2015-03-07, 18:22
Bannlyst
Med tanke på vilken typ av personer som polisen intresserar sig för så börjar detta kännas mer och mer som ett "Ausonius"-fall.
Det vill säga, en ensam högerextrem person som genom slump eller beräkning är ute efter att skjuta personer där det förekommer förhållanden mellan invandrare och svenskar. Om så hoppas jag verkligen att polisen nyper förövaren innan denne hinner ta fler av daga.
Citera
2015-03-07, 18:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaruzelski
Vid det tillfället var de döda inte identifierade. Är det så svårt att förstå desperationen hos någon som MISSTÄNKER att en anhörig kan ligga död lite längre bort och vill få detta bekräftat eller helst dementerat? Därmed inte sagt att det är rätt, men alla måste väl se anledningen, även alla här som gång på gång frågar?

Nej, inte jag. Jag skulle tvärtom ha hållit massan stången med skjutvapen för att låta teknikerna utföra sitt arbete. Aldrig att jag skulle låta nån få förstöra bevismaterial om jag misstänkte att en nära anhörig till mig hade blivit mördad.

Men det är jag det.
Citera
2015-03-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Var det inte någon J*hanna som var BO några sidor bakåt?
Nej hon var inte ens i Uddevalla. Hon var flickvän till ena BO AF.
Citera
2015-03-07, 18:24
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag skulle tro att Emm* är den som satt i baksätet och sköts enbart för att hon var med. Hon satt säkert och tittade i mobilen hela händelseförloppet. Att hon var med antar jag beror på att de övriga inte tolkade situationen som så himla allvarlig...

Det har kommit uppgifter i tråden via anhöriga och vänner till BO att kvinnan och en man låg döda utanför bilen.
Citera
2015-03-07, 18:25
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Nej hon var inte ens i Uddevalla. Hon var flickvän till ena BO AF.

Okej tack för klargörandet.
Citera
2015-03-07, 18:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det har kommit uppgifter i tråden via anhöriga och vänner till BO att kvinnan och en man låg döda utanför bilen.
Ok, då föll mina tankar. Då sköts dom i flykten med andra ord...
Citera
2015-03-07, 18:27
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Den Joh* som nämndes och som raderat AF som vän är också vän till Fre*.

Johann* Gillerst*dt lever det är säkert. Eller åtminstone lever hennes facebook
Citera
2015-03-07, 18:29
Medlem
Uppdatering från polisens hemsida.

2015-03-07 16:45, Uppdatering, Uddevalla

De tre döda personerna som anträffades vid Bävedalsvägen är två män födda 1992 och 1993. Den tredje personen är en kvinna född 1996. Samtliga är hemmahörande i Uddevalla.

Alla tre har blivit skjutna till döds och platsen där kropparna hittades är även brottsplatsen. Brottet har skett någon gång mellan 01.00 och 01.30. Offren har färdats i en vit Audi A3 som anträffas på platsen och*som är tagen i*beslag. Polisen är speciellt intresserade av två personer på en moped som lämnat brottsplatsen i norrgående riktning på Bävedalsvägen.
Avspärrningen av brottsplatsen hävdes vid 17.40-tiden och brottsplatsundersökningen är klar. Polis kommer att finnas vid brottsplatsen hela natten och under morgondagen.
Citera
2015-03-07, 18:29
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att Emm* är den som satt i baksätet och sköts enbart för att hon var med. Hon satt säkert och tittade i mobilen hela händelseförloppet. Att hon var med antar jag beror på att de övriga inte tolkade situationen som så himla allvarlig...
Instämmer. Har svårt att tro att hon var något annat än vittne. Hade de misstänkt att situationen skulle urarta det minsta hade de inte ens haft med henne. Hon blev vittne och därför dödades hon.
Citera
2015-03-07, 18:30
Medlem
Citat:

De döda ska vara i 20-åldern. Bilden som postats här och som ska föreställa RA föreställer inte en person i 20-åldern, snarare i 40- 50 års åldern.

.
Citera
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
De dödade:

Raw*and Az*iz
Em*me Thry*seli*us

och A*la' Fa*rraj

Em*me Thryselius är skriven hos C/O Raw*and Aziz på ratsit

http://www.ratsit.se/19960315-Karin_Emme_Birgitta_Thryselius_Vanersborg/eBiVN_X3jnep4xhnsvOnGG7w1Qz8h4jREDlRqvbVkYM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag är lite nyfiken på stormningen av avspärrningen. Vad var syftet med den? Förstöra utredningen, eller ett missvisat sätt att visa respekt för de döda?

Vad är det för fel på er som verkar så frågande inför den s k stormningen! Har ni inte fattat någonting alls?

Gör ett försök.... Tänk er att ni sitter hemma en lördagsmorgon, kanske framför något gomorronprogram på TV och en nybryggd kaffekopp i handen så kommer nyheterna med suddiga bilder från ett trippelmord någonstans. Sakta går det in... Va f-n det är ju här ju... Å men visst är det NNs bil den där vita.... VAD HAR HÄNT? De allra flesta kastar nog på sig sina kläder och tar sig snabbt som attan till brottsplatsen för att ta reda på om det är sonen, kusinen, brorsan, bästa kompisen eller dottern som mejats ned. Som förälder skulle inte ens ett helt kompani poliser kunna stoppa mig från att ta mig fram!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in