2015-03-08, 02:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Ja jag har frågor..

1, Är det relevant vem som blir mördad ur ett moraliskt perspektiv?

Ja, det har det! Vill du snacka moral så gör det med de grupper som är överrepresenterade i brottsstatistiken, nämligen babbar... Erbjuds du en fristad, såsom "flykting" och/eller andra generationens invandrare, i Sverige, så anser jag och många med mig att du har ett än högre "moraliskt" ansvar än gemene svensk. Etniska svenskar skall självklart INTE ha något frikort vad gäller att begå brott, men att man som "inbjuden gäst" (nåja) ställa till ett helvete för värden är åt helvete!

Snacka gärna även moral och etik med brottsoffrens familj, vänner och bekanta så får du se vad de säger... Att babbarna oftast skiter i detta ligger i deras natur, inte i den svenska. Babbar är endast ute efter blodshämnd...

Vad är moral om inte människans sätt att sätta gränser? Moral är inget man föds med eller som man får på köpet som människa. Nej, det är efter lång strävan efter att leva så bra och "dygdigt" som möjligt, som man kan erhålla någon sorts moral - inte att mörda andra. Och då "moral" är påhittat utav människan själv, då är det faan deras skyldighet att även efterleva vad som kan upplevas vara detta!

Moralen, eller snarare, sensmoralen i detta fall torde vara att umgås inte och/eller eftersträv inte att vara kriminell så torde möjligheten till ett långt och givande liv vara mångt så mycket större.
Citera
2015-03-08, 02:45
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Det är inte vad vi diskuterar, sen när blev det en livsstil att bli skjuten?
Och att vara småkriminella drogmissbrukare är knappast en enskild företeelse bland invandrare, det finns massor med Johansson, Jansson och Andersson som går den banan...
Inte i Irak eller Jordanien. Jag vill bara att media rapporterar fakta utan något absurt PK filter.
Citera
2015-03-08, 02:49
Medlem
Willow1s avatar
Teori 1:
Paret har tydligen nyttjat droger och mannen har en skuld. Han har nu stämt möte med gm som naturligtvis inte är ensam. Bo som är kvar i bilen är med som suport
De blir obehagligt och de rusar ur bilen. Bang bang x9

Teori 2: de ser något skumt hoppar ur bilen för att stoppa det bang bang
Citera
2015-03-08, 02:50
Medlem
Är det troligt att de dog direkt av skotten? Vittnen sa i aftonbladet att de hade hört 4-5 skott. Om man sköt varje person med 2 skott (ganska lite?) och de avled och inte bara "skadesköts" betyder inte det att den som sköt visste var han skulle sikta eller att han stod väldigt nära de? Eller är det stor hans att man mördar någon om man skjuter på måfå? Kan de ha skrikit på hjälp utan att "grannar" har fattat det?
Citera
2015-03-08, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det har det! Vill du snacka moral så gör det med de grupper som är överrepresenterade i brottsstatistiken, nämligen babbar... Erbjuds du en fristad, såsom "flykting" och/eller andra generationens invandrare, i Sverige, så anser jag och många med mig att du har ett än högre "moraliskt" ansvar än gemene svensk. Etniska svenskar skall självklart INTE ha något frikort vad gäller att begå brott, men att man som "inbjuden gäst" (nåja) ställa till ett helvete för värden är åt helvete!

Snacka gärna även moral och etik med brottsoffrens familj, vänner och bekanta så får du se vad de säger... Att babbarna oftast skiter i detta ligger i deras natur, inte i den svenska. Babbar är endast ute efter blodshämnd...

Vad är moral om inte människans sätt att sätta gränser? Moral är inget man föds med eller som man får på köpet som människa. Nej, det är efter lång strävan efter att leva så bra och "dygdigt" som möjligt, som man kan erhålla någon sorts moral - inte att mörda andra. Och då "moral" är påhittat utav människan själv, då är det faan deras skyldighet att även efterleva vad som kan upplevas vara detta!

Moralen, eller snarare, sensmoralen i detta fall torde vara att umgås inte och/eller eftersträv inte att vara kriminell så torde möjligheten till ett långt och givande liv vara mångt så mycket större.

Jag kan se din poäng. Det är självklart att varje individ ska stå för sitt handlande och ta ansvar för vad den gör. Det är även som du säger att man kan kräva mer av vissa, än vad man kan av andra.

Vad jag däremot menar är att som offer så är etniciteten oviktig, ingen har rätten att avgöra om en annan individ ska leva eller inte. Sen är det som du säger, är man nära elden så är risken att bränna sig större..
Citera
2015-03-08, 02:56
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Är det troligt att de dog direkt av skotten? Vittnen sa i aftonbladet att de hade hört 4-5 skott. Om man sköt varje person med 2 skott (ganska lite?) och de avled och inte bara "skadesköts" betyder inte det att den som sköt visste var han skulle sikta eller att han stod väldigt nära de? Eller är det stor hans att man mördar någon om man skjuter på måfå? Kan de ha skrikit på hjälp utan att "grannar" har fattat det?

Vi är flera som ställer samma fråga. Det skall egentligen inte gå att tre personer blir skjutna där dom blev skjutna och ligga/sitta kvar i sex(!) timmar innan någon upptäckt något. Grannarna som tog bilderna i morse var ju uppenbart hemma där det vinit kulor utanför fönstren.

Inte konstigt att de tidiga teorierna i tråden var ett ljudlöst självmord
Citera
2015-03-08, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Notera att döingen ovan har samma färg på jeansen som killen nedan.
Han verkar vara kort också (kortare än tjejen?) och ha kraftiga lår ser det ut dom på bilden från FB men det kanske är en synvilla?
Citera
2015-03-08, 03:06
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Sammanfattning för Er som ej orkar läsa allt:
http://petterssonsblogg.se/2015/03/07/trippelmord-i-uddevalla/comment-page-1/

https://www.facebook.com/rawandemme

Ar det hon?
Citera
2015-03-08, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
https://www.facebook.com/rawandemme

Ar det hon?

japp
Citera
2015-03-08, 03:08
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Okej... Nu blir jag förvirrad.

På FB delas denna länk om bombhot mot SN-redaktionen nu ikväll: http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3020803

Och en som delade länken skrev som följer: http://forumbilder.se/EAMGI/fb

Har jag missat något? Har de som sprängde lgh i Nyköping någon koppling till BO?
Citera
2015-03-08, 03:10
Medlem
Timmen är sen och intresset för ämnet verkar ha svalnat.
Så en liten undran kanske inte är intressant, men varför lät de sig avrättas på just denna plats.
Är detta någon vanlig mötesplats för skjutgalna Uddevallabor?
Citera
2015-03-08, 03:12
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Timmen är sen och intresset för ämnet verkar ha svalnat.
Så en liten undran kanske inte är intressant, men varför lät de sig avrättas på just denna plats.
Är detta någon vanlig mötesplats för skjutgalna Uddevallabor?

Ja, varför inte denna plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in