Citat:
Ursprungligen postat av
Mezzanine87
Utan att läsa svaren, visste jag vad som skulle komma från vissa. Tradigt.
Jag tycker det är en jättebra fråga att slänga ut och just sådana frågor som behövs för att komma framåt. Förståelse och acceptans ser jag som det centrala för att ett mångkulturellt samhälle ska fungera. Det måste ske från båda håll dock.
Likväl som muslimer kan känna sig missförstådda och diskriminerade av "svenskar" känner sig många svenskar diskriminerade av muslimer.
För att slå hål på konstruktioner och föreställningar om varandra så behövs sådana frågor och en vilja.
Har dock inte något handfast förslag att komma med just nu, men ska fundera på det..
Sverige kommer förbli mångkulturellt, så lika bra att göra det bästa av saken och främja trivsel.
Mmm och Mona Walter sträckte ut sin hand för 2000:e gången för bara en kort tid sedan. Det finns ingen ömsesidig förståelse, allt handlar om att vi ska underkasta oss dom. Desto färre konstruktioner och föreställningar man får om Islam, desto mer ogillar man muslimer. Muslimerna kan vara glada över att så många väljer att svälja fördomarna som kommer fram i media osv. Annars skulle inte deras vistelse vara så trevlig som den trots allt är.
Det finns inga muslimer som villigt skulle kommentera hela Islams lära, allt de kommer att peka på är de första verserna i koranen. Om man senare hänvisar till resten av koranens böcker(dvs över 1000 år gamla tolkningar) så skulle de säga att det är en tolkningsfråga, problemet är dock att deras imamer tolkar texterna utifrån samma böcker. De muslimer som inte lyssnar till Mohammeds ord och går i hans fotspår är inte muslimer, då Mohammed är ofelbar.
Islam är en religion som bygger på hat, hat mot alla som inte underkastar sig Allah och Mohammed hans profet. Kvinnan är mannens ägodel och lika värd som en hund, åsna eller ett svin. Nu går inte alla muslimer i Mohammeds fotspår, men religionen i sig lär människor att hata alla människor förutom muslimer. Det är helt enkelt inte ok att undvika den här religionens mer destruktiva effekter och vi ska definitivt inte tillåta koranskolor. Koranen med tillhörande texter får mein kampf att bli barnvänlig.