2015-03-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IslamicAge
Det är inget fel att odla skägg. Jag ser inget fel i det här heller. Varför är det dåligt att polisen blir respekterade? Det är den här anpassningen jag talar om, att alla blir ett och att det ska komma från båda hållen.
Nä kanske inte om man är pensionär. Men som 11-åring är det fan osunt....
Måste vara något med era gener och hormoner som är i obalans.
Det underliga är att trots att ni fått smaka på friheten - så vill ni omedelbart tillbaka till förtrycket och underkastelsen. Begriper inte detta svagsinta strävandet efter en gud som i alla lägen säger åt en vad man ska göra. Känns sååå 1000-talet. Släpp Koranen och kom in i matchen, vi lever på 2000-talet.
/
Citera
2015-03-06, 14:42
Medlem
det enda som islam kommer att tillföra sverige är ett inbördes krig innom snar framtid..där svenskar och muslimer slåss om län och komuner trevligt elr hur?
Citera
2015-03-06, 14:57
Medlem
Mezzanine87s avatar
Citat:
Svenskar behöver bättre förstå sig på Islam för att undvika missförstånd på arbetsplatser, i världspolitiken osv. Man är alltid välkommen till alla moskéer för att få lära sig mer.

Om man ser det från en svensk sida som är helt omedveten och okunnig om islam och muslimer, hur kan vi lära er och andra svenskar bättre om islam? Hur når vi ut till er?

Utan att läsa svaren, visste jag vad som skulle komma från vissa. Tradigt.
Jag tycker det är en jättebra fråga att slänga ut och just sådana frågor som behövs för att komma framåt. Förståelse och acceptans ser jag som det centrala för att ett mångkulturellt samhälle ska fungera. Det måste ske från båda håll dock.
Likväl som muslimer kan känna sig missförstådda och diskriminerade av "svenskar" känner sig många svenskar diskriminerade av muslimer.
För att slå hål på konstruktioner och föreställningar om varandra så behövs sådana frågor och en vilja.
Har dock inte något handfast förslag att komma med just nu, men ska fundera på det..

Sverige kommer förbli mångkulturellt, så lika bra att göra det bästa av saken och främja trivsel.
Citera
2015-03-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mezzanine87
Utan att läsa svaren, visste jag vad som skulle komma från vissa. Tradigt.
Jag tycker det är en jättebra fråga att slänga ut och just sådana frågor som behövs för att komma framåt. Förståelse och acceptans ser jag som det centrala för att ett mångkulturellt samhälle ska fungera. Det måste ske från båda håll dock.
Likväl som muslimer kan känna sig missförstådda och diskriminerade av "svenskar" känner sig många svenskar diskriminerade av muslimer.
För att slå hål på konstruktioner och föreställningar om varandra så behövs sådana frågor och en vilja.
Har dock inte något handfast förslag att komma med just nu, men ska fundera på det..

Sverige kommer förbli mångkulturellt, så lika bra att göra det bästa av saken och främja trivsel.

Mmm och Mona Walter sträckte ut sin hand för 2000:e gången för bara en kort tid sedan. Det finns ingen ömsesidig förståelse, allt handlar om att vi ska underkasta oss dom. Desto färre konstruktioner och föreställningar man får om Islam, desto mer ogillar man muslimer. Muslimerna kan vara glada över att så många väljer att svälja fördomarna som kommer fram i media osv. Annars skulle inte deras vistelse vara så trevlig som den trots allt är.

Det finns inga muslimer som villigt skulle kommentera hela Islams lära, allt de kommer att peka på är de första verserna i koranen. Om man senare hänvisar till resten av koranens böcker(dvs över 1000 år gamla tolkningar) så skulle de säga att det är en tolkningsfråga, problemet är dock att deras imamer tolkar texterna utifrån samma böcker. De muslimer som inte lyssnar till Mohammeds ord och går i hans fotspår är inte muslimer, då Mohammed är ofelbar.

Islam är en religion som bygger på hat, hat mot alla som inte underkastar sig Allah och Mohammed hans profet. Kvinnan är mannens ägodel och lika värd som en hund, åsna eller ett svin. Nu går inte alla muslimer i Mohammeds fotspår, men religionen i sig lär människor att hata alla människor förutom muslimer. Det är helt enkelt inte ok att undvika den här religionens mer destruktiva effekter och vi ska definitivt inte tillåta koranskolor. Koranen med tillhörande texter får mein kampf att bli barnvänlig.
Citera
2015-03-06, 15:38
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Nej, vi ska inte ha islam i Sverige. Sverige kommer inte alls förbli mångkulturellt. Visst, det måste till ett dussin sporadiska terrorattacker, några fler hedersmord, lite hädelselagar och annat smått och gott, innan trögskallar som du vaknar upp och ser verkligheten i vitögat.

Det kommer ta tid, men mångkulturen ska väck.

