Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Skulle de på den trimmade eumoppen åka från Uddevalla till Borås? Hur får du ihop det då.
Han hade ju varken körkort eller bil eller, han åkte tåg/buss i vanliga fall. Så nja.
Dummaste jag läst i tråden hittills. Att kallblodigt skjuta ihjäl 3 personer är ju inga konstigheter, men att han skulle vara kapabel till att köra en bil utan körkort är ju såklart otänkbart.....
Det spekuleras förövrigt hejvilt i tråden, vissa teorier gav ett gott skratt samtidigt som själva händelsen gav mig ett visst obehag. Vad är det som sker i Sverige? Börjar bli riktigt otäckt.
Men det hör snarare till politik-delen av forumet. . .
Angående situationen så ser även jag hämnd som troligaste motivet.
Oavsett hur skadad och avtrubbad man må vara så krävs det mycket för att ta livet av tre unga personer. Exempel på det är hämnd för mordförsök på en själv eller nära & kära/hot till det, svartsjukedrama, stor skuld.
Det som talar emot svartsjukedrama är att det är mycket som tyder på att det är flera gärningsmän. Bästa vänner och brush hit och dit, men hur många ställer upp på mord/medhjälp till mord och riskerar livstid för att brushan blivit av med bruden?
Angående skuld så får jag inte intrycket av att dessa grabbar höll på med några större affärer.
Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.