Tino tar en twitterpaus.
http://www.tino.us/2015/03/twitter/
Kanske är bäst så. Jag gillar Tino och har läst det mesta han skrivit, men formatet passar honom inte. Han blir ofta förbannad, rasar i alla riktningar och fastnar ständigt tramsdiskussioner. Han tjafsade under flera dagar med knäppgöken Behrang Kianzad och under gårdagen tävlades det med Johan Ehrenberg om vem som hade störst crowdfunding. Inte bra för hans trovärdighet som saklig akademiker.
Det här med SD är typiskt Tino. Han häver ur sig något lite olämpligt i affekt (SD är trash från Skåne), och när han blir konfronterad med det så exploderar han åt alla håll. Han är arg på Ehrenberg som lagt ut ofullständig mailkorrenspondens, han är arg på en påstådd sverigedemokrat som vill ha tillbaka crowdfundingpengar, han är arg på människor som vill se mönstringsdatan han talar om. Tino skriver till och med att han "noterar namnet" på en fjunig statsvetare som ifrågasatt det lämpliga i använda IQ-data som Tino gör.
Att Tino distanserar sig från SD är, som många redan påpekat, bara bra för alla inblandade. SD får en oberoende ekonom att hänvisa till och Tino slipper, i någon mån, reduceras till en onkel Tom av den toleranta vänsterrörelsen. Tycker vidare inte att det Tino skrev skrev om Sverigedemokraterna var något att höja ögonbrynen åt. Han har uppenbarligen skrivit det i tron att mailet var privat och i sak är det inte konstigare att dra paralleller mellan skånskt trash och SD än det är att förknippa vänstern med känslostyrda stenkastare. Osakligt och lite barnsligt, men jag har själv recenserat mina åsiktsfränder i SD på liknande sätt.