2015-03-07, 19:21
Medlem
Såg nyss att händelsen fått spridning i våra grannländer, såg nyss på danska nyheter som talade om händelsen.

I deras sändning intervjuades en blatte som sa att hela Sverige har blivit otryggt, no shit man undrar varför

Skall nämnas också att de visade klipp från när polisen slog ett par blattar med batonger som försökte rusa igenom avspärrningarna.
Citera
2015-03-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDV
Nej, har pratat med henne, hon är inte BO.
Hennes pojkvän är ett utav BO dock
Hade varit intressant att prata med henne, har polisen inte tagit in henne för förhör?
Citera
2015-03-07, 19:22
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Med tanke på vilken typ av personer som polisen intresserar sig för så börjar detta kännas mer och mer som ett "Ausonius"-fall.
Det vill säga, en ensam högerextrem person som genom slump eller beräkning är ute efter att skjuta personer där det förekommer förhållanden mellan invandrare och svenskar. Om så hoppas jag verkligen att polisen nyper förövaren innan denne hinner ta fler av daga.

Har samma tankar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyhead
Någon som vet BO GM? Bilder? Inga gissningar nu
BO:

A*la' Farr*aj född 1993
http://tinypic.com/view.php?pic=2hziont&s=8#.VPtAMuFNHMo

Ra*wand A*ziz född 1992

Em*me Thry*selius född 1996 (skulle fylla 19 år om åtta dagar)

http://tinypic.com/view.php?pic=30ac5j8&s=8#.VPtBrOFNHMo
Citera
Medlem
brainoverflows avatar
Finns det film på tumultet utanför?
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Tydligen har polisen spanat redan i morse över Bleket, det är den stadsdel man kommer till om man kör från brottsplatsen norrut, först på vägen och sedan på cykelväg.

Citat:
Någon som vet varför polishelikoptern är ute och snurrar ? Den kör över bleket fram och tillbaka.
https://www.facebook.com/groups/304482089643260/
Citera
2015-03-07, 19:23
Medlem
Kollar man på ETs fb så verkar hon ju haft en annan snubbe senast i sept, han på bilden med budgetrosorna.
Citera
2015-03-07, 19:24
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Finns det någon sammanfattning av tråden än?
'Kriminella blattar skjuter ihjäl varandra'?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Sammanfattning på dom "hyggliga" killarna.

Raw*nd *ziz : medborgare i Irak, fängelse i 8 månader för grov misshandel.

Al*’ F*rraj: 4 avsnitt i belastningsregistret. Dömd misshandel vid två tillfällen och ringa narkotikabrott till ungdomsvård och ungdomstjänst 110 timmar. Varit under två och ett halvt års tid varit föremål för olika insatser via Socialtjänsten på grund av ett pågående narkotikamissbruk.

Kammaråklagare Viktoria Karlsson tyckte inte det var värt att yrka på utvisning för Al* Farr*j som är medborgare i Jordanien
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag skulle tro att det bli lite annorlunda om det är ytterligare en man bland de döda, och båda männen är kriminellt belastade.

Inte så säkert, en dylik förövare kan nog snarast bli än mer upprörd över att se en "svensk flicka" med två invandrade män.

Hursomhelst, detta är ren spekulation från min sida. Det är mer troligt att det är en narkotikaaffär som gått snett. Jag vill bara inte utesluta den troligen näst mest sannolika orsaken till händelsen.
Citera
2015-03-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Och risken att du skulle förstöra spår som kan leda till din anhörigas mördare är en risk du är beredd att ta?
Jag är helt övertygad om att just då och där bara finns en sak i mitt huvud! Mitt barn!
Citera
2015-03-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Finns det film på tumultet utanför?

TV4 Nyheterna skall ha visat ett klipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto