2015-03-07, 16:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Raw*ands facebook?

https://www.facebook.com/BawkaDaya?fref=hovercard

Bild på Rawand och dennes sambo:

http://tinypic.com/view.php?pic=30ac5j8&s=8#.VPsZ8uFNHMo

Ja, det är med hög säkerhet RA:s Facebook.
Citera
2015-03-07, 16:36
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Ok, då klarnar det lite.

Som jag tolkar ditt inlägg så är området i sig välbekant för offren. Men platsen i sig är inte en naturlig plats att parkera på.

Eftersom offren tycks ha kommit till platsen i bil så bör de ju som du säger haft ett ärende, är det rimligt att den de skulle träffa bor i den absoluta närheten till platsen? Det skulle förklara varför de träffas just där..

Den bör vara välbekant för alla i Uddevalla. Jehovas är en bekant lokal så vill två som inte känner varandra träffas på undanskymd men ändå central plats så är det lämpligt att komma hit.

Att de kommit för att bråka med varandra eller göra upp gammalt groll tror jag inte för då skulle inte en person ha varit kvar i bilen. Just att en är kvar får mig att tro att det rörde sig om en kort paus, om nu inte personen i bilen sov...
Citera
Medlem
Balkan-Kings avatar
Jag tror at jag har fået klar bild hur morden gik til:

2 män og 1 tjej ankommer i vit bil til brottspladsen ved sjukhuset. De 2 män sitter foran, mens tjejen sitter bak. Bilen er en Audi A3 to-dørs. De 2 män stiger ut af bilen och går ut for at "snakka litte" og "ordne affär" med en (GM) som venter ikke langt borte. Når de 2 män kommer frem til GM, da skjuter GM båda två män på stedet. Sen går han videre for at kolla bilen, en ekstrem räd tjej sitter der på baksætet, hun bliver også skjuten. Tjejen hade ikke en chans at springe væk da bilen var en 2-dørs model.

Hvad tycker ni?

EDIT: Bilen er fyrdørs ifølge flere skribenter. Stiller mig frågande hvorfor tjejen ikke flygtede væk, men total sjokkert var hon 100%.
Senast redigerad av Balkan-King 2015-03-07 kl. 16:43.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bilen är parkerad med rygg mot Jehovas vittnen och mot Uddevallahems förråd. Platsen som sådan är garanterat tom på natten. Det finns en parkeringsplats omedelbart väster om Uddevallahems förråd. Det betjänar ett hyreshus söder om garaget och parkeringen. Det gör att det är naturligt att köra in i området.

Omedelbart öster om Jehovas finns en villa och de två kropparna ligger strax söder om detta hus. Det är inte bra plats att mörda någon. Men om det är släkt i villan så är det mörkt och fint på platsen för att göra knarkaffärer.

Jag tror alltså att det rör sig om en knarkaffär, att båda bilarna parkerat vid garaget, att man gått en bit bort för att diskutera något, blivit osams och att mördaren sedan skjutit alla för att inte ha vittnen. Därför tror jag även att det är svårt att nå GM om man inte vet vem som någon av de tre kan ha köpt knark av.
Kan vara ett rån med som urartade, de tre har med sig stora summor för att köpa droger och " säljarna" vill blåsa dem.
Rånet urartar och skottlossning inleds.
Citera
2015-03-07, 16:37
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bilen är parkerad med rygg mot Jehovas vittnen och mot Uddevallahems förråd. Platsen som sådan är garanterat tom på natten. Det finns en parkeringsplats omedelbart väster om Uddevallahems förråd. Det betjänar ett hyreshus söder om garaget och parkeringen. Det gör att det är naturligt att köra in i området.

Omedelbart öster om Jehovas finns en villa och de två kropparna ligger strax söder om detta hus. Det är inte bra plats att mörda någon. Men om det är släkt i villan så är det mörkt och fint på platsen för att göra knarkaffärer.

Det skall även tilläggas att den stora parkeringen betjänar två adresser. Bävedalsvägen (det större höghuset) och Fjällvägen (det avlånga bostadshuset).

Kan vara av intresse att ha den uppdelningen givet polisens tidigare avspärrningar i området och händelsen på parkeringen någon månad tidigare.
Citera
2015-03-07, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Kvinnliga BO är då antingen Emm* Thryseliu* (19 år) eller Johann* Gillersted* (21 år).

ET stämmer
Citera
2015-03-07, 16:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King

2 män og 1 tjej ankommer i vit bil til brottspladsen ved sjukhuset. De 2 män sitter foran, mens tjejen sitter bak. Bilen er en Audi A3 to-dørs. De 2 män stiger ut af bilen och går ut for at "snakka litte" og "ordne affär" med en (GM) som venter ikke langt borte. Når de 2 män kommer frem til GM, GM skjuter båda två på stedet. Sen går han videre for at kolla bilen, en ekstrem räd tjej sitter der, hun bliver også skjuten. Tjejen hade ikke en chans at springe væk da bilen var en 2-dørs model.

Hvad tycker ni?

Låter mycket rimligt enligt mig. I så fall bör det också finnas goda förutsättningar att spåra GM genom teletrafik.
Citera
2015-03-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Kan man kalla en tjej på 19 år för 20-åring? Tänker på polisens uttalande om att alla BO är i tjugoårsåldern. Det borde ju vara JG i fall alla ska vara 20+ eftersom ET bara är 19 år, vilket jag skulle beskriva som en tonåring, snarare än tjugoåring.

Det är INTE JG, så släpp det.
Citera
2015-03-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Nån mena ju på att människan som var i bilen låg i baksätet?

Du är förmodligen den mest korkade jag stött på. Förardörren var öppen, antagligen för att föraren upptäckt gm och försökt fly men blivit avrättat strax utanför bilen.

Den dödade i baksätet hade förmodligen ingen chans att försöka fly då bilen eventuellt saknade bakdörrar och denne blev förmodligen fast i baksätet och avrättad på plats i bilen.
Citera
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:

2 män og 1 tjej ankommer i vit bil til brottspladsen ved sjukhuset. De 2 män sitter foran, mens tjejen sitter bak. Bilen er en Audi A3 to-dørs. De 2 män stiger ut af bilen och går ut for at "snakka litte" og "ordne affär" med en (GM) som venter ikke langt borte. Når de 2 män kommer frem til GM, GM skjuter båda två på stedet. Sen går han videre for at kolla bilen, en ekstrem räd tjej sitter der, hun bliver også skjuten. Tjejen hade ikke en chans at springe væk da bilen var en 2-dørs model.

Hvad tycker ni?
Låter som ett rimligt scenario. GM lämnar brottsplatsen i sin bil.
Citera
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:

2 män og 1 tjej ankommer i vit bil til brottspladsen ved sjukhuset. De 2 män sitter foran, mens tjejen sitter bak. Bilen er en Audi A3 to-dørs. De 2 män stiger ut af bilen och går ut for at "snakka litte" og "ordne affär" med en (GM) som venter ikke langt borte. Når de 2 män kommer frem til GM, GM skjuter båda två på stedet. Sen går han videre for at kolla bilen, en ekstrem räd tjej sitter der på baksætet, hun bliver også skjuten. Tjejen hade ikke en chans at springe væk da bilen var en 2-dørs model.

Hvad tycker ni?
Bilen är fyrdörrars.
Citera
2015-03-07, 16:41
Medlem
justpreciss avatar
Citat:

2 män og 1 tjej ankommer i vit bil til brottspladsen ved sjukhuset. De 2 män sitter foran, mens tjejen sitter bak. Bilen er en Audi A3 to-dørs. De 2 män stiger ut af bilen och går ut for at "snakka litte" og "ordne affär" med en (GM) som venter ikke langt borte. Når de 2 män kommer frem til GM, GM skjuter båda två på stedet. Sen går han videre for at kolla bilen, en ekstrem räd tjej sitter der på baksætet, hun bliver også skjuten. Tjejen hade ikke en chans at springe væk da bilen var en 2-dørs model.

Hvad tycker ni?

Fast bilen i detta fallet var inte en två dörrars utan hade även bakdörrar, vilket man klart och tydligt ser på bilden som har publicerats där man ser den vita Audin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in