2015-03-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xoxxooxo
Det kanske är en synvilla men tycker ni inte att de pixlade personerna ser små/korta ut? Bild Jämför med brunnslocket t.ex.
jämför överkropp med underkropp, jag tror personen ligger i fosterställning.
Citera
2015-03-07, 10:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
– Det lät som smällare, vi trodde inte att det var skott. Sedan åkte en bil iväg i hög hastighet, säger han.

Låter inte som ett familjedrama då utan att mördaren kommit undan.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
GP har uppdaterat nu

Citat:
Det var två som låg tio meter från bilen, och en som låg i baksätet. Det var tre yngre män
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Vita skor och för bleka jeans får mig osökt att tänka på nyinflyttad.
Nog ser det ut som ett barn som är övertäckt, men kan ju också vara en kvinna i fosterställning.

Ska man tro att den som är skjuten i baksätet på bilen sköts först och att dessa två sedan försökte fly? Förare+passagerare rusar ut ur bilen och börjar springa för att sedan bli nedskjutna?
Citera
2015-03-07, 10:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Låter inte som ett familjedrama då utan att mördaren kommit undan.
Samt det faktum att ingen av de tre stod som ägare till bilen. Sannolikt stulen då...
Citera
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Så det är både kvinnor och män..
Eller pojkar flickor...

Jag misstänker att det inte finns någon logik bakom tänket med en familjetragedi/utökat självmord, men är det inte rätt ovanligt att man gör det i en bil någon annan äger? Och vid den tiden på dygnet(om uppgifterna om 5-tiden stämmer).
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeyoteUgly
Ojvoj.

Eftersom vi jobbar med grundlösa spekulationer så lanserar jag händelseförloppet:
Man, fru och ett barn. Mannen tvingar ut sin familj utanför bilen och dödar dem pga något astöntigt som att ekonomin är i botten eller att kvinnan har legat runt lite. Något superstörigt som ofta sätter igång ett händelseförlopp där karlsloken i familjen får en knäpp.

Efter familjen avrättats sätter han sig i bilen och suger på en revolvermynning.

Ser mer ut som om det är en man som ligger ner med vita skor, lite typisk babbeklädsel.
Citera
2015-03-07, 10:08
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xoxxooxo
Det kanske är en synvilla men tycker ni inte att de pixlade personerna ser små/korta ut? Bild Jämför med brunnslocket t.ex.

Min analys med brunnslocket som referensobjekt är att vi har ett lik på runt 160cm i längd. Så en ungdom eller en kvinna närmst i bild?
Citera
Medlem
Citat:
Vad som gör att polisen misstänker mord är i första hand omständigheterna. Några detaljer kring hur personerna har dött vill polisen inte lämna ännu.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2649699-misstankt-trippelmord-under-morgonen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Min analys med brunnslocket som referensobjekt är att vi har ett lik på runt 160cm i längd. Så en ungdom eller en kvinna närmst i bild?
Läs!
Citera
2015-03-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KochK
jämför överkropp med underkropp, jag tror personen ligger i fosterställning.

Man ser nu på den andra bilden från facebook att den ena personen ligger i fosterställning och den andra raklång.
Citera
2015-03-07, 10:10
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
En till bild från platsen.

Vita skor på liket som inte är övertäckt. 95% sannolikhet att det är en invandrare isf enligt min analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in