Citat:
Du har såklart rätt i det, men jag kan tycka mig se en ideologisk glidning hos Milld efter det att han släppte sin Vitbok. Det var första gången så vitt jag vet som han tog upp frågan om judarnas inflytande över det svenska samhället.
I och med att Milld lyft judefrågan så har han gjort sig omöjlig i SD för all framtid. Han blev ju t.e.x. nekad annonsplats i SD-kuriren. Frågan är om Milld kommer fortsätta att stödja och rösta på ett parti som inte vill veta av honom? Han skulle tveklöst vara en enorm tillgång för SVP och en prestige vinst för dem om de lyckas värva honom. men i grund och botten så tror ja inte att Milld kan tänka sig att ge med i, eller rösta på ett parti som vill avskaffa den parlamentariska demokratin.
I och med att Milld lyft judefrågan så har han gjort sig omöjlig i SD för all framtid. Han blev ju t.e.x. nekad annonsplats i SD-kuriren. Frågan är om Milld kommer fortsätta att stödja och rösta på ett parti som inte vill veta av honom? Han skulle tveklöst vara en enorm tillgång för SVP och en prestige vinst för dem om de lyckas värva honom. men i grund och botten så tror ja inte att Milld kan tänka sig att ge med i, eller rösta på ett parti som vill avskaffa den parlamentariska demokratin.
Han har nog samma inställning till judefrågan som många andra nationalister, mig inräknad, att i ett sammanhang så är det av betydelse, men den är inte skild från andra företeelser och är heller ingen absolut förklaringsmodell för samhällets nedgång. Samtidigt ska inte judar/sionister skonas från kritik när den är berättigad. Betyder inte att man skall eftersträva att ge judar/sionister en särställning.
Så länge inte SvP ansluter sig till rådande demokratiska system så kommer han med största sannolikhet inte att ansluta sig. Det är lite av SvP´s akilleshäl som också kommer att hindra dem från ett verkligt genomslag. Demokratin är ett system vi skall verka inom, samma sak med lagarna, så länge en övervägande majoritet av befolkningen stödjer demokratin och lagarna.