2015-03-08, 04:04
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har de fått tag på denna svenska medborgare?

Kanske kan vara Schn*ider?
Citera
2015-03-08, 04:04
Medlem
Kshatriya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Väldigt bra fråga, uppenbart tycker den egna familjen och omogna tonårstjejer att de är så mjuka o fina när de är dömda för våldsbrott. Jag är 100% säker på att de är (utlänningar) som också har skjutit. Vi ser det i Göteborg, Malmö hela tiden.
Tyvärr är vissa naiva, men de går ju inte att blunda för att folk med utländsk bakgrund är överrepresenterade vid skjutningar och grova våldsbrott...fast för någon är de väl alltid änglar medans de för andra är riktiga svin...

Det mest tragiska är väl hur svenska kvinnor/flickor inte har någon som helst självbevarelsedrift. Hur många svenskor har dött pga mångkulturen och blandrasförhållanden?
Citera
2015-03-08, 04:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kshatriya.
Om nu den här Ala* var en så fin kille, varför förekommer han i flertalet domar?

Den frågan jag ställer mig är... VARFÖR I HELVETE BLEV DOM INTE UTVISADE???
Båda döms för misshandel och till fängelsestraff och borde ha utvisats.
När Alaa blev dömd för misshandel sommaren 2012 så står han skriven som Medborgare i Jordanien
Begångna brott
1. Grov misshandel
2. Övergrepp i rättssak
1.Fängelse 3 månader
2.Skyddstillsyn
Påföljd m.m.
Särskild föreskrift: Ala Farraj ska underkasta sig den vård som Socialtjänsten tillsammans med Frivården finner lämplig.

RAWAND är vid samma tillfälle Medborgare i Irak
Rawdan blev dömd i Tingsrätten...
Begångna brott Lagrum
Grov misshandel
Fängelse 8 månader

Vad är det för jävla daltande med brottslingar?
Nu blev det ju rättvisa på något vis ändå för båda är döda och kan inte fortsätta sin kriminella karriär i det här landet i alla fall.
Var dödsskjutningarna en hämnd för något som finns i deras brottsregister?
Senast redigerad av Timeout 2015-03-08 kl. 04:22.
Citera
2015-03-08, 04:06
Medlem
riskybizzys avatar
Kort fråga: varför är babbarna arga på polisen?
Citera
2015-03-08, 04:08
Medlem
Kshatriya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy

Tidigare i tråden var det någon som citerade SVT tror jag och där stod det att babbarna anklagade polisen för att ha mördat dessa tre personer.
Citera
2015-03-08, 04:08
Medlem
Teori om händelseförloppet.

Jag spekulerar bara och mitt inlägg kommer säkert drunkna i allt annat men jag tror det gått till så här:
4 personer sitter i bilen. En i baksätet drar fram en pistol och käftar med de andra. Denne är då GM. Ett skott går av och en person i baksätet är skjuten. De tre flyger ut ur bilen och bråkar och skriker. Detta har boende i området vittnat om. Bråket uurartar och när GM tappar fattningen skjuter han de två han bråkar med utanför bilen.

Förklarar en död i baksätet, gm stänger sin dörr där bak, medans de två i framsätena är chockade och flyger ur bilen. Man kan ju föreställa sig hur det har låtit efter en blivit skjuten och de två andra undrar vad fan GM håller på med. Påtänd så får gm för sig att han ska städa upp efter sig? Behöver alltså inte vara planerat om första mordet var ett vådaskott och cMysteriet hur tar Gm sig därifrån?

Kanske fanns det fler på plats redan, men helt klart till skillnad från vad alla tror och spekulerat i tidigare så måste ju fyra pers suttit i bilen, en blir skjuten i baksätet där även gm sitter. De två i framsätet har inte försökt fly utan samlat sig och gått till angrepp mot GM strax utanför och ståendes jämte varandra. Helt klart känner alla inblandade varandra på något sätt.

Att stänga en dörr är väl inte så jäkla konstigt. Skotten inne i bilen har säkert inte hörts av några vittnen. Bråket efteråt kan ha varit utdraget. Är ju inte ens säkert att den där bak blev skjuten på platsen utan de kan ha kört runt med en död där bak?

