2015-03-07, 20:03
Medlem
Kruger76s avatar
Dino ÄR hans hund. Så var den spekulaionen över och löst. Gå nu vidare.
Citera
2015-03-07, 20:03
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
Vem är Dino som JS skulle gå ut med? Någon som vet?

http://i58.tinypic.com/1621sf8.jpg
Låter väl som att det är en hund!
Citera
2015-03-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om polisen och pressen går ut med korrekt information inom rimlig tid så hade problem med ryktesspridning och allt sådant här tumult kunnat minimeras.

Att namnen kommer ut försvårar rimligen inte en mordutredning nämnvärt.

Finns fördelar med att låta en korrekt identifiering ske, eller också får blatte-mobben rusa fram och hålla omröstning om vem det kan vara.
Citera
2015-03-07, 20:04
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Du kanske har en liten släktsom inte lever så sammansvetsat som många invandrarsläkter. För övrigt var det tre offer här där märstående bara kunde misstänka, inte veta, att det var just deras närstående som låg där med en kula i kroppen varför de t enda de ville var att få komma fram och se om helvetets rand kommit till dem. Förstår du? På en begravning har du ju redan hunnit vänja dig vid att personen är borta även om seremonien i sig väcker känslor.
Bortsett från allt, vad ska vi göra när våra ungdomar beväpnar sig och totalt tappar respekt och känsla för mänskligt liv??

Men om dom nu var så sammansvetsade så borde det inte komma som en chock för dom att detta skulle hända? Då dom själva varit ute på stan och spöat folk till höger och vänster samtidigt som dom drar med drogproblem!
Citera
2015-03-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Reportern från SVT har talat med ungdomar som riktar hårt kritik mot polisen.
Dom menar att polisen borde visat foton på offren så tumultet kunnat undvikas.
Ja herregud, dumma polis självklart ska dom springa runt och visa foton på lik som allmänheten får beskåda.

Skulle bli ett liv utan dess like om polisen efter att någon mördats gick runt och visade foton på den dödade för kreti och pleti utanför avspärrningarna. Ska folk ta foto på bilden och sedan messa runt
den i bekantskapskretsen
Citera
2015-03-07, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja visst. Men profileringar är väl just generella, och jag menar nog att en man och en kvinna mer tydligt skapar en känsla av att "där har vi ett par", än två män och en kvinna skapar en känsla av gruppsex – för den drogmissbrukande, högerinriktade och psykiskt sjuke mördaren alltså. Det vill säga generellt, det kan finnas undantag också.

Du har rätt i att det inte är bekräftat vem som hittades var. Jag lutar dock åt att det var stämt ett möte med en eller båda av männen. Om det var en av männen det var stämt möte med så lutar jag nog åt att också den andre mannen går ur bilen, lite för att två ger mer pondus/kraft än en.

Men det är lite anmärkningsvärt att ET togs med på ett sådant uppenbart farligt möte.

Det där med att två var utanför bilen gör ett Son of Sam scenario lite otroligt, det håller jag med om. Troligen en knarkaffär som gick snett.

Om vi nu ägnar oss åt lite statistik (som är mellan tummen och pekfingret)...
Låt oss säga att Brödraskapet (som är rätt högerextremt) har 50 procent av narkotikamarknaden i Uddevalla. Nu säger vi att det är 50 procents chans att det var en narkotikaaffär, 40 procent att det var tjafs relaterat till J*ohn och Fr*ey, samt tio procent att det var en galen högerextrem seriemördare in spe så får vi en statistisk chans att det var högerextrem ideologi bakom mordet på 75 procent, varav de andra 25 procenten får tillräknas övriga varianter av narkotikagäng.

(Jag riktigt känner hur Hamilkar stönar här av min vådliga statistik, dock inte av ideologisk anledning, utan på rent vetenskaplig grund då jag med flit undvikit alla andra möjliga scenarion. Så skjut mig med en radioaktiv Popper.)
Citera
2015-03-07, 20:06
Medlem
Citat:
Mnja, det vette fan. Jag tror det är ganska vanligt att polisen inte går ut med att man har identifierat ett mordoffer, fast man faktiskt har gjort det. Handlar ju om att nå de anhöriga och så
Man brukar väl be en anhörig bekräfta identiteten på ett mordoffret, eller är det bara på film?
Citera
2015-03-07, 20:07
Medlem
SpooN.s avatar
Enligt DN så försökte folk storma brottsplatsen, varför i helvete vill de det? Någon som kan förklara?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Man brukar väl be en anhörig bekräfta identiteten på ett mordoffret, eller är det bara på film?

Vet ej.
Citera
Medlem
Scapulas avatar
Vet inte ifall den länkats, men här är en oblurrad bild av BO i tältet där teknikerna jobbar. Bara ett par ben synliga visserligen.

http://a.abcnews.com/images/International/WireAP_90969e32172940b4a4cdabe6bab64820_16x9_992.j pg
Citera
2015-03-07, 20:08
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Du har rätt i att det inte är bekräftat vem som hittades var. Jag lutar dock åt att det var stämt ett möte med en eller båda av männen. Om det var en av männen det var stämt möte med så lutar jag nog åt att också den andre mannen går ur bilen, lite för att två ger mer pondus/kraft än en.

Men det är lite anmärkningsvärt att ET togs med på ett sådant uppenbart farligt möte.

Det här är mitt case för varför jag tror att det var tjejen som återfanns i baksätet.

Två kriminella killar som ska träffa några likasinnade i något skumt ärende mitt i natten, och tar med sig den enes flickvän. Sällsynt, men sånt händer.

När de kommer fram till mötesplatsen, så tar den ena killen med sig tjejen fram till mötet utanför bilen 20-25 meter längre bort. Ganska rejält osannolikt.

Den andra kriminella killen hänger däremot inte med som backup, utan sitter kvar i baksätet - och stannar där även efter han hör skottlossning. Finns inte på kartan.
Citera
2015-03-07, 20:08
Medlem
Enligt en av kvinnans kompisar ringde någon från hennes telefon tidigare idag..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in