2015-03-07, 14:57
Medlem
Jag sov inatt så där var vaken när NHL började kl 01.00
Jag var uppe till kl 04.00 har inte hört automatvapen eller fyrverkeri
Bor ca 1 km från brottsplatsen

Tror att vapnet som användes har inte varit så Högljud.
Citera
2015-03-07, 14:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Uddevalla är inte vischan. Det finns bild på att politivagnar (likbilar) står klara för ilastning.
En ambulans hämtar aldrig en död människa.
Jodå - ambulansen hämtar också döda människor. Jag har själv haft anhörig som hämtats med just ambulans - och två vänner som kördes med ambulansen trots att de var konstaterat döda ..

När vi bad om att få behålla de döda i hemmet en stund - då kom däremot likbilen och hämtade senare.
Citera
2015-03-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Jag sov inatt så där var vaken när NHL började kl 01.00
Jag var uppe till kl 04.00 har inte hört automatvapen eller fyrverkeri
Bor ca 1 km från brottsplatsen

Tror att vapnet som användes har inte varit så Högljud.

Kan ju bero på riktning och terräng. Har du en massa hus och kullar mellan ditt hus och brottsplatsen? Eller har du hög volym när du kollar på tv?
Citera
2015-03-07, 15:00
Medlem
Film när de försöker komma förbi avspärrningarna och som vanligt har aftonbladet maskerat de som försöker komma förbi:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20429917.ab
Citera
2015-03-07, 15:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Kan ju bero på riktning och terräng. Har du en massa hus och kullar mellan ditt hus och brottsplatsen? Eller har du hög volym när du kollar på tv?
Instämmer där. En kilometer på landet utan direkt bebyggelse emellan så hör du smällarna .. Är det skog, kupering eller hus som blockerar ljudet så är en kilometer långt...
Citera
2015-03-07, 15:01
Medlem
stolsittarens avatar
Men fan va sjukt! Detta är circus 50 meter ifrån min gymnasielägenhet som jag flyttade ut för ett år sedan. Jag hoppas och önskar verkligen att detta inte är fallet. Men det luktar verkligen någon sorts familjedrama/heder med österländskt ursprung över det här. Det lär ju inte släcka den rasfientlighet som redan existerar i Uddevalla..
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Ingen vet egentligen mer än att man hittat tre döda personer, vilka det är är ännu okänt. Det hördes tydligen skott i området vid tre-fyra tillfällen mellan 01:00 och 05:00.

Oroliga anhöriga har försökt tas sig fram till de döda.

För övrigt än det väldigt många som vädrar sina fördomar.
På filmen som Aftonbladet lagt ut är det många svarthåriga huven som försöker ta sig fram, man ser det fast bilderna är pixlade. Att det rör sig om hetsiga, aggressiva personer tyder också på att det kan vara invandrare. De "skriker" och är "upprörda".
Citera
Medlem
DonBaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Enligt något vittne i expressen så lär skjutningen ha inträffat vid fem tiden på morgonen
Citera
2015-03-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Kan någon förklara detta som om tråden inte vore 57 sidor och absurt rörig.

Här är en neutral sammanfattning som endast baseras på vad som är känt hittills. Säg gärna till om jag missat nån konkret stor punkt så att det kan redigeras in i detta inlägg.

- Flera skott och en bil som snabbt åkt från platsen har hörts under natten.

- Joggare upptäckte en kropp i en bil och larmade sedan polis som även konstaterade att ytterligare två kroppar fanns i närheten.

- Bilen som är aktuell i detta fall ÄR en vit Audi och inget annat, bild --> http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20429549/394/thirteenByNine/9fdcccf6c60eb/tipsa2.JPG

- Polisen bekräftar att att ett av BO är en kvinna.

- Alla BO uppges vara runt 20 år/i 20:års åldern.

- Flera människor som uppges vara relaterade till misstänkta BO har försökt att enligt egen utsago ta sig in på det stora polisavspärrade området för att få bekräftelse på om det är deras anhöriga som är BO eller inte.

- Polisen har hindrat dem från att göra detta då det kan förstöra bevismaterial.

- Ambulanser eller likbilar har setts åka från platsen med något/några av liken. (vilket av dessa fordon det rör sig om är inte helt klart)

- Uppgifter om att annhöriga eller andra människor har blockerat vägar i området har framkommit men om dessa uppgifter stämmer eller inte vet man inte i skrivande stund.

- Inga fasta uppgifter på vilka BO är har kommit fram i skrivande stund.
Citera
2015-03-07, 15:04
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå - ambulansen hämtar också döda människor. Jag har själv haft anhörig som hämtats med just ambulans - och två vänner som kördes med ambulansen trots att de var konstaterat döda ..

När vi bad om att få behålla de döda i hemmet en stund - då kom däremot likbilen och hämtade senare.
Men används inte politi-bilarna enbart för att frakta döingar vars dödsorsak är så oklart (eller uppenbart) att transporten då går raka vägen till rättsmedicinen? (jag är inte så insatt på detta, skall väl sägas)
Citera
2015-03-07, 15:06
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammedpolis
BO:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204366298216393&set=a.16261700529 74.126679.1198206961&type=1&theater

Vita skor...
Citera
2015-03-07, 15:06
Medlem
FUP-12s avatar
Panorama över BP:

http://postimg.org/image/6vn8v0kyx/

Några snabba reflexioner:

Platsen och omständigheterna känns inte rätt för två typer skeenden.

1. En form av överenskommen uppgörelse – ”ses där och då, så gör vi upp”. Varför skulle en sitta kvar i bilen?

2. En från början planerad avrättning. Platsen ligger visserligen avsides, men det finns några bostadshus runtomkring.

Tror mer på ett improviserat händelseförlopp, där platsen valts för ett snabbt möte bara för att den ligger lite avsides.

Ser man till hur bilen är parkerad så har den kommit från Fjällvägen (den står lite snett in mot huset, såsom p-rutorna är målade). Fjällvägen leder direkt till den centrala motorleden: 44:an. Åker man sträckan med Google så ser man att platsen är den första som är lite skyddad, tidigare har det varit ganska öppet och parkeringsplatser runtomkring.

Audin anländer.

Den andra bilen parkerar i närheten.

Två BO kliver ut. Rimligtvis två män. Kvinnan sitter kvar i baksätet.

De två BO går, tillsammans med GM, bort från den vita bilen, i skymundan. Någon slags överläggning/deal.

(Kollar man husväggens sträckning från Audin till platsen där de två kropparna återfanns, är det högst tveksam om man från bilen kan se vad som händer. Speciellt på natten.)

Bråk uppstår på platsen. De två skjuts.

BO i bilen vet inte vad som händer, ser inte heller det som sker. Sitter kvar.

GM återvänder - skjuter tjejen i bilen. Drar.

En magkänsla bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in