Sverige kommer gå samma öde till mötes som Frankrike; folk kommer ledsna på islam och mångkultur och SD kommer bli största partiet. Sedan kan vi börja reparera skadan.
Citera
2015-03-06, 15:44
Medlem
Mezzanine87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Desto färre konstruktioner och föreställningar man får om Islam, desto mer ogillar man muslimer.
Hur går det ihop? Sociala konstruktioner, förutfattade meningar och föreställningar är det som föder fördomar.

Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Det finns inga muslimer som villigt skulle kommentera hela Islams lära, allt de kommer att peka på är de första verserna i koranen.

Vad baserar du detta på? Det är ju bara en grovt generaliserande åsikt. Känns som att oddsen är rätt små att samtliga av de en miljard+ muslimer resonerar så.

Jag tänker mest realistiskt. Är inte intresserad av att analysera religioner som sådana. Islam är här för att stanna och kommer inte en dag bara upplösas. Förstår även att det är en lika osannolik utopi att människor från olika kulturer, med olika värderingar och religioner i en handvändning kommer att leva i samklang. Men ser för den sakens skull inte varför man inte ska kunna försöka främja integration? Vad är alternativet? ETT LOGISKT sådant.
Citera
2015-03-06, 15:48
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Vad är alternativet? ETT LOGISKT sådant.

Det är rätt enkelt. I Sverige råder svensk kultur och svenska värderingar. I Sverige har vi varken keps eller hijab på oss i klassrummet. I Sverige så badar flickor, pojkar, kvinnor och män tillsammans. I Sverige har vi yttrandefrihet och konstnärsfrihet. I Sverige ska vi kunna rita profeten Mohammed utan att bli mordhotade. I Sverige tolererar vi inte terrorister, så om du drar iväg och terroriserar någon i ett annat land så är du inte välkommen tillbaka.

Vill du ha sharialagar, då får du flytta hem igen.

Det kallas assimilering.
Citera
2015-03-06, 16:06
Medlem
Mezzanine87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Nej, vi ska inte ha islam i Sverige. Sverige kommer inte alls förbli mångkulturellt. Visst, det måste till ett dussin sporadiska terrorattacker, några fler hedersmord, lite hädelselagar och annat smått och gott, innan trögskallar som du vaknar upp och ser verkligheten i vitögat.

Det är ju bara önsketänkande. Jag är klarvaken tack! Men du kanske har sovit dig igenom det senaste valet och även prognoser gällande kommande invandring osv.? I rådande stund har inte (det styrande) Sverige blivit mindre tolerant mot religionsfrihet.
Det enda som kan stoppa mångkultur är om partier som SD får mer sympatier, och även om undersökningar hit och dit pekar på att de växer så känns det (iallafall i min värld) som långsökt att ha tilltro till att det kommer landa i att de kommer få inflytande. Så även det är önsketänk.

Därför anser jag att ett alternativ kan vara att gå en annan väg och förlika sig med att mångkulturen är här för att stanna och försöka "mötas". Sen att den åsikten sticker i vissas ögon skiter ja fullständigt i.
Citera
2015-03-06, 16:14
Medlem
BottleBenders avatar
Då svenskar uppskattar pride och vill HBTQ-certifiera i princip hela samhället så kanske det kan vara något?

Tänker mig en regnbågsklädd mohammed som stretchar ringmuskeln med lämpligt föremål.
Citera
2015-03-06, 16:16
Medlem
Mezzanine87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det är rätt enkelt. I Sverige råder svensk kultur och svenska värderingar. I Sverige har vi varken keps eller hijab på oss i klassrummet. I Sverige så badar flickor, pojkar, kvinnor och män tillsammans. I Sverige har vi yttrandefrihet och konstnärsfrihet. I Sverige ska vi kunna rita profeten Mohammed utan att bli mordhotade. I Sverige tolererar vi inte terrorister, så om du drar iväg och terroriserar någon i ett annat land så är du inte välkommen tillbaka.

Vill du ha sharialagar, då får du flytta hem igen.

Det kallas assimilering.

Okej, assimilering är en annan lösning. Som kommer behövas gå igenom på ett politiskt plan, och hur sannolikt är det?
Citera
2015-03-06, 16:16
Medlem
Citat:
Svenskar behöver bättre förstå sig på Islam för att undvika missförstånd på arbetsplatser, i världspolitiken osv. Man är alltid välkommen till alla moskéer för att få lära sig mer.

Om man ser det från en svensk sida som är helt omedveten och okunnig om islam och muslimer, hur kan vi lära er och andra svenskar bättre om islam? Hur når vi ut till er?

Helt seriöst tror jag att ateister från muslimska länder torde kunna göra ett mycket bra jobb. Låt dem komma till tals.
Citera
2015-03-06, 16:47
Medlem
retepm.s avatar
TS din lömske skäggmupp det ska bli ett sant nöje att sparka ut er ur Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in