2015-03-07, 19:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-Jansson
Ok, så de två mördade männen är båda dömda i det så kallade raggarmålet:

http://www.swedenconfidential.info/2012/07/31/elva-doms-till-fangelse-for-raggarmisshandeln-i-uddevalla/

Kan ju vara ett motiv kanske...
Det kan vara ett motiv. Men observera att de bara var två av totalt elva dömda. Varför just dessa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Vilda spekulationer från en nazisida som ser ut som en åttaåring kodat från HTML för dummies.
Ja alltså, tror vi är många som läste protokollet från den rättegången när det begav sig så............
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Mer troligt att de personer som stormat avspärrningar är anhöriga till de avlidna, kan förstå att de gjorde det liksom. Om ens son/bror mördats sitter man knappast och smuttar på en chai latte utanför avspärrningarna och samtalar med dialogpolis om hur kriminaliteten i Sverige ökat något så fruktansvärt de senaste 10-15 åren.
Om "anhöriga" var de som försökte storma platsen, så borde dessa rimligen veta mer om vad som hänt? Hur kunde de annars tagit sig just till brottsplatsen, och uppenbarligen vara ganska säkra på att det var deras anhöriga, som låg mördade just där.
Citera
2015-03-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-Jansson
Ok, så de två mördade männen är båda dömda i det så kallade raggarmålet:

http://www.swedenconfidential.info/2012/07/31/elva-doms-till-fangelse-for-raggarmisshandeln-i-uddevalla/

Kan ju vara ett motiv kanske...

Tvivlar. Fega och dumma raggare skulle aldrig kunna ta livet av tre personer, ännu mindre svenska raggare.
Citera
2015-03-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Han är frikänd för mord men har suttit inne för något. Han skrev dock på sin brors facebook för några veckor sedan så han är väl ute...

Dessutom har brodern JS sedan en längre tid tillbaka hotat folk. Förra året skrev han att han har en falsk vän... och att han skall få tag i allihop... *

Frågan är om JS och DS har tillgång till en och endast en moped.... även det är en upplysning som farbror blå säkert vill ha.

Edit
* https://www.facebook.com/photo.php?fbid=539157179547690&set=pb.100003602392 157.-2207520000.1425750198.&type=3&theater

(Ta nu inte bort den bilden! Jag har tagit kopia på den men tycker det är så trist att man skall behöva lägga upp saker på nätet...)

Verkar vara en intelligent o sympatisk kille, JS. Synd att han inte snappade upp svenska språket när han var igång...
Citera
2015-03-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan vara ett motiv. Men observera att de bara var två av totalt elva dömda. Varför just dessa?

Om så skulle vara fallet så får vi hoppas att raggarna eller dennes kumpaner hinner skjuta av de andra luffarna innan det grips :P
Citera
2015-03-07, 19:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
'Kriminella blattar skjuter ihjäl varandra'?

Exakt. Förstår inte alla konstiga sidospår när sånt här händer ganska ofta. Skillnaden nu är väl att tjejen visste exakt eller ungefär vilka GM var och då var hon också tvungen att skjutas.

Två unga gängmedlemmar som flyr på moped, har man hört den förut?

Föraren går ut för att göra upp/reda ut något. Han skjuts och dör på platsen han hittas, tjejen springer fram mot honom från passagerarsidan och skjuts också hon. Sedan stegar skytten fram mot baksätet och skjuter den tredje, eller?
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ETJchWJRgF0
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Inte så säkert, en dylik förövare kan nog snarast bli än mer upprörd över att se en "svensk flicka" med två invandrade män.

Hursomhelst, detta är ren spekulation från min sida. Det är mer troligt att det är en narkotikaaffär som gått snett. Jag vill bara inte utesluta den troligen näst mest sannolika orsaken till händelsen.

Det är nog inte så klart, då en man och en kvinna mer uppenbart framstår som ett par, än två män och en kvinna.

Dessutom så tror jag det faller lite på att de två männen påträffades utanför bilen, kvinnan i bilen. Det bygger i så fall, antar jag, på att de tre färdats dit gemensamt och att de två männen ska gått ur bilen, medan, kvinnan satt kvar. För gärningsmannen är det nog då väldigt tveksamt om kvinnan överhuvudtaget fanns med i bilden. Jag tycker inte heller det är så sannolikt att de två går ur bilen utan kvinnan, för att prata om något enbart sinsemellan. Men visst, det är inte omöjligt – de kanske ville prata hemligheter eller något.

Nä, om man ska spekulera om ett rasistiskt motiverat då så är det nog mer sannolikt att han helt enkelt gav sig på dem på grund av hudfärg, kön på de inblandade ointressant.

Men, jag tycker inte att det finns anledning att spekulera om det. När två kriminella skjuts till döds så har morden, förmodligen, med kriminaliteten att göra. Jag tror att de hade bestämt möte av någon, och inte att två av de tre gick ur bilen (och lämnade den tredje kvar) och av ren jävla otur mötte en gärningsman som de saknar all relation till.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Två personer har lämnat brottsplatsen på en moped. Enligt polisen kan detta vara GM.

Hur kan man dock missta en moped som lämnar platsen snabbt mot en rusande bil? Fler GMs? Mystiken tätnar...
Citera
2015-03-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Alldeles korrekt i så motto att vi inte har en svensk handbok i profilering, dock har vi ju Ausonius och liknande i Sverige. Det ger ett visst fog för att inte utesluta detta i det här fallet.
Jag skulle här vilja använda denna tråd för att påpeka att par med blandad härkomst verkar kunna skapa rätt stor upprördhet hos personer med högerextrem ideologi.
Klockan ett på natten var det väl rätt mörkt ute och även om det fanns gatulyktor så skulle man kanske inte genast se att Em*me var svensk då hon hade färgat sitt hår kolsvart.
Citera
2015-03-07, 19:37
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Vilda spekulationer från en nazisida som ser ut som en åttaåring kodat från HTML för dummies.

Snacka om obegåvat inlägg. Börja med att läsa grundkurserna i hur man tar del av domar.
Så ska du se att det inte är speciellt svårt..

https://www.flashback.org/t890264
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in