2015-03-07, 12:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Kan du förklara närmare, vad händer när man kommer till en annan dimension? Är det en slgas tidsresa eller?

Jag tror du redan är i en helt annan dimension så det är nog bättre att du berättar för oss...
Citera
2015-03-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Kan du förklara närmare, vad händer när man kommer till en annan dimension? Är det en slgas tidsresa eller?
Nej, för ingen vet hur det funkar. Dock skulle jag säga att du troligen inte kan flytta din kropp dit. Lite som att du inte kan bli en del av etern. Dvs stället där alla radiovågor finns. Så som samtalen till mobilen.
Citera
2015-03-07, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror du redan är i en helt annan dimension så det är nog bättre att du berättar för oss...
Hur skulle jag kunna vara det? Jag pratar ju med dig nu, då måste vi väl vara på samma dimenstion, eller kan man kommunicera mellan dimenstionerna?
Citera
2015-03-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ge upp nån gång...

Ljusår är en längdenhet som används inom astronomin. Ett ljusår är den sträcka som en ljusstråle färdas i vakuum under ett år.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ljusår

Eller som du själv skrev, ljusår är den sträcka som ljuset hinner på ett år.
Det är alltså varken ett mått på tid eller hastighet, även om dessa är komponenter i uträknadet av ett ljusår.

Och för att svara på ditt inlägg om tidsresor. Visst är det teoretiskt möjligt att färdas framåt i tiden (alltså i högre hastighet än tiden rör sig hos oss normalt), men i praktiken är vi inte ens i närheten av att komma i närheten av att nästan vara i närheten av att kunna fördas till svarta hål eller färdas i ljusets hastighet. Och, som jag skrev, att färdas bakåt i tiden (vilket var vad vi diskuterade) är ännu längre bort, om det ens är möjligt..
Kolla mitt inlägg (FB) Hur kan man tro på utomjordingar?
Som jag skrev, ja det är ett längdmått. Men det är faktiskt både ett mått på tid och längd.
Vet du sträckan så vet du tiden det tar för ljuset.

Dessutom så "räknar man inte ut" ett ljusår. Du vet redan ljushastigheten, samt längden.
Man "räknar ut" lika lite som man räknar ut hur lång en meter är.
Men då du verkar vara för trög för att fatta vad jag menar. Så verkar det inte vara någon mening att förklara mera.

Det är inte bara teoretiskt möjligt att färdas framåt i tiden. Du gör det hela tiden, då du tex åker i ett flygplan eller så. Men effekten är väldigt liten. Dock är den praktisk och inte teoretisk.
Citera
2015-03-07, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, för ingen vet hur det funkar. Dock skulle jag säga att du troligen inte kan flytta din kropp dit. Lite som att du inte kan bli en del av etern. Dvs stället där alla radiovågor finns. Så som samtalen till mobilen.
Om du inte vet hur det funkar, hur kan du veta att det är dimensioner?
Citera
2015-03-07, 13:59
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone

Etern är ett osolet begrepp som inte har relevans och radiovågorna befinner sig runt omkring oss inte i någon etern!

Vad har eventuella dimensioner har med huruvida man kan tro på utomjordingar eller inte!
Citera
2015-03-07, 14:07
Medlem
De säger ju att de skådar bakåt i tiden när de studerar ljus i universum. Är det då möjligt att fjärrskåda jorden tillbaka i tiden om man har en tillräckligt avancerad utrustning?

Att skåda framåt i tiden stör ju ut mitt tänkande lite. Som jag ser det så existerar framtiden i en slags kvantposition med oändligt med olika utfall och skulle vi välja att observera den nu så bryter vi vågfuktionen och skapar ett deterministisk universum.

Detta skulle säkert status quo-människorna gilla dock, typ makthavarna
Citera
2015-03-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Etern är ett osolet begrepp som inte har relevans och radiovågorna befinner sig runt omkring oss inte i någon etern!

Vad har eventuella dimensioner har med huruvida man kan tro på utomjordingar eller inte!

Varför skulle Einsten ha haft rätt när alla andra tvingats omvärdera?
Citera
2015-03-07, 14:11
Medlem
Spiritualitys avatar
Det finns en triljon galaxer - en procent av dessa har säkert samma förutsättningar som vårt, men jag tror att 'utomjordingar' och 'annat liv' ute i universum ser ut precis som vi eftersom att detta är de perfekta omständigheterna för liv, naturen ser ut precis som vår, klimatet är precis som vårt och de har hjärta, lungor, två ögon och en hjärna precis som vi.

Det skulle inte förvåna mig om dessa också ser ut, precis som vi.
Citera
2015-03-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Det finns en triljon galaxer - en procent av dessa har säkert samma förutsättningar som vårt, men jag tror att 'utomjordingar' och 'annat liv' ute i universum ser ut precis som vi eftersom att detta är de perfekta omständigheterna för liv, naturen ser ut precis som vår, klimatet är precis som vårt och de har hjärta, lungor, två ögon och en hjärna precis som vi.

Det skulle inte förvåna mig om dessa också ser ut, precis som vi.

Hur vet du att detta är de perfekta förutsättningarna? Detta är kan bara en variant av oändliga varianter av liv och där liv uppstår så finns där intelligens. Liv är egentligen intelligens kanske? The ghost in the machine.
Citera
2015-03-07, 14:20
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Hur vet du att detta är de perfekta förutsättningarna? Detta är kan bara en variant av oändliga varianter av liv och där liv uppstår så finns där intelligens. Liv är egentligen intelligens kanske? The ghost in the machine.

Universums krafter har skapat dessa omständigheterna för liv, och när omständigheterna är perfekta för liv att börja utvecklas så har rätt koncept kommit till existens och detta konceptet kopieras säkerligen istället för ett nyskapande koncept i olika hörn av universum.

Jag tror att dessa förutsättningarna är de enda som existerar för varelser av ett medvetande. Vi är universum, och vi finns säkert på många platser i universum. Universums existens är intelligensen över allt.
Citera
2015-03-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Universums krafter har skapat dessa omständigheterna för liv, och när omständigheterna är perfekta för liv att börja utvecklas så har rätt koncept kommit till existens och detta konceptet kopieras säkerligen istället för ett nyskapande koncept i olika hörn av universum.

Jag tror att dessa förutsättningarna är de enda som existerar för varelser av ett medvetande. Vi är universum, och vi finns säkert på många platser i universum. Universums existens är intelligensen över allt.

Jag tror man ska akta sig för att göra antagande på universum. Kanske är hela universum liv och en intelligens som reproducerar sig själv genom oss t.ex.

Den reproducerar kanske sig själv med oändliga utfall där grundbulten är intelligens och där varje intelligens igår som en pusselbit i helheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in