2015-03-07, 18:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Frey har förvisso en högertatuering på höger arm, men polisen sade inte att det var denne som söktes. Fick inget namn av min poliskontakt av naturliga skäl.
Sedan kan det ju vara så enkelt att den personen söks "rent upplysningsvis" och inte är misstänkt för själva dådet utan mest tros besitta information.

ok. han kanske inte alls är aktuell. men kombinationen högerextrem + organiserad brottslighet brukar vara brödraskapet. och dom har väl en rätt stor avdelning där, bsk västra.
Citera
2015-03-07, 18:13
Medlem
[quote=ReedMe|52555114]
Citat:
Ursprungligen postat av soccasnurre
Detta kan dock stämma, för skotten (smällarna) som hördes kunde jag räkna till 5 - 8 i väldigt tät följd. Sen gick det ytterligare 5 - 10 sekunder, sen hördes ett skott till. Kan GM hunnit till bilen på den tiden?[/QUOTE]

Absolut. Det bör betyda att de två på marken blev skjutna innan personen i bilen.

Hörde du något fordon rivstarta efteråt?

Hörde inget fordon rivstarta efteråt, så det kan jag inte uttala mig om.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er vänligen att inte skena iväg i sidodiskussioner av typen: "När skedde ett trippelmord senast?". Det finns delforum för de flesta frågeställningar - här pratar vi aktuellt brott. Att inlägg som inte berör ämnet raderas är för att tråden skall fortsätta vara läsbar.
/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Du hörde alltså skotten? Har du pratat med polisen?

Jag hörde skotten, och nej. jag har inte talat med polisen.
Men enligt uppgifter så har ju folk hört skotten vid 05:00, jag hörde skotten vid 01:00.
Citera
2015-03-07, 18:14
Medlem
Hade ET eller har JG något kriminellt ex eller liknande med pistol? Tänker på Jerzy Sarneckis uttalande om att det här skulle vara ett svartsjukadrama.
Citera
2015-03-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Stämmer detta så kan Bagdad Bob ha rätt - då låter det mer som ett relationsdrama som skulle rättas till, men som fick ödesdigra konsekvenser för de inblandade...

Är det dock tjejen som sköts bak i bilen så lutar jag starkt åt drogaffärer...

Tjejen låg på marken, inte i bilen. Vissa tror att det har med ett "gäng" att göra. Ska försöka luska lite mer. Alla tre var vänner så ett relationsdrama handlar det inte om.
Citera
2015-03-07, 18:15
Medlem
Anusiktets avatar
Någon som var på plats vid stormningen och såg om det fanns integrationspoliser på plats för att ta hand om det hela?

Känns inte bra det där med hundar och batonger.
Citat:
U B är integrationspolis

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20427940.ab
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minimon
Nu har John fått besök av farbror blå. Står en civil bil utanför hans hus.

Ser man på, det gick fort.
Min kontakt verkar leverera ordentligt.
Citera
Medlem
Om man kikar på JGs namn på Eniro så finns det en Mikael G med telefon nummer och Jehovas Vittne som text under
Kanske inte hör hit
Senast redigerad av Nuzz 2015-03-07 kl. 18:19.
Citera
2015-03-07, 18:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husvagnen64
Du kan inte din kriminologihistoria. Sarnecki var den som på 80-talet sa att, vi måste ta itu med ungdomsbrottsligheten nu i förorten, det är ett socialt problem och om det inte hejdas kommer vi att få se rasistiska toner/rasism och kanske i slutändan facism. Det räcker med tråden här för att se att han hade rätt.

Ja, det sade jag också då - gör detta mig till kriminolog eller expert inom området...? Detta kan en amöba förstå! Att det därtill kommit nästan en miljon blattar ytterligare till dessa kaosområden hjälper föga till...
Citera
Medlem
Citat:
Joh* Schneide*?
Citera
Medlem
Citat:

Så Farbror Frej har fått besök av Farbror Blå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in