2015-03-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Har Jordanien och lebanon samma språk
Arabiska.
Citera
2015-03-09, 08:42
Medlem
någon som har bild på farah hussein?
Citera
2015-03-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Har Jordanien och lebanon samma språk
Sigh.
Ja de pratas arabiska
i båda länderna.
Citera
2015-03-09, 08:44
Medlem
leffe.js avatar
Även om det finns en länk till sammanfattning på FB så kan det även behövas från annan källa... Inga detlajer om identitet och liknande finns här i nedanstående artikel, men dock en relativt bra översikt..

Därför mördades männen.
Citera
2015-03-09, 08:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrsked
Han kanske hade bestämt ett möte med sin bror där för att få tag på Pistolen.
GM1 och BO 1 och 2 går gemensamt bort från bilen mot GM 2 där eskalerar bråket och en pistol kommer fram.
Bara en gissning

Brodern kan väl lika gärna besöka sin bror på Vintergatan och lämna över pistolen där. Varför en undanskymd plats när alla är vänner?
Citera
2015-03-09, 08:49
Medlem
Tänk om bröderna blir frikända
Citera
2015-03-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Om det var så att de låg o förblödde och avled efter några timmar (inte troligt).
Då kan du ha någons liv på ditt samvete.

Men vad hade familjen k*c (* = u) som bor granne med brottsplatsen för relation till brottsoffrena och/eller misstänkta gärningsmännen?
Citera
2015-03-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Man är alltså vapenfixerad om man varit på skjutklubb 1 gång och passar på att bli fotad vid det tillfället ?
Herre Gud vilka kålsupare det finns.
Nej men kolla hur han står med tre skjutvapen och sedan lägger upp det på facebook för alla att se. Jag skrev "besatt" inom citatstecken men vilket ord ska man använda tycker du!? Han var/är i alla fall intresserad av vapen. Det är ett faktum.
Citera
2015-03-09, 08:56
Medlem
Otems avatar
Flikar in med lite ny info.

http://www.expressen.se/gt/150-personer-forhorda-om-trippelmordet/

Citat:
Omkring 150 förhör ledde till att polisen kunde gripa de två bröderna
som just nu misstänks för trippelmordet i Uddevalla under lördagen.

Citat:
– Vi har fortfarande massvis kvar att göra, det jag kan säga är att de båda
förnekar brott, säger kriminalkommissarie Sten-Rune Timmersjö vid gruppen
som utreder grova brott i Fyrbodal, tidigare kallad länskriminalen i Trollhättan.
Citera
2015-03-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Jag brukar bli fotad påklädd eftersom jag väljer att visa mig så, så jag är klädfixerad.
Tror jag har några bilder där jag håller en skiftnyckel också, så jag är skiftnyckelsfixerad också

Om bröderna är skyldiga, så är de skadade helt klart, men man kan ju för fan försöka tänka innan man skriver.
Du jämför skjutvapen med kläder och skiftnycklar. För övrigt vet vi inte om han endast var en gång på skyttebanan. Verkar nog mer som att han varit där fler gånger om det är så att han är GM.

På ena bilden stylar han med ett skjutvapen i var hand samt ett skjutvapen instucket i byxlinningen.
Citera
2015-03-09, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Brodern kan väl lika gärna besöka sin bror på Vintergatan och lämna över pistolen där. Varför en undanskymd plats när alla är vänner?
Vet ej men aktuella platsen kanske är bättre om man vill göra upp, mindre risk för upptäkt.
Han kanske gjort upp med brorsan att mötas upp där, och en annan version till sina "vänner" i bilen?
De här vet ju ingen förutom GM 1 o 2, vi får väl hoppas att någon erkänner och att sanningen kommer fram.
Citera
2015-03-09, 08:59
Medlem
Ett tänkbart scenario kan väl vara att man hämtade upp utlandsresenären och att det blev snack. Då får han dit sin bror på moped. (via sms eller telefon). Stället är känt.

Hetlevrad bror upplever läget kränkt eller jobbigt. Sliter upp puffran och skjuter! Konsekvenstänk noll.
Skjuter även bruden. Båda hoppar upp på mopeden och drar.

Nu börjar problemen för polisen. Vem skjuter? Kan bli så att båda blir endast åtalad för medhjälp till mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in