Frey har förvisso en högertatuering på höger arm, men polisen sade inte att det var denne som söktes. Fick inget namn av min poliskontakt av naturliga skäl.
Sedan kan det ju vara så enkelt att den personen söks "rent upplysningsvis" och inte är misstänkt för själva dådet utan mest tros besitta information.
ok. han kanske inte alls är aktuell. men kombinationen högerextrem + organiserad brottslighet brukar vara brödraskapet. och dom har väl en rätt stor avdelning där, bsk västra.
Detta kan dock stämma, för skotten (smällarna) som hördes kunde jag räkna till 5 - 8 i väldigt tät följd. Sen gick det ytterligare 5 - 10 sekunder, sen hördes ett skott till. Kan GM hunnit till bilen på den tiden?[/QUOTE]
Absolut. Det bör betyda att de två på marken blev skjutna innan personen i bilen.
Hörde du något fordon rivstarta efteråt?
Hörde inget fordon rivstarta efteråt, så det kan jag inte uttala mig om.
Jag ber er vänligen att inte skena iväg i sidodiskussioner av typen: "När skedde ett trippelmord senast?". Det finns delforum för de flesta frågeställningar - här pratar vi aktuellt brott. Att inlägg som inte berör ämnet raderas är för att tråden skall fortsätta vara läsbar.
/Moderator
Hade ET eller har JG något kriminellt ex eller liknande med pistol? Tänker på Jerzy Sarneckis uttalande om att det här skulle vara ett svartsjukadrama.
Stämmer detta så kan Bagdad Bob ha rätt - då låter det mer som ett relationsdrama som skulle rättas till, men som fick ödesdigra konsekvenser för de inblandade...
Är det dock tjejen som sköts bak i bilen så lutar jag starkt åt drogaffärer...
Tjejen låg på marken, inte i bilen. Vissa tror att det har med ett "gäng" att göra. Ska försöka luska lite mer. Alla tre var vänner så ett relationsdrama handlar det inte om.
Du kan inte din kriminologihistoria. Sarnecki var den som på 80-talet sa att, vi måste ta itu med ungdomsbrottsligheten nu i förorten, det är ett socialt problem och om det inte hejdas kommer vi att få se rasistiska toner/rasism och kanske i slutändan facism. Det räcker med tråden här för att se att han hade rätt.
Ja, det sade jag också då - gör detta mig till kriminolog eller expert inom området...? Detta kan en amöba förstå! Att det därtill kommit nästan en miljon blattar ytterligare till dessa kaosområden hjälper föga till...