2015-03-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Kvinnan mördades säkert för att GM inte hade mask och hon visste säkert vem GM var, för att han inte skulle åka fast så dödade GM kvinnan mest troligt.

Tror inte mördare var så pass analytisk i sitt mördande. Snarare så att han helt enkelt dödade alla på plats för att han fick panik.

Jag tycker teorin är spännande när det gäller att hon ens följde med på en sån här sak.

Om det var drogrelaterat varför följde hon med ut tillsammans med en av killarna, medan en satt kvar?

Vittnen har i tråden skrivit att 5-8 skott hördes först och sedan 10-15 sekunder senare 1 till.

Vad för typ av möte kan det ha varit om killen och tjejen gick ut för att möta nån istället för killen och killen?

Kände tjejen GM och hade skapat kontakten emellan dem och de andra BO?

Varför satt en av killarna kvar i bilen efter att skotten avlossades?

---

En teori som inte diskuterats, men som inte stämmer med vad vittnet i tråden skriver kan vara detta:

De ska möta upp några som tjejen har förmedlat kontakten med.

Tjejen och ena killen går ut för att möta dem där de hittades skjutna, men GM som väntat på dem har sett dem parkera bilen och skjuter alltså den som sitter i bilen FÖRST och sedan försöker tjejen och andra killen löpa vilket resulterar att han skjuter dem båda i ryggen.

Detta kan också förklara varför tjejen skjuts utanför bilen. Han skjuter henne för att han får panik när de springer.

Jag tycker det låter som en rimlig teori om hur det kan ha gått till.
Citera
2015-03-07, 20:53
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tror jag absolut. Att han var kriminell, men inte så särskilt tung vad det verkar men delvis sägs emot av att han faktiskt blivit skjuten, motbevisar inte på något vis att han älskade sin flickvän. Jag har inte sett något i tråden som övertygar mig om motsatsen. Att vara livsstilskriminell innebär inte avsaknad av förmåga att känna kärlek till andra människor.

Jag skulle säga att viss mån gör det nog faktiskt det. Åtminstone är det inte riktigt samma sak som för en "vanlig" människa.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Jag skulle nog säga att det är drog relaterat,

Det är polisens (ej offentliggjorda) teori också. Dock, Al*, irakiern, har flera bilder på sin fb-sajt, där han bl a gillar Kurdistan, och ett antal bilder, med terroristskyttar. Han kanske är (var) kurd själv, dom finns ju i norra Irak förutom Syrien och Turkiet.

Tjejen verkar inte, vad jag kunnat finna, vara indragen själv i missbruk och olagligheter. Medan hennes sambo och jordaniern båda har tidigare fängelsedomar på sig. Hon har nog charmats av irakiern, vilket framgår av en 'krambild' med varma ord, på hennes Fb-sajt. Att svenska tjejer dras till dessa muskingar är tyvärr alltför vanligt. Jag bor i Turkiet, och kan se hur dom plockas på krogar och badstränder, av adonis-kurder, som kn*llar allt kvinnfolk dom kommer åt. Dom har en charm-stil som svensk killar vanligen saknar, och dom ger sig inte lätt, när dom fått span på en brud. Jag känner en kurdkille, som jag en sommardag mötte på stranden, där det vimlade av soldyrkande nordiska turister. Han fick syn på två tjejer som stod vid vattenbrynet. "Vi tar dom två", föreslog han, "du får välja först vilken du vill ha, sen tar vi med dom till din lägenhet" (som ligger några minuter från medelhavsstranden). Ursäkta OT, men jag har viss erfarenhet av kurder, och hur nordiska tjejer ofta beter sig mot dom, som jag gärna delar med mig av.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-07 kl. 21:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennix
Därför flera vittnen hört smällar någon gång mellan 01:00-01:30... Nä du, detta är ingen scen ur en film.

Det känns ju som en del redan nämnt konstigt att RA tar med ET när han ska langa knark. Man kan därför som Jerzy Sarnecki misstänka ett svartsjukt ex.

Men visst, det är ju som du säger osannolikt att mördaren använde en ljuddämparpistol om vittnen har hört skott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Det är knappast en man med så stor rumpa.

http://i.imgur.com/uAaqj6c.jpg

Notera att döingen ovan har samma färg på jeansen som killen nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Brottsoffer är:

R*wand A*iz, född 1992-05 bild (tillsammans med ET): https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1006087_1437365873173383_1204876764_n.jpg?oh=ab92a d9a4af910bb019a15894c7bf55b&oe=55856D71&__gda__=14 34191486_82462e94d8e0d02c9e541e5cc28e6cef

Citera
2015-03-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kl 4 på morgonen, eller hur!
Det ska dock ha hänt omkring klockan 1 enligt polisen.
Citera
Medlem
WILSHEREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Er hans føtter tejpade?

Ser ut som personen på bilden har uppvikta jeans och ett par svarta Adidas ZX Flux, http://www.momentum.com.tw/wp-content/uploads/2014/04/Adidas-ZX-Flux-Core-Black-Core-Black-White_b6.jpg. Troligen inte tjejen som det spekuleras om.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Troligen inte. En svenne pekas ut tidigare i tråden en John Schneider. En langare kanske. Hans bror är utpekad mördare och den som begått det här har troligen mördat tidigare.

https://www.facebook.com/danne.schneider

i denna bekantskapskrets ligger en verifierat tidigare mördare högt på listan över sannolika GM

tja snabb titt på hans facebook visar ju att han inte har alla mackor i picnickorgen. Hur mördade han tidigare, hur länge satt han och vad gör han idag?
Citera
2015-03-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Men visst, det är ju som du säger osannolikt att mördaren använde en ljuddämparpistol om vittnen har hört skott.
Låter mer IRL än på film. Du kommer höra skott eka mellan husen där ändå.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Hade inte offren några ID-handlingar ?

Jag tänker på Polisens uttalande på TV att identifieringen tog mycket lång tid.

exact, och det går väl ingen utan mobiltelefon idag......skulle ta max 1 timme. Polisen mörkar såklart.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det handlar inte om det.
När det på radion meddelades att ett större antal på minst 15 personer försökt storma avspärrningarna konstaterade i stort sett alla jag hade i min närhet - de flesta föräldrar - att det måste handla om brottsoffer med invandrarbakgrund.

Hur kommer det sig att alla drog den slutsatsen?
SVAR: Vi beter oss helt enkelt olika och att göra en sådan där sak är extremt osvenskt.
Det låter illa att säga att svenskar kan hålla sig förståndigare för att de är så välfostrade så jag nöjer mig med att hävda att svenskar är så välfostrade att de inte tillåter sina känslor köra över myndighetspersoner.
Oklart hur detta har skildrats i Sverige. Jag befinner mig för tillfället i Danmark & där visades just på TV-nyheterna hur ett gäng ordentligt svartmuskiga blattar försökte forcera avspärrningarna & fick smaka på batong från polisen.
Citera
2015-03-07, 20:57
Medlem
Jag försökte posta detta förut men det togs bort, ville visa på att ett vittne sagt att kvinnan troligtvis låg utanför bilen

– Jag såg två döda kroppar på marken, jag tror att den ena var en kvinna. En person låg död i baksätet, det verkar som att bildörren var öppen när personen sköts, säger grannen.

Länk: Trippelmord i Uddevalla | Nyheter | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20429518.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in