2015-03-07, 22:20
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Jag, tvivlar inte på att en människa med intresset och behovet av ett extremt ljuddämpat vapen kan få tag på ett. Man kan förmodligen få tag på en kärnvapenspets om man verkligen verkligen vill.

Menar mer att i den här typen av umgängen och den här typen av brott så är det väl oftast gamla öststats-pickadoller man springer runt med, inte state of the art ljuddämpande vapen liksom.
Ja. Precis det jag menar med mitt inlägg också.
Citera
2015-03-07, 22:20
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hur fick han BO att komma till platsen, skulle de antagit en inbjudan från honom/dem vid den tiden på natten utan att ana oråd?

Ska man spinna vidare lite på vad det ryktats om i tråden, så verkar ju dom döda syssla med nån sorts av droger (eventuellt försäljning). Då kan man väl egentligen bara leka köpa utan att direkt nämna vem man är, eller ljuga om vem man är typ...

Dock, stort OM här, ifall dessa nu ens sysslade med droger eller försäljning av det.
Citera
2015-03-07, 22:21
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det här mordet kan ha rasbiologiska orsaker. Om det var två muslimska unga män med en tjej som såg svensk ut så kan det ha fått en militant rasist att reagera och det är inte ovanligt att den här typen av personer är beväpnade. Kanske gick han fram och skrek djävla blattehora till tjejen och då blev killarna arga med följd att nazisten öppnade eld.
Han måste ha varit en ganska skicklig skytt, men det finns det många som är.

Jag kan bara tala för mig själv och min umgängeskrets. Man går inte omkring beväpnad med skjutvapen bara som en bra-att-ha-grej. Kniv, batong, pepparspray har man på sig regelmässigt ifall AFA/RF/kriminella babbar dyker upp. I bilen kanske man har basebollträ, yxa, hammare och liknande.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Rapportering i danska TV2:

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-03-07-tre-personer-er-fundet-draebt-ved-hospital-i-sverige

Filmklipp utan pixling vid "stormningsförsöket".

Med all önskvärd tydlighet ser man att det är kaosmuppar som skall stöka till det så fort det händer något. En av dem släpar med sig ungen för att hamna på bild. Patetiska lantisar.
Citera
Medlem
Enligt DN

En granne som DN talat med säger att hans skotträdda hund hade vaknat på morgonen. När han själv klev upp strax före klockan sju reagerade han först på att vänsterdörren till bilen mittemot var öppen.

– Lite senare såg jag en tjej gå omkring med en telefon i örat, det var väl hon som larmade. Då fick jag också syn på de två döda kropparna på marken. Vita gymnastikskor och gråa byxor på den ena och svart på den andra, säger grannen.

En annan man som bor mittemot brottsplatsen säger till DN att två kroppar fortfarande vid 11-tiden låg kvar på marken utanför hans fönster. Bilen, där en tredje person hittats död, stod kvar på platsen med öppna dörrar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
Förstår inte varför folk skenar iväg helt totalt och börjar yra om IS och prostitution, tror fortfarande på teorin om fr*y
En galen typ som utsatts för mordförsök ( med pistol ) endast någon månad tidigare.
Motiv nog för att mörda någon
enligt mig.
kanske slog fr*y och j*hn ihop sig och bestämde sig för hämnd?
De är ju trots allt vänner
Skulle de på den trimmade eumoppen åka från Uddevalla till Borås? Hur får du ihop det då.
Han hade ju varken körkort eller bil eller, han åkte tåg/buss i vanliga fall. Så nja.
Senast redigerad av beaver_se 2015-03-07 kl. 22:23.
Citera
Medlem
nulle82s avatar
Polisen säger att det kan va dom två som ses på moped som kan va gärningsmännen om det är så. Så kan det vara två skyttar med. Eller har jag fel.
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Kollar nyheterna nu och två personer på moped tycks alltjämt vara det hetaste tipset.

Ingen gripen eller misstänkt f.n.
Citera
2015-03-07, 22:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Så sant. En sak jag inte förstår med vissa inlägg är förvåningen över att tre personer dödats. Som om GM skulle hamna i chock av att ha tagit ett liv. Varför skulle man bry sig om att stoppa om man redan dödat en? Det blir många år i fängelse så varför inte skjuta fler? Det hade i alla fall inte rört mig i ryggen att skjuta 3, 30, 300 eller 3000 om jag redan hade livstids fängelse att se fram emot. Snarare skulle man väl passa på att pricka av den långa listan med personer man vill göra sig av med? Åka land och rike kring tills farbror blå hinner ikapp.

Mördar man en så riskerar du inte säkert livstid om du är under 21. Mördar du flera så lär det garanterat leda till livstid om du har åldern inne.
Citera
2015-03-07, 22:22
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Kollar nyheterna nu och två personer på moped tycks alltjämt vara det hetaste tipset.

Ingen gripen eller misstänkt f.n.

Sitter utan inblick i utredningen, så ska inte anta för mycket, men om det är huvudspåret på riktigt och inget saftigare framkommit av brottsplatsundersökningen, så ser det inte så ljust ut att få det här löst.
Citera
2015-03-07, 22:23
Medlem
SFC1977s avatar
Varför dem mördades är svårt att veta men den bästa gissningen är en knarkaffär som gått snett.
Citera
2015-03-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hur fick han BO att komma till platsen, skulle de antagit en inbjudan från honom/dem vid den tiden på natten utan att ana oråd?

De kanske blev lurade till platsen, vill man verkligen döda någon är de nog inte de svåraste problemet att få lurat personen i fråga till platsen, sen att de va flera där va nog inte planerat men alla vittnena måste ju bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in