2015-03-06, 03:56
Medlem
JutomenPepsis avatar
Jag har upptäckt till min fasa att hela nätapotek och drogshops grejen är omgjord och med det så står det stora varningar att man inte får be andra användare posta inlägg år en om man inte har behörighet till det valda forumet. Gäller förbjudet mot proxy-postning över hela FB eller är det bara inom drogdelen. Har den regeln tillkommit nu eftersom jag aldrig hört talats om den innan. För om den fanns innan så var det ju ingen som brydde som om det regeln, varken mod eller användare.
Citera
2015-03-06, 10:40
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi
Jag har upptäckt till min fasa att hela nätapotek och drogshops grejen är omgjord och med det så står det stora varningar att man inte får be andra användare posta inlägg år en om man inte har behörighet till det valda forumet. Gäller förbjudet mot proxy-postning över hela FB eller är det bara inom drogdelen. Har den regeln tillkommit nu eftersom jag aldrig hört talats om den innan. För om den fanns innan så var det ju ingen som brydde som om det regeln, varken mod eller användare.
(FB) Forumet "Nätapotek och drogshoppar" arkiveras
Citera
2015-03-06, 14:37
Medlem
JutomenPepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
(FB) Forumet "Nätapotek och drogshoppar" arkiveras

Jo jag vet, läste genom den tråden igår men undrade mest det sista jag skrev angående proxy-postning. Att posta inlägg åt någon annan. Är det en ny regel som tillkommit för jag har aldrig varit med om att det har varit ett problem innan. Om det nu var otillåtet sen förut så är det absolut ingen som brytt sig om det. Varken mod eller användare. Det står heller ingenting om det i reglerna.
Senast redigerad av JutomenPepsi 2015-03-06 kl. 14:40.
Citera
2015-03-06, 22:03
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi
Jo jag vet, läste genom den tråden igår men undrade mest det sista jag skrev angående proxy-postning. Att posta inlägg åt någon annan. Är det en ny regel som tillkommit för jag har aldrig varit med om att det har varit ett problem innan. Om det nu var otillåtet sen förut så är det absolut ingen som brytt sig om det. Varken mod eller användare. Det står heller ingenting om det i reglerna.
Som mod i 'Rapporterade PM' kan jag säga att vi fäller folk lite då och då för att de skickat PM till medlemmar och bett dem "gröna" vissa sidor, då själva inte har tillgång till forumet. Detta faller då under 1.01. Vissa gånger har medlemmar blivit erbjudna narkotika som tack för hjälpen, och då faller det under 1.09.
Citera
2015-03-07, 12:52
Medlem
Otems avatar
På gamla profiler brukar det stå ''banned'' när ett konto blivit bannlyst
men idag står det bara ''avstängd'' även om man blir bannlyst eller
bara avstängd för en period? Varför kan det inte fixas så det står
''banned'' igen eller ''bannlyst'' när ett konto blir det? Admin eller
tekniker kanske har bra svar på detta?
Citera
2015-03-08, 21:38
Medlem
flashgrenades avatar
Om det i en tråd diskuteras en viss skomodell, bryter man då mot 1.01 om man hittar en prisvärd tradera/blocket-annons till just denna sko och skickar en länk till annonsen i tråden?
Citera
2015-03-08, 21:49
Medlem
mr.demons avatar
71 499 medlemar online? Vad är det som har hänt, förutom trippelmordet då? Och mord sker ju hela tiden. Har aldrig sett så många online förut.
Citera
2015-03-08, 21:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
71 499 medlemmar online? Vad är det som har hänt, förutom trippelmordet då? Och mord sker ju hela tiden. Har aldrig sett så många online förut.
besökare online. Med betoning på besökare. så många medlemmar har aldrig någonsin varit inloggade samtidigt.
Citera
2015-03-08, 23:17
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
besökare online. Med betoning på besökare. så många medlemmar har aldrig någonsin varit inloggade samtidigt.

Okej. Men jag har aldrig sett så många besökare förut. Mäktigt.
Citera
2015-03-08, 23:21
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Okej. Men jag har aldrig sett så många besökare förut. Mäktigt.
70.000 - 20.000 = 50.000 vilket det brukar vara på Söndagskvällarna. 20.000 kommer ifrån trippelmordet-tråden.

Flashback har varit upp i 90 och över 100 en gång. Breivik drog till sig över 100 om jag minns rätt.
Citera
2015-03-08, 23:28
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Om det i en tråd diskuteras en viss skomodell, bryter man då mot 1.01 om man hittar en prisvärd tradera/blocket-annons till just denna sko och skickar en länk till annonsen i tråden?

Det kan bryta mot 1.01 då vi inte vet om det är reklam eller ej utan bedömer från fall till fall.
Citera
2015-03-09, 11:57
Bannlyst
Varför ser man i vissa trådar användare som skriver flera gången även fast det står 0 inlägg på deras postcount?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in