Annat scenario: Två olika GM eller samma gm. En person skjuten på annan plats, de där fram får han indragen i bilen, de har kört iväg mot sjukhuset med den skadade. GM eller annan gm hinner ikapp?

Skrivit på mobilen så lite slarvigt skrivet av mig hoppas någon kan måla upp en bättre bild av det.
Citera
2015-03-08, 04:10
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kshatriya.
Det mest tragiska är väl hur svenska kvinnor/flickor inte har någon som helst självbevarelsedrift. Hur många svenskor har dött pga mångkulturen och blandrasförhållanden?

Ja det är tragiskt. Jag jobbade för många år sedan just som dörrvakt i Uddevalla och känner väl till den stan och nattklubbarna och det klientelet som fanns då. Det som är tragiskt är att det går ner i åldrarna och ingen gör något förrän det är försent. Vissa områden var inte kul när man åkte nattbussar osv..Man accepterar allt idag dessa individer borde varit rödflaggade för länge sen, och straffpåföljderna är alldeles för låga.
Det ska bli intressant att se vem som låg bakom detta..
Citera
2015-03-08, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Osannolikt men gm kanske bara gick till bilen för att stänga av den. och såg då tredje personen. Var ju förardörren som stod öppen
De kanske skulle möta någon vid staketet men där stod någon med vapen och sköt de och det kanske är därför som de ligger så "konstigt". För är inte han i fosterställning egentligen vänd som om någon skytt kommit snett bakifrån om han var påväg mot bilen och inte påväg ifrån bilen? Men varför var bildörrarna öppna? Om de nu var öppna!?? Om nu GM skulle stänga av bilen kan man undra varför killarna ens lämnade bilen igång?
Citera
2015-03-08, 04:19
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
De kanske skulle möta någon vid staketet men där stod någon med vapen och sköt de och det kanske är därför som de ligger så "konstigt". För är inte han i fosterställning egentligen vänd som om någon skytt kommit snett bakifrån om han var påväg mot bilen och inte påväg ifrån bilen? Men varför var bildörrarna öppna? Om de nu var öppna!?? Om nu GM skulle stänga av bilen kan man undra varför killarna ens lämnade bilen igång?

Vi vet ju inte eftersom 2 personer befann sig utanför bilen om de satt o knarkade o blev rånade, träffade någon eller någon vendetta. Om en sitter kvar i bilen är det väl inte otänkbart att man har dörren öppen. Kanske öppnade mördaren dörren? De är ju omöjligt o svara på nu..
Citera
2015-03-08, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Låter mycket rimligt enligt mig. I så fall bör det också finnas goda förutsättningar att spåra GM genom teletrafik.
Kan vara troligt att GM använder kontaktkort och byter telefoner osv så hur ska man kunna spåra?
Senast redigerad av ulvan 2015-03-08 kl. 04:39.
Citera
2015-03-08, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Aina - Polisen stör deras drogförsäljning och ständigt cirkulerar i deras områden...kanske?
Har man rent mjöl i påsen behöver man aldrig bekymra sig för att bli haffad....
COMMON FUCKING SENSE - LOGIC
Citera
2015-03-08, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrn-och-Frun
Vad får dig att tro att en kula från en patron på kaliber 9 mm så säkert spränger ljudvallen? Jag har själv skjutit med en rysk Makarov med dämpare och den sprängde ingen ljudvall, alternativt så låter det inte speciellt när en liten kula spränger den.

Jag har även hört diverse andra vapen med ljuddämpare, bl.a. Uzi. Det låter såklart som fan ändå, det som slog mig var dock ljudet av själva mekanismen som hörs tydligt. Dock tveksamt om man direkt skulle tolka ljudet av ett dämpat vapen som just ljudet från ett vapen.

Utan att veta vad för vapen som har brukats i detta fall, kan sägas att om man planerat att skjuta någon på nära håll, är det inte speciellt svårt att få bort ljudet så att det inte hörs mer än de närmaste metrarna intill. Det behövs ingen ljuddämpare, bara erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in