2015-03-07, 15:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Vi kan nog konstatera att det, baserat på den text du citerar, är stor chans att det handlar om Farrajs svenska sambo.

Vad heter den som skrev texten du citerade?

Jag lutar mer åt EA:s svenska sambo, än AF:s.
Citera
2015-03-07, 15:45
Medlem
Det hela känns skumt om man ska tro att den döda i bilen var en man och att det handlade om en affärsuppgörelse som gått snett. Känns det rimligt att den den manliga bo lämnat sin polare i bilen och tagit med sig sin flickvän/sambo för affärer??
Citera
2015-03-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag lutar mer åt EA:s svenska sambo, än AF:s.
Tråden rusar snabbt så jag hann inte läsa kommentarerna. Tack för svar.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, med tanke på läget får jag känslan av att det är ytterst planerat. Många flyktvägar i alla riktningar. Tror på en knarkaffär som gått oerhört fel, eller avslut på tidigare och misslyckade affärer. Kan tänkas att det är tjejen i bilen och bara med som sällskap...

Mötet är såklart planerat men morden behöver inte vara det. Gissar att polisen kollar mobiltrafiken i området senaste dygnet.
Citera
Medlem
Min teori är så här . Alla 4 är i bilen GM har vapen först skjuter han en i bilen sedan de 2 försöker rymma så går GM ute och skjuter båda två .
Citera
2015-03-07, 15:47
Medlem
var bildörrarna på audin öppna eller stängda på brottsplatsen?
Citera
2015-03-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Min teori är så här . Alla 4 är i bilen GM har vapen först skjuter han en i bilen sedan de 2 försöker rymma så går GM ute och skjuter båda två .

Det faller på att det är jävligt svårt att skjuta ihjäl två stycken som flyr sådär effektivt och att ena döda till synes blivit skjuten framifrån,
Citera
2015-03-07, 15:48
Medlem
SniffarSomLassies avatar
Kan den andra döda möjligtvis vara alaa's kompis/kompanjon franco (fransisco)?
Citera
2015-03-07, 15:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0E
Kom igen nu, du vet mycket väl nyttan med att länka ett inlägg Det kan leda till att någon tillför mer etcetera. Om du vägrar så kan du väl åtminstone ta en skärmdump och lägga upp. Ja, en omaskad då såklart.

https://www.facebook.com/mikl*.arag*nes = o

Min gissning, mannen som syns springa förbi avspärrningarna, Dar* H*med =a
Kompis med AF

http://www.fildirekt.se/dl/1425803008.jpg
Senast redigerad av henkess 2015-03-07 kl. 15:54.
Citera
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Men används inte politi-bilarna enbart för att frakta döingar vars dödsorsak är så oklart (eller uppenbart) att transporten då går raka vägen till rättsmedicinen? (jag är inte så insatt på detta, skall väl sägas)

Bårbilar används även vid transport av tex sjuka som avlidit i hemmet (min man tex hämtades med bårbil då cancern tog hans liv) som körs direkt till kylrum om dödsorsaken är känd transporten är då beställd av tex palliativa teamet (sjukvården) eller av anhöriga via begravningsbyrån (dessa sköter dock ofta sina egna transporter).

"Polititransport" som polisen beställer vid tex olyckor, brott/misstänkta brott eller lik i mycket dåligt skick går dock direkt till RM och körs normalt med bårbil.

Samma fordon, olika beställare/arbetsuppgift.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Är det han som är bilägaren

https://m.facebook.com/alfredo.azizi?fref=ts
En PM-fågel viskade i mitt öra att det kan vara en R*w*nd med samma efternamn.
Citera
2015-03-07, 15:50
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, med tanke på läget får jag känslan av att det är ytterst planerat. Många flyktvägar i alla riktningar. Tror på en knarkaffär som gått oerhört fel, eller avslut på tidigare och misslyckade affärer. Kan tänkas att det är tjejen i bilen och bara med som sällskap...

Knarkaffär kan jag tänka mig, men inte ett planerat mord.

Det finns för mycket som talar mot det.

Mordplatsen ligger mindre än 30 meter från ett bostadshus, som i sin tur ligger på en höjd. Man måste vara bra pantad om man väljer ett sådant ställe med vittnen på parkettplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in