2015-03-07, 16:24
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Polisen skickar först dit en patrull. Då upptäcker man att det ligger ytterligare två döda personer, som enligt uppgift till Bohusläningen, ska var män.

De båda döda männen ligger 10-20 meter från bilen, där en person ligger i baksätet.

Var det inte en man som låg i bilen också?
Citera
2015-03-07, 16:24
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Bra klippt, det ger en bra bild av hur brottsplatsen ser ut.

Jag saknar kännedom om Uddevalla och området för mordet, vad är det för plats?

Är det ett normalt ställe att parkera? Är det i närområdet till där BO bor och rör sig i vardagen?
Vad kan det tänkas att deras ärende var?

Bilen är parkerad med rygg mot Jehovas vittnen och mot Uddevallahems förråd. Platsen som sådan är garanterat tom på natten. Det finns en parkeringsplats omedelbart väster om Uddevallahems förråd. Det betjänar ett hyreshus söder om garaget och parkeringen. Det gör att det är naturligt att köra in i området.

Omedelbart öster om Jehovas finns en villa och de två kropparna ligger strax söder om detta hus. Det är inte bra plats att mörda någon. Men om det är släckt i villan så är det mörkt och fint på platsen för att göra knarkaffärer.

Jag tror alltså att det rör sig om en knarkaffär, att båda bilarna parkerat vid garaget, att man gått en bit bort för att diskutera något, blivit osams och att mördaren sedan skjutit alla för att inte ha vittnen. Därför tror jag även att det är svårt att nå GM om man inte vet vem som någon av de tre kan ha köpt knark av.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2015-03-07 kl. 16:41. Anledning: stavfel
Citera
2015-03-07, 16:25
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De verkar iaf haft hyss för sig tillsammans tidigare:

http://www.swedenconfidential.info/2012/07/31/elva-doms-till-fangelse-for-raggarmisshandeln-i-uddevalla/

Tack for link

"Hjemmesiden nås ikke pga. overbelastning" Mon flere tusinde flashbackere och andre er inde og læse nu.
Citera
2015-03-07, 16:27
Medlem
desammlass avatar
Mikl* Nolimit Arag*nes vilka är det som fattas
Citera
2015-03-07, 16:27
Medlem
Kan man kalla en tjej på 19 år för 20-åring? Tänker på polisens uttalande om att alla BO är i tjugoårsåldern. Det borde ju vara JG i fall alla ska vara 20+ eftersom ET bara är 19 år, vilket jag skulle beskriva som en tonåring, snarare än tjugoåring.
Citera
2015-03-07, 16:29
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nja, villans fönster mot vägen befinner sig åtminstone 20-25 meter från båda BP.

http://postimg.org/image/6vn8v0kyx/

Ok. Nu syftade jag iof på den gula villan i bakgrunden. Det var från det köksfönstret dom tog bilderna i morse på kropparna och det är max tio meter emellan.
Citera
2015-03-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenat
Är det mer tragiskt om en svensk är inblandad än om det är 3 invandrare?

Blir fan mörkrädd för all den jävla rasism som tillåts spridas bland folket.
Spelar det nån roll om det är etniska svenska eller invandrare som beter sig som svin? Skadan sker ju oavsett

För mig är alltid strukturer och brottets motiv intressanta! Vad är intressant kring ett brott annars? "2 hen sköt ihjäl 3 hen" eller vadå?

Det är är väl högst motiverat att titta på motiven bakom brutala brott av den här sorten. Är det religion, familjefejd, etniskt, knarkaffärer, personliga problem, gängrelaterat och så vidare...

Men det är lustigt att det bland er salongsbolsjeviker är rasism att tala om vilka grupper i samhället som står för merparten av alla våldtäkter på t ex oskyldiga kvinnor.

Bakom de här riktigt grova brotten ligger ofta en uppsjö av mindre brott som de aldrig är straffade för.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Kan man kalla en tjej på 19 år för 20-åring? Tänker på polisens uttalande om att alla BO är i tjugoårsåldern. Det borde ju vara JG i fall alla ska vara 20+ eftersom ET bara är 19 år, vilket jag skulle beskriva som en tonåring, snarare än tjugoåring.

20-årsåldern inkluderar även 19 år för mig.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vänligen håll er till ämnet. Jag har obegränsat med varningar på lager.
/Moderator
Citera
2015-03-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bilen är parkerad med rygg mot Jehovas vittnen och mot Uddevallahems förråd. Platsen som sådan är garanterat tom på natten. Det finns en parkeringsplats omedelbart väster om Uddevallahems förråd. Det betjänar ett hyreshus söder om garaget och parkeringen. Det gör att det är naturligt att köra in i området.

Omedelbart öster om Jehovas finns en villa och de två kropparna ligger strax söder om detta hus. Det är inte bra plats att mörda någon. Men om det är släkt i villan så är det mörkt och fint på platsen för att göra knarkaffärer.

Jag tror alltså att det rör sig om en knarkaffär, att båda bilarna parkerat vid garaget, att man gått en bit bort för att diskutera något, blivit osams och att mördaren sedan skjutit alla för att inte ha vittnen. Därför tror jag även att det är svårt att nå GM om man inte vet vem som någon av de tre kan ha köpt knark av.

Ok, då klarnar det lite.

Som jag tolkar ditt inlägg så är området i sig välbekant för offren. Men platsen i sig är inte en naturlig plats att parkera på.

Eftersom offren tycks ha kommit till platsen i bil så bör de ju som du säger haft ett ärende, är det rimligt att den de skulle träffa bor i den absoluta närheten till platsen? Det skulle förklara varför de träffas just där..
Citera
2015-03-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Förardörren var öppen. Vad är det du inte begriper?

Nån mena ju på att människan som var i bilen låg i baksätet?
Citera
2015-03-07, 16:34
Medlem
Raw*ands facebook?

https://www.facebook.com/BawkaDaya?fref=hovercard

Bild på Rawand och dennes sambo:

http://tinypic.com/view.php?pic=30ac5j8&s=8#.VPsZ8uFNHMo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto