2015-03-07, 22:42
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
tror snarare att tanken är att yrvakna människor är skitdåliga vittnen.

Förvisso. Men vad är meningen att dra in smällare i ekvationen? Vad är oddsen för att någon drar iväg smällare i närheten av platsen där 3 personer blir nermejade med skjutvapen inom samma begränsade geografiska och tidsmässiga fönster.
Citera
2015-03-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Rickard Nilssons brottsplats när han mördade tre st han skulle köpa bil av lär ha sett ut på ett liknande sätt. Var inte det runt de trakterna?
Nej det var utanför Klippan i Skåne.
Citera
2015-03-07, 22:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Personen i bilen är skjuten först, de andra två i flykt.

Varför fabulerar du? Ingen vet detta, än mindre du. Troligtvis är det dock så, jag spekulerar självklart, att de två utanför bilen blev skjutna först och sedan offret i bilen... Leta i tråden så får du se varför...
Citera
2015-03-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Om jag hade tagit med mig ett skjutvapen så skulle jag redan ha tänkt igenom att jag kanske kommer att döda någon med det. Jag bär aldrig med mig vapen av något slag utan att vara beredd på att verkligen använda dem. Det brukar ändra sig i skallen första gången man hamnar i en "skarp" situation och inser att det inte är lek. Då förstår man allvaret och glömmer allt med coolhetsfaktor och hur det är på film. Jag har svårt att tro att någon som skjuter tre personer inte har varit i den sortens situationer innan så han förstår allvaret och vet exakt vad han gör. Men när jag tänker efter så är det kanske det ni menar, att det inte är någon som tog med en pistol för att spela cool och sen råkade det bara bli så här.

GM kan i o f s ha "stärkt sig" med lämpliga droger...eller ha en empatistörning. Dock gissar jag på att han har litet "godis" i kroppen.
Citera
2015-03-07, 22:44
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nulle82
Är det här dom hitta dom ??https://www.google.se/maps/@58.358593,11.932472,3a,75y,214.55h,80.66t/data=!3m4!1e1!3m2!1sTJjEixtwY56wNaXJzk6Qzg!2e0
svar Ja
Citera
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vore intressant att veta huruvida polisen har offrens telefoner, isf är de nog tämligen välinformerade vid det här laget. Har mördaren/mördarna haft sinnesnärvaro nog att ta med sig lurarna från platsen
går utredningen långsammare.

Fast om de tog med sig telefonerna är det ju bara för Polisen att spåra dem så skulle de ju få reda på var mördaren/mördarna befinner sig...
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterwest
Noterade att ingen hade kommenterat att personen som ligger längst ifrån (närmast staketet) ligger med fötterna pekandes rakt upp (alltså inåt mot vägen). Jag ser inget som indikerar "flykt" i hans position.

tror inte du kan dra den slutsatsen, det är bra med rörelseenergi i kulor som träffar en kropp.
Citera
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
VTD, STD delar bara ut reklam vad jag vet.

Oj... VTD menade jag självklart. Borde jag ha koll på som jobbat där en tid.
Citera
2015-03-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
om man kollar Emmes vänner på facebook så är det nästan enbart tjejer hon är vän med.. tyder det på någon svartsjuka från hennes pojkvän tro?

Du är den tredje att påpeka detta. det kan tänkas vara en viktig observation.......men det kan också ha med pojkvännens kultur att göra...och inte med själva brottet.
Citera
Medlem
Pressmannen för polisen säger mordet har skett mellan 01.00-01.30
Konstigt att ingen märker något förrän kl 07.00

Är säker på att minst 10 st har promenerat genom fjällvägen det brukar alltid finnas folk som tar en promenad speciellt på en fredag efter krogen .
Citera
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Fast om de tog med sig telefonerna är det ju bara för Polisen att spåra dem så skulle de ju få reda på var mördaren/mördarna befinner sig...

Ja, för mobiler kan inte dumpas eller förstöras.
Citera
2015-03-07, 22:46
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad gör det till en så dålig teori menar du?

Tiden (visst kränger folk droger på natten, men inte i "3 döda"-omfattning).
BO:s identiteter (visst kan de ha varit intresserade av lite skoj, men inte i "3 döda"-omfattning).
Avrättningsinslagen (en "affär som går fel" blir kaos, det här är tre hyfsat prydliga avrättningar)

Jag säger inte att det inte kan vara så att det är drogrelaterat, men sannolikheten att det här handlade om GM och BO som alla trodde de skulle mötas för att genomföra droghandel är låg. Däremot kan någon antingen ha lurat på offer vilka som helst, eller varit ute efter just de här tre (vilket jag tycker deras identiteter talar emot).

Incitamenten för en drogaffär tenderar att vara pengar (för säljaren) och droger (för köparen). Både säljare och köpare vill ha mer av samma vara i framtiden. Alltså skjuts det väldigt lite under drogaffärer, vad Hollywood än vill få oss att tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in