2015-03-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Tja, kan man bli mördad OCH styckad för några tabletter så........
Men jag håller med den andra användaren i detta. Lånar man ut pengar till någon så vill man få tillbaka pengarna+ränta. En död människa kan inte betala av sin skuld, så är man en bra affärsman knäpper man inte en 22-åring, man låter honom nöta av skulden
Citera
2015-03-08, 10:54
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Nja...någon har ju antytt i råden att de sålde det spice som två stycken dog av. Och även om man inte dör av spice så verkar det ju vara en rejält skadlig drog. Att sälja knark tycker jag inte att man ska ta så lättvindigt på. I ett större samhällsperspektiv kan det åsamka mer skada än ett mord eller en våldtäkt.

Det är ju dock folk som där titt som tätt i Sverige pga Spice så där är du ute och cyklar.
Citera
2015-03-08, 10:55
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad vore ett motiv som inte skulle gjort ett trippelmord till en överreaktion?

Jadu. Bra fråga. Min poäng är väl inte direkt moralisk utan strategisk. Det vore en dålig affär att hantera småskulder på det här sättet.

Sen är det i min personliga moraliska mening en överreaktion oavsett motiv.
Citera
2015-03-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man måste ju dra lite på smilbanden när man ser Expressens upplägg på beskrivningen av ängeln,,....

http://www.expressen.se/gt/systern-om-sorgen-efter-mordade-alaa/

Undrar hur medvetet det är

Undrar hur många som "kände" han får sig en AHA upplevelse och erkänner för sitt inre att de faktiskt inte kände kände han och hans sanna jag....
Citera
2015-03-08, 10:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Familjerna är redan utplånade, nästan alltid av föräldrarna, innan någon köper droger. Att sälja dem är ett offerlöst brott. Att föräldrar med skuldkänslor bildar motföreningar förändrar inte verkligheten.

Jag förstod inte riktigt? Vad menade du med redan innan drogen köps är familjen utplånad?
Jag tror det finns massor a öräldrar som faktiskt föredrar att ha lite elaka barn, för då är de garanterade att veta att de inte är muppar
Citera
Medlem
duqus avatar
Platsen verkar vara direkt utvald, knappast random ställe att göra upp på.
http://goo.gl/maps/6JXBn

Edit: Ta en titt på det gula huset bakom mordplatsen, när fotot togs 2011 verkar detta hus ha varit bestyckat med datarack inuti, för hela husväggen har ventilutblås på var 45:e cm, vad finns egentligen på denna adress ? 2011 verkar det också ha funnits cctv övervakning precis där....

Av teknikernas utmärkning av tomhylsor pekar det på en halvautomat, kanske Glock 17 som just tar 17 patroner, (populär både hos polis och bus) de har märkt upp 11 tomhylsor på plats, alltså har skytten i princip stått stilla eller gått lite mot höger under eldgivningen och pepprat 11 skott i tät följd.
http://www.ladda-upp.se/bilder/dktlnzpvkaqix/

Frågan är om BO eller GM har haft någon beröring med Uddevallahem, det här verkar inte vara ett ställe för narkotikatransaktioner eller uppgörelser, av bilens parkering och den mystiska parkeringen känns det som om de konfronterades på annat ställe, sen tvingades köra dit, sen tvingats ur bil.

Den här moppen känns lite fel, det känns mer som en moppe + en bil till som ännu inte har identifierats.
Senast redigerad av duqu 2015-03-08 kl. 11:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Men jag håller med den andra användaren i detta. Lånar man ut pengar till någon så vill man få tillbaka pengarna+ränta. En död människa kan inte betala av sin skuld, så är man en bra affärsman knäpper man inte en 22-åring, man låter honom nöta av skulden
Vem har sagt att de råkat ut för en eller flera affärsmän då? Är det en teori i tråden?
Citera
2015-03-08, 10:58
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag förstod inte riktigt? Vad menade du med redan innan drogen köps är familjen utplånad?
Jag tror det finns massor a öräldrar som faktiskt föredrar att ha lite elaka barn, för då är de garanterade att veta att de inte är muppar

Jag menade att det är föräldrarna som förstör sina barn och skickar dem i famnen på de "ondskefulla langarna". Sen gråter de ut i tv-debatter och förbudsivrar. För då känns det som det som hände deras barn är någon annans fel. Men vi är långt OT nu, mitt fel.
Citera
2015-03-08, 10:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vill ni diskutera allmän brottsstatistik får ni skapa en tråd i rätt delforum, här är det OT.
/Moderator
Citera
2015-03-08, 10:59
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Vem har sagt att de råkat ut för en eller flera affärsmän då? Är det en teori i tråden?

Den poppar upp då och då, sin orimlighet till trots. "kritat STORA mängder kola" osv.
Citera
2015-03-08, 11:00
Medlem
Handlar säkert om vanligt tjafs? Unga testosteronfyllda wanabe gangsters som känner sig kränkta. En kommentar som tolkas fel och så Pang, pang, pang med puffran av den då så stenhårda pojken. Lovar att han höll puffran lite tufft på sne precis som i gangsterfilmerna.
Senast redigerad av Dudde123 2015-03-08 kl. 11:02.
Citera
2015-03-08, 11:01
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Platsen verkar vara direkt utvald, knappast random ställe att göra upp på.
http://goo.gl/maps/6JXBn
Av teknikernas utmärkning av tomhylsor pekar det på en halvautomat, kanske Glock 17 som just tar 17 patroner, (populär både hos polis och bus) de har märkt upp 11 tomhylsor på plats, alltså har skytten i princip stått stilla eller gått lite mot höger under eldgivningen och pepprat 11 skott i tät följd.
http://www.ladda-upp.se/bilder/dktlnzpvkaqix/

Frågan är om BO eller GM har haft någon beröring med Uddevallahem, det här verkar inte vara ett ställe för narkotikatransaktioner eller uppgörelser, av bilens parkering och den mystiska parkeringen känns det som om de konfronterades på annat ställe, sen tvingades köra dit, sen tvingats ur bil.

Den här moppen känns lite fel, det känns mer som en moppe + en bil till som ännu inte har identifierats.

Det är inte bara tomhylsor man märker upp, lite för mycket TV för dig tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in