2015-03-07, 15:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Vad hade Troian väntat sig? Det är knappast betyget MVG i svenska ( inte ens svenska som andra språk) dessa personer innehar. Sedan att de vill kopiera "bad boys from the west coast" är ji ungen nyhet heller.

Anledningen till min post var inte att vi skulle dissikera den rent lingvistiskt, men att själva innehållet kanske tillför något till tråden. Bland annat det om att kvinnan var flickvän till en av de två männen (i och för sig att vänta), och den efterföljande kommentaren om Alaa ska vila i frid.
Citera
2015-03-07, 15:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Menar du Ahme* Azi* eller Radwa* Azi*?

Sorry, R..
Citera
2015-03-07, 15:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Om han nu lägger upp det offentligt förstår jag inte varför du inte länkar?

Mvh

Eftersom jag inte vet vad den som postar det har för koppling till det hela kändes det onödigt att länka.
Citera
2015-03-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sett på Facebook:

Förstår inte riktigt, är personen själv inblandad i samma konflikt tro? Snacket om eliminera mig osv..
Citera
2015-03-07, 15:38
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Panorama över BP:

http://postimg.org/image/6vn8v0kyx/

Några snabba reflexioner:

Platsen och omständigheterna känns inte rätt för två typer skeenden.

1. En form av överenskommen uppgörelse – ”ses där och då, så gör vi upp”. Varför skulle en sitta kvar i bilen?

2. En från början planerad avrättning. Platsen ligger visserligen avsides, men det finns några bostadshus runtomkring.

Tror mer på ett improviserat händelseförlopp, där platsen valts för ett snabbt möte bara för att den ligger lite avsides.

Ser man till hur bilen är parkerad så har den kommit från Fjällvägen (den står lite snett in mot huset, såsom p-rutorna är målade). Fjällvägen leder direkt till den centrala motorleden: 44:an. Åker man sträckan med Google så ser man att platsen är den första som är lite skyddad, tidigare har det varit ganska öppet och parkeringsplatser runtomkring.

Audin anländer.

Den andra bilen parkerar i närheten.

Två BO kliver ut. Rimligtvis två män. Kvinnan sitter kvar i baksätet.

De två BO går, tillsammans med GM, bort från den vita bilen, i skymundan. Någon slags överläggning/deal.

(Kollar man husväggens sträckning från Audin till platsen där de två kropparna återfanns, är det högst tveksam om man från bilen kan se vad som händer. Speciellt på natten.)

Bråk uppstår på platsen. De två skjuts.

BO i bilen vet inte vad som händer, ser inte heller det som sker. Sitter kvar.

GM återvänder - skjuter tjejen i bilen. Drar.

En magkänsla bara.

Nja, med tanke på läget får jag känslan av att det är ytterst planerat. Många flyktvägar i alla riktningar. Tror på en knarkaffär som gått oerhört fel, eller avslut på tidigare och misslyckade affärer. Kan tänkas att det är tjejen i bilen och bara med som sällskap...
Citera
2015-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag såg det nu. Hittade dock ingen annan referens till att det ska vara en man som joggaren hittade i bilen. Får vänta och se.

Såg även någon av grannarna som trodde ett av offren på marken var en kvinna. Tror det var i Aftonbladet.
Citera
2015-03-07, 15:40
Medlem
J0Es avatar
Citat:
Sett på Facebook:

Citat:
Eftersom jag inte vet vad den som postar det har för koppling till det hela kändes det onödigt att länka.

Kom igen nu, du vet mycket väl nyttan med att länka ett inlägg Det kan leda till att någon tillför mer etcetera. Om du vägrar så kan du väl åtminstone ta en skärmdump och lägga upp. Ja, en omaskad då såklart.
Citera
2015-03-07, 15:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Okay, det er tilstrikkælig længe efter mordet at facebook-skribenten sandsynligvis har listet ut at Fara* og hans flickvän er 2 af de døde. Er det korrekt forstået?

Av inlägget att läsa drar i alla fall inte jag den slutsatsen. Men den ene ska ju vara AF, om man väljer att tro på efterföljande kommentar. Dock inte säker på att kvinnan behöver vara AF:s flickvän (JG), kan ju också vara den andre (RA:s?) flickvän (ET). Mer tyder på att bilen har koppling till RA, snarare än till AF. Det kanske något mer talar för att kvinnan i bilen är flickvän till RA.

Dessutom har flera i tråden sagt att JG lever.
Citera
2015-03-07, 15:42
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Sett på Facebook:

Citat:
Skiter i hur fucking ofäntlig jag än är ... Men de räcker fucking nuu ..... se te o ta ďöd på mig om du känner dig hotat ..... jaģ vill du ni ska hitta mig eliminera mig hoppas jag ni gör !!!! stoooorm kommer !!!! Grinat 2 timmar soma aĺrig förr .!!! .... rip dom två stösrta hjärtan i väst . Broďern hade älsķad att ta hämď...iaf för hans flicķvän som dog i samma veva !!!!
...väst kusst ställ er fucking upppp !!!!!!!!

Jag hatar verkligen ungdomar som lever i tron att de kommer från något obskyrt ghetto i USA där de har fått kämpa hela livet. Måste den här typen av fånar slänga sig med meningar som "väst kusst ställ er fucking upppp !!!!!!!!"?? Ni bor för fan i SVERIGE!!

Hur sorgligt efterbliven får man vara?? Pinsamt är ju bara förnamnet
Senast redigerad av rootbit 2015-03-07 kl. 15:48.
Citera
2015-03-07, 15:43
Medlem
Citat:
Sett på Facebook:
Vi kan nog konstatera att det, baserat på den text du citerar, är stor chans att det handlar om Farrajs svenska sambo.

Vad heter den som skrev texten du citerade?
Citera
Medlem
Är det han som är bilägaren

https://m.facebook.com/alfredo.azizi?fref=ts
Citera
Bannlyst
Citat:
Trist att du ska behöva ansvara för vad han publicerar offentligt.
Om inte du vet kopplingen, kanske någon annan skulle veta...om de nara fick chansen att läsa det.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in