2015-03-07, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Kanske inte så troligt men det kan vara någon av de här:

Tre män misshandlade av folksamling (Uddevalla)
Kan dessa 2 tillhöra "gänget" i Uddevalla, verkar vara mycket ta med sig seder från hemlandet. Tråkigt när de "tar över" städer som tack för att de slipper sina krig...
http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.3820957-tva-man-atalade-for-ran-och-hot

Är de släktingar/eller från samma gäng förstår man att de inte bryr sig om Polisens avspärrningar, men var det bara att de ville samlas runt liken som de gör i mellanöstern eller var de på väg att sabotera brottsutredningen som var deras mål?
Citera
2015-03-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Nej finns knappt syrianer i Jordanien, det är skillnad på "syrianer" och "syrier".

Eh jo det vet jag.
Men nog finns det syrianer i Jordanien.

Nu har iofs en av de som pekas ut som BO Medborgarskap i Jordanien enligt uppgift och hur många syrianer som har det har jag ingen aning om.
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-03-07 kl. 12:58.
Citera
Medlem
Någon som vet vad det är för bilmodell? Man borde ju kunna ta en titt på presumtiva BO:s föräldrar på ratsit och se om någon av dem äger en sådan bil.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Nej finns knappt syrianer i Jordanien, det är skillnad på "syrianer" och "syrier".

Assyrier/syrianer (ibland även kaldéer; syriska: ܐܬܘܪܝܐ ܣܘܪܝܝܐ, Āṯūrāyē Sūryāyē) är en kristen etnisk folkgrupp som delar gemensam kultur, religion, ursprung och talar en variant av arameiska. De är ursprungligen från Irak, Turkiet, Iran, Syrien och Libanon. På senare tid har många av dem flytt till USA, Kanada, Australien, Ryssland, Jordanien och till Europa;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Assyrier/syrianer

Religion
Mer än 90% av Jordaniens befolkning är sunnimuslimer. Islam är den etablerade religionen och dess institutioner får statligt stöd. Den jordanska konstitutionen från 1952 kräver att kungen och hans efterföljare måste vara muslimer och söner till muslimska föräldrar. Religiösa minoriteter inkluderar kristna av olika grupperingar, ett fåtal shiamuslimer och ännu färre personer av andra religioner.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jordanien

Det finns med andra ord assyrier/syrianer i Jordanien.
Citera
Medlem
Jag tror det är Morat han är extrem muslim. Många vet att han gillar ISIS då han postar många facebook länkar. Tror han ligger bakom detta. Kurder är offer
Citera
2015-03-07, 12:57
Medlem
Krakems avatar
Polisen kallar in förstärkningar:

http://www.friatider.se/mordplatsen-i-uddevalla-stormade

3-4 stormningsförsök redan av MÖ-apor och som någon påpekade kan det vara en konvoj av BMWs och mercor på väg utifrån
Citera
2015-03-07, 12:58
Medlem
Sven Erik Alhem har kommenterat fallet

Citat:
– Det är synnerligen spektakulära omständigheter. Att man hittar en person, till och med i en bil, är inte ovanligt. Men att man hittar tre på det här sättet har jag aldrig hört talas om
Citat:
– Det är helt rätt att inleda förundersökning om mord även om man inte är säker på att den misstanken är välgrundad, säger han
Citat:
Han nämner också att det finns en liten chans att de avlidna kan ha dött en naturlig död, men ser det som mycket osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Jag tror det är Morat han är extrem muslim. Många vet att han gillar ISIS då han postar många facebook länkar. Tror han ligger bakom detta. Kurder är offer

Morat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Varför griper inte bara polisen dessa "idioter"? Det måste väl finnas något lagrum att hänvisa till när någon obehörig med våld försöker bereda sig tillträde till en brottsplats? De kan ju förstöra bevis!
Polisen borde definitivt att gripa dem. Det är definitivt ett brott som de begår, kan inte tänka mig att det är lagligt att förhindra en polisundersökning på detta vis.
Citera
2015-03-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Assyrier/syrianer (ibland även kaldéer; syriska: ܐܬܘܪܝܐ ܣܘܪܝܝܐ, Āṯūrāyē Sūryāyē) är en kristen etnisk folkgrupp som delar gemensam kultur, religion, ursprung och talar en variant av arameiska. De är ursprungligen från Irak, Turkiet, Iran, Syrien och Libanon. På senare tid har många av dem flytt till USA, Kanada, Australien, Ryssland, Jordanien och till Europa;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Assyrier/syrianer

Religion
Mer än 90% av Jordaniens befolkning är sunnimuslimer. Islam är den etablerade religionen och dess institutioner får statligt stöd. Den jordanska konstitutionen från 1952 kräver att kungen och hans efterföljare måste vara muslimer och söner till muslimska föräldrar. Religiösa minoriteter inkluderar kristna av olika grupperingar, ett fåtal shiamuslimer och ännu färre personer av andra religioner.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jordanien

Det finns med andra ord assyrier/syrianer i Jordanien.

Men han skulle väl knappast haft jordansk medborgarskap om hans familj nyligen migrerat dit.

Någon gissade på att Ala* skulle varit palestinier. Det ställer jag mig till tveksam till då jag tror att väldigt få palestinska flyktingar lyckats skaffa sig medborgarskap i de grannländer de flytt till.
Citera
2015-03-07, 12:59
Medlem
jugbandbluess avatar
ni kan nog glömma hedersteorin. det är syrianer inblandade vilket höjer sannolikheten för gängrelaterat mord och sänker den för hedersmord. det finns väldigt mycket kriminalitet i de assyrisk-kristna leden, men inget blint hat mot flickvänner av andra kristna denominationer.
Citera
2015-03-07, 13:00
Medlem
Hörde att det rörde sig om en kvinna väldigt ung, född 97..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in