2015-03-08, 11:42
Medlem
Jag får känslan av att det är minst 2 ev 3 GM och att BO har blivit tvingad ur/gått från bilen under vapen hot, därav de öppna dörrarna fram.
RA körde, ET satt brevid fram och AF bak. En GM på vardera sida om bilen med dragna vapen, ET får gå runt bilen till RA och GM1 tar hand om dom och går en bit bort ev med en till GM.
GM 2 har öppnat Höger dörr bak och siktar vapen mot AF....
Något spårar ur hos GM 1 och han skjuter RA och ET.
GM 1 springer då tillbaka till bilen och skjuter AF därav 10sek mellanrum. Av ren reflex så smäller man igen dörren bak och flyr sen på moppe/motorcykel/bil
Och lämnar dörrar fram öppna...
Vad det handlar om vet jag inte men att GM medvetet tar med sig vapen för att hota eller en knarkaffär där GM vill ha hela kakan och så spårar allt ur...
Citera
2015-03-08, 11:43
Medlem
Windchesters avatar
jag tror på hämndmotiv. Det finns ingen anledning att skjuta ihjäl tre personer bara baserat på en ekonomisk skuld. Man får varken tillbaka pengarna eller blir särskilt populär att göra affärer med. Det finns ingen med så stort monopol på knark så att denne skulle kunna ta sig friheter att skjuta ihjäl 3 personer.
Dessutom skulle du vara tvungen att göra klart för folk att det är du som styrt upp detta så att alla vet att det är du som är tuffingen. Dröjer inte länge tills polisens källor får nys om det då.

Sen finns alltid skruvbollen och det är vansinnesdåd. Inga motiv mer än att rösterna sa åt mig att göra det. Men jag tror på hämnd.
Citera
2015-03-08, 11:44
Medlem
Joggaren som larmade polisen upptäckte bara den döde i bilen inte de två på marken vilket måste innebära att hans uppmärksamhet fångats av att dörren/ dörrarna var öppna. Inte så troligt att man skulle gått fram och kikat in i en bil annars.
Detta i sin tur borde innebära att skotten föregåtts av panik, dvs kan vi utesluta teorier om att någon form av uppgörelse som varit planerad gått över styr.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudde123
Handlar säkert om vanligt tjafs? Unga testosteronfyllda wanabe gangsters som känner sig kränkta. En kommentar som tolkas fel och så Pang, pang, pang med puffran av den då så stenhårda pojken. Lovar att han höll puffran lite tufft på sne precis som i gangsterfilmerna.
Du tror väl inte att vilken jöns som helst klarar av att avrätta tre personer efter att ha känt sig lite kränkt? När det gäller gängkriminalitet så stannar uppgörelserna just vid mordförsök för gärningsmannen lyckas inte ha ihjäl sina offer. Många överlever, de blir skjutna i benen eller så har gärningsmannen på tok för vekt vapen vilket gör att skadorna inte blir livshotande. Jag gissar på att gärningsmannen många gånger darrar på hand eller helt enkelt inte vågar avlossa dödande skott. I många fall skjuter man också innan offret är tillräckligt nära vilket gör att det är svårt att träffa ordentligt.

Att kallblodigt avrätta tre personer och att alla tre dessutom dör, varav en förmodligen inte är direkt inblandad (tjejen) men avrättades ändå för att inte kunna vittna, det kräver en kallblodig typ som har lite sinnesnärvaro.
Citera
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
jag tror på hämndmotiv. Det finns ingen anledning att skjuta ihjäl tre personer bara baserat på en ekonomisk skuld. Man får varken tillbaka pengarna eller blir särskilt populär att göra affärer med. Det finns ingen med så stort monopol på knark så att denne skulle kunna ta sig friheter att skjuta ihjäl 3 personer.
Dessutom skulle du vara tvungen att göra klart för folk att det är du som styrt upp detta så att alla vet att det är du som är tuffingen. Dröjer inte länge tills polisens källor får nys om det då.

Sen finns alltid skruvbollen och det är vansinnesdåd. Inga motiv mer än att rösterna sa åt mig att göra det. Men jag tror på hämnd.
Som sagt, beror på vad som hänt, tanken var kanske inte att döda dem utan något hände, hämndmotivet är rent obegåvat nonsens.
Citera
2015-03-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tener
AB talar nu om gärningsmän (plural)

På live säger dom att dom jagar två stycken på moped just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Är det någon som orkar sig på en sammanfattning så här långt (eller har länken till en relativt ny)?

Inte kommit fram något av vikt sen sida 30 typ..BO nämns lite här och var med fb och bild
Citera
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Joggaren som larmade polisen upptäckte bara den döde i bilen inte de två på marken vilket måste innebära att hans uppmärksamhet fångats av att dörren/ dörrarna var öppna. Inte så troligt att man skulle gått fram och kikat in i en bil annars.
Detta i sin tur borde innebära att skotten föregåtts av panik, dvs kan vi utesluta teorier om att någon form av uppgörelse som varit planerad gått över styr.

Hur kan du utesluta det baserat på vad du skriver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast varför väljer man då inte att plocka den personen ensam? Uddevalla är ingen stor stad så att hitta och plocka den persone är inte speciellt svårt.

Ologiskt

Tror du läste fel, hämnden kan vara riktad mot mer än en person.

Jag säger inte att det ligger ett hämndmotiv bakom men med det lilla vi vet vore det rätt dumt att helt utesluta möjligheten för det.

Hämnd är ju knappast väldigt ovanligt i kriminella kretsar och det är ju något även allmänt hederliga människor kan utöva.
Citera
2015-03-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idintrosa
Jag får känslan av att det är minst 2 ev 3 GM och att BO har blivit tvingad ur/gått från bilen under vapen hot, därav de öppna dörrarna fram.
RA körde, ET satt brevid fram och AF bak. En GM på vardera sida om bilen med dragna vapen, ET får gå runt bilen till RA och GM1 tar hand om dom och går en bit bort ev med en till GM.
GM 2 har öppnat Höger dörr bak och siktar vapen mot AF....
Något spårar ur hos GM 1 och han skjuter RA och ET.
GM 1 springer då tillbaka till bilen och skjuter AF därav 10sek mellanrum. Av ren reflex så smäller man igen dörren bak och flyr sen på moppe/motorcykel/bil
Och lämnar dörrar fram öppna...
Vad det handlar om vet jag inte men att GM medvetet tar med sig vapen för att hota eller en knarkaffär där GM vill ha hela kakan och så spårar allt ur...

Fast han var ju bak i bilen och det var där den joggande mannen hittade honom. Så åtminstone en bakdörr måste varit öppen.
Citera
2015-03-08, 11:46
Bannlyst
Tror man att det är etniska svenskar eller nysvenskar/utlänningar som är GM?
Citera
2015-03-08, 11:47
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.svaxon
Tror man att det är etniska svenskar eller nysvenskar/utlänningar som är GM?

Kanske en andra, tredje, fjärde eller femte generations -svensk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in