Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Ja visst. Men profileringar är väl just generella, och jag menar nog att en man och en kvinna mer tydligt skapar en känsla av att "där har vi ett par", än två män och en kvinna skapar en känsla av gruppsex – för den drogmissbrukande, högerinriktade och psykiskt sjuke mördaren alltså. Det vill säga generellt, det kan finnas undantag också.
Du har rätt i att det inte är bekräftat vem som hittades var. Jag lutar dock åt att det var stämt ett möte med en eller båda av männen. Om det var en av männen det var stämt möte med så lutar jag nog åt att också den andre mannen går ur bilen, lite för att två ger mer pondus/kraft än en.
Men det är lite anmärkningsvärt att ET togs med på ett sådant uppenbart farligt möte.
Det där med att två var utanför bilen gör ett Son of Sam scenario lite otroligt, det håller jag med om. Troligen en knarkaffär som gick snett.
Om vi nu ägnar oss åt lite statistik (som är mellan tummen och pekfingret)...
Låt oss säga att Brödraskapet (som är rätt högerextremt) har 50 procent av narkotikamarknaden i Uddevalla. Nu säger vi att det är 50 procents chans att det var en narkotikaaffär, 40 procent att det var tjafs relaterat till J*ohn och Fr*ey, samt tio procent att det var en galen högerextrem seriemördare in spe så får vi en statistisk chans att det var högerextrem ideologi bakom mordet på 75 procent, varav de andra 25 procenten får tillräknas övriga varianter av narkotikagäng.
(Jag riktigt känner hur Hamilkar stönar här av min vådliga statistik, dock inte av ideologisk anledning, utan på rent vetenskaplig grund då jag med flit undvikit alla andra möjliga scenarion. Så skjut mig med en radioaktiv Popper.)