' men det blir inte helt ljudlöst pga det och definitivt inte på denna plats då du har bergsatser på båda sidorna där det hände.

Sen har det redan framkommit att grannarna hört bråk och smällar, men trott att dom skjutit fyrverkerier efter dom bråkat klart.. Skönt folk som bor där alltså.
Citera
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Jo det ska man kunna. Kan av någon anledning inte kopiera text på telefonen men t ex någon SÄPO-chef har bekräftat det.

Edit: Sorry det gällde att avlyssna. Osäker på spårning.

Vad finns det att avlyssna från en avstängd telefon? Jag menar, hur kan man ta emot samtal eller ringa ut från den om den är avstängd?
Citera
Medlem
enligt många många vittnen så va bröderna saliba på en fest? vid den tidpunkten.. Skulle inte förvåna mig om polisen släpper de innan 12-tiden på onsdagen.. De har gjort vell en chansning .. Men nu är det inte så.. polisen måste ha starka bevis för att ha gjort detta, annars är polisen jävligt dumma Hejja leif GW!
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Vilket jäkla geni han måste vara isåfall. En så genomtänkt plan kommer polisen aldrig att knäcka.

Jag tror det var mer för övriga kompisars ögon och släktens ögon än för polisen .. Kompisar och anhöriga till de mördade skulle nog ha undrat en del om det inte att hade skrivit något ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Håller med. Ena kroppen ligger raklång, på rygg, den andra i fosterställning med ansiktet vänt mot den andre. Det tyder på att GM stod ungefär mitt emellan. Kanske inte riktigt, men nästan.
Fast nu vet man väl inte hur länge dom levde heller? Hur mycket dom rört sig efter skotten. Deras sista position behöver naturligtvis inte vara den dom fick av skotten. Enligt nåt vittne sköts det ju vid fyra också... GM kanske gick tillbaka?
Citera
2015-03-09, 19:30
Bannlyst
Verkar som ssu & a-bladet gemensamt hjälper babbarna att skriva ihop en sammanhängande alibi kedja så "världens snällaste" kan komma ut igen och sälja knark och misshandla... Förstår mig inte på media alls, försvara mördande drägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in