2015-03-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Det där är ännu mer konstigare för det fanns säkert blod runt omkring .

Mycket möjligt, men ljuset är rätt kasst där vad jag minns och ett tidningsbud på cykel i full fart innan backen upp mot villorna lägger inte mer än en snabb blick på sånt ifall något alls iom att man är helt inne i sin egen värld när man väl sitter på cykeln.
Citera
2015-03-07, 22:55
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Behöver ju inte vara en drogaffär där och då. Kan vara gamla ouppklarade affärer relaterat till droger.

Det låter troligare. Det skulle kunna vara resultatet av ett nonchat "sälj inte här"-budskap. Men återigen, BO:s identiteter gör det lite osannolikt.

Men det oaktat, "sälj inte här" är ganska långt ifrån "drogaffär som gick fel".
Citera
2015-03-07, 22:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nulle82
Är det här dom hitta dom ??https://www.google.se/maps/@58.358593,11.932472,3a,75y,214.55h,80.66t/data=!3m4!1e1!3m2!1sTJjEixtwY56wNaXJzk6Qzg!2e0
Stämmer. Pressbilderna hittills har varit från andra hållet, din kartbild är riktad ut mot stora vägen, hyreshuset och sjukhuset. Står du där har du en liten "villaväg" upp till en gångbana med grus, som snabbt leder till ett helt annat bostadsområde (där ingen hört vad som hänt, typ.)
Citera
2015-03-07, 22:56
Medlem
Erik Östs avatar
Jag orkar inte läsa över 1500 inlägg så jag undrar bara, är det ovanligt kriminella svenskar eller vanliga invandrare som utfört dådet som vanligt?
Det är det enda som intresserar mig.
Citera
2015-03-07, 22:57
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Kriminella slödder som blev dödade alltså. Ingen förlust.

Nu är frågan:

Vem är kvinnan och varför var hon med dessa vidriga personer för? Kanske hon också förtjänade att dö?
OT - vi diskuterar ett brott, INTE BOs frejdebetyg!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Det mest logiska är ju att en knarkuppgörelse har gått åt helvete

Knarkuppgörelse, vad menas med det? Det funkar ju inte riktigt så att jättesummor växlas mot jättemycket knark. Normalt är att knark delas ut mot redovisning. Att någon inte alla gånger kan betala är ju inte helt ovanligt. Det brukar ju då renderar i viss åtgärd från säljaren. Visst kan det vara så att någon klantat sig och inte hade annan utväg än att skjuta sig fri från skuld, men jag tvivlar!

Tror snarare att GM ruttnat på BO och bestämt sig innan och förberett sig väl. BO har känt sig mycket överlägsna gentemot Gm. Det är min bestämda uppfattning, tom. så säkra på sig själva att ta med en flickvän för det snabbt avklarade mötet. Känns väldigt mycket Karma över babbarnas öde!
Citera
Medlem
misterwests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
tror inte du kan dra den slutsatsen, det är bra med rörelseenergi i kulor som träffar en kropp.
Absolut, men en kropp i rörelse (flykt från gärningsman med pistol) har högre rörelsemoment. Och om vi lärde oss något i fysik/matematik så håller det ej att ett mindre handeldvapen skulle ha en sådan kraft. Blir du träffad (dödligt) så faller du där du står, du flyger inte eller passar på att göra snurrar såvida detta inte var ett moment du påbörja när skottet kom.

Spekulationer som sagt, matten däremot, den stämmer!
http://en.wikipedia.org/wiki/Physics_of_firearms
Citera
2015-03-07, 22:58
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag orkar inte läsa över 1500 inlägg så jag undrar bara, är det ovanligt kriminella svenskar eller vanliga invandrare som utfört dådet som vanligt?
Det är det enda som intresserar mig.
Det finns enligt polisen inga identifierat misstänkta för närvarande.
Citera
Medlem
snurre-spratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
tror inte du kan dra den slutsatsen, det är bra med rörelseenergi i kulor som träffar en kropp.
Vilket är en myt som kommer från biofilmer. En kropp som träffas av en kula kommer inte att flyttas det det minsta och kroppen kan lika gärna ramla mot skytten, men mest troligt bara rakt ner.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Det där är ännu mer konstigare för det fanns säkert blod runt omkring .

Behöver inte finnas en droppe blod på synbart avstånd. Skulle man dessutom se blodet så skulle man väl sett kropparna...?
Citera
2015-03-07, 22:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Fast om de tog med sig telefonerna är det ju bara för Polisen att spåra dem så skulle de ju få reda på var mördaren/mördarna befinner sig...

Har du hört talas om en hammare? Det är ett verktyg man t.ex. kan krossa mobiltelefoner med.
Citera
2015-03-07, 22:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför fabulerar du? Ingen vet detta, än mindre du. Troligtvis är det dock så, jag spekulerar självklart, att de två utanför bilen blev skjutna först och sedan offret i bilen... Leta i tråden så får du se varför...

Det logiska borde vara att irakiern och jordaniern, kompisar, lämnar bilen för att möta NN. Att den enes tjej finns med i bilen, och sitter kvar och väntar, är också rimligt att anta. Och som ung, naiv svenska, sitter hon givetvis kvar i bilen, även om det smälller till runt knuten, då vet hon i det läget inte, eller hinner uppfatta iaf, vad som pågår. Även om så vore fallet, så är nog skräckslagenheten nog för att bara krypa ihop i baksätet, stackars tjej.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-07 